Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"55958448-ee5c-415f-a7c9-c04d62481964","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hatályba lépett a jogszabály, az elektronikai eszközök palettáján több kategórián belül is egységesítették a töltőportokat. Amelyik készüléken nincs ilyen csatlakozó, azt nem lehet forgalomba hozni.","shortLead":"Hatályba lépett a jogszabály, az elektronikai eszközök palettáján több kategórián belül is egységesítették...","id":"20241228_egyseges-usb-c-tolto-csatlakozo-eu-jogszabaly-elektronikai-eszkozok-kategoriak-microusb-lightning-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55958448-ee5c-415f-a7c9-c04d62481964.jpg","index":0,"item":"858871f2-f24c-45c3-a2fb-e1ca9c0434e4","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_egyseges-usb-c-tolto-csatlakozo-eu-jogszabaly-elektronikai-eszkozok-kategoriak-microusb-lightning-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 08:03","title":"Mától ezeket nem lehet forgalomba hozni az Európai Unióban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e40e5f9-bc86-498f-8235-9b0b02e3c950","c_author":"Földes András","category":"vilag","description":"Hogy történhetett, hogy Izrael Libanont bombázta, de Szíriában dőlt meg a rezsim? A legfeszültebb időszakban utaztam az ostromlott országba, ahol közelről láttam a Hezbollah elleni háborút. Miért támogatja a libanoniak egy része Izraelt? Hogyan ejtette túszul a Hezbollah egész Libanont? Hogy lehet kilőni egyetlen emeletet egy toronyházból? Szellemvárosokban forgattam, ahol nem csak a bombázásoktól, de a lincselésre kész lakóktól is tartani kellett. Nézze meg Földes András teljes riportfilmjét.","shortLead":"Hogy történhetett, hogy Izrael Libanont bombázta, de Szíriában dőlt meg a rezsim? A legfeszültebb időszakban utaztam...","id":"20241227_Libanonban-ertettem-meg-hogy-durvulhatott-be-ennyire-a-Kozel-Kelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e40e5f9-bc86-498f-8235-9b0b02e3c950.jpg","index":0,"item":"a1fdd66d-9969-4108-8fe9-567060565cad","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Libanonban-ertettem-meg-hogy-durvulhatott-be-ennyire-a-Kozel-Kelet","timestamp":"2024. december. 27. 16:27","title":"Libanonban értettem meg, hogyan durvulhatott be ennyire a Közel-Kelet - Földes András videója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e9fbd4d-ec45-4d2c-ac79-25a2d211cf63","c_author":"HVG","category":"360","description":"<strong>2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a 3. rész.</strong>","shortLead":"<strong>2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a 3...","id":"20241228_Magyarorszag-2024-Kronikaja-3-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e9fbd4d-ec45-4d2c-ac79-25a2d211cf63.jpg","index":0,"item":"e734b150-a983-4fc2-b9d8-14a28058c20c","keywords":null,"link":"/360/20241228_Magyarorszag-2024-Kronikaja-3-resz","timestamp":"2024. december. 28. 13:30","title":"Nem láttuk jönni: Orbán Balázs '56-ról, baleset a Keletiben, Milák nagy visszatérése – 2024 Krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fd4b4d7-5fbc-49b4-9f2a-3207aeee1fde","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az EUV litográfia alapvető fontosságú eljárás a korszerű félvezetők esetében. Azaz nincs nélküle chipgyártás, ami nélkül pedig a modern társadalom sem igazán működőképes. A módszer hozzájárul ahhoz, hogy a chipek energiahatékonyak legyenek, a litográfia gépei viszont csak úgy falják az energiát.","shortLead":"Az EUV litográfia alapvető fontosságú eljárás a korszerű félvezetők esetében. Azaz nincs nélküle chipgyártás, ami...","id":"20241228_euv-litografia-gepek-oriasi-energiafogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fd4b4d7-5fbc-49b4-9f2a-3207aeee1fde.jpg","index":0,"item":"6aa15043-4aa8-4ae8-81c3-6ea716fbcbbe","keywords":null,"link":"/tudomany/20241228_euv-litografia-gepek-oriasi-energiafogyasztas","timestamp":"2024. december. 28. 14:03","title":"De hogy lehet bírni energiával az energiatakarékosságot?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3b74bf6-ad0d-444e-8a21-18df4f9d0616","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.","shortLead":"Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás...","id":"20241229_Es-akkor-2024-eves-osszefoglalo-novak-magyar-peter-gazdasag-forint-politika-vilag-ner-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3b74bf6-ad0d-444e-8a21-18df4f9d0616.jpg","index":0,"item":"fbbc63dd-d4b1-4d8a-adb2-75b4ed46bff8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241229_Es-akkor-2024-eves-osszefoglalo-novak-magyar-peter-gazdasag-forint-politika-vilag-ner-ebx","timestamp":"2024. december. 29. 07:00","title":"És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d8227d1-8a11-46cf-a7bc-950910649359","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"elet","description":"A modern konyhák számtalan feldolgozott élelmiszerrel vannak tele, amik jól tárolhatók, egyszerű felhasználni őket, bármikor feldobnak egy ételt, vagy a semmiből adnak egy reggelit, vacsorát. Hogyan vették át az uralmat?","shortLead":"A modern konyhák számtalan feldolgozott élelmiszerrel vannak tele, amik jól tárolhatók, egyszerű felhasználni őket...","id":"20241227_feldolgozott-elelmiszer-kedvenceink-titkos-tortenete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d8227d1-8a11-46cf-a7bc-950910649359.jpg","index":0,"item":"e1533f92-6d83-4097-a527-58d919a95988","keywords":null,"link":"/elet/20241227_feldolgozott-elelmiszer-kedvenceink-titkos-tortenete","timestamp":"2024. december. 27. 18:51","title":"Miért imádjuk a háztartási kekszet? És ha még Nutella is van rajta? Kedvenceink titkos története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12323932-e3b5-4506-a353-7f41a8664d44","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Bár vannak olyan alkalmazások, amelyek megnyitásához jelszó szükséges, ezt a fejlesztő állítja be. Az alábbiakban megmutatjuk, hogy miként rejthet jelszó (vagy arcfelismerés) mögé olyan appokat is az iPhone-ján, amelyek egyébként bárki számára hozzáférhetők lennének.","shortLead":"Bár vannak olyan alkalmazások, amelyek megnyitásához jelszó szükséges, ezt a fejlesztő állítja be. Az alábbiakban...","id":"20241229_iphone-ios-alkalmazasok-vedelme-jelszoval-faceid-zarolas-beallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12323932-e3b5-4506-a353-7f41a8664d44.jpg","index":0,"item":"f5251007-9a7e-414c-a518-49d963ef2a52","keywords":null,"link":"/tudomany/20241229_iphone-ios-alkalmazasok-vedelme-jelszoval-faceid-zarolas-beallitasa","timestamp":"2024. december. 29. 14:03","title":"Így tud meghatározott alkalmazásokat jelszó mögé rejteni az iPhone-ján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: férfiszorongások a munkahelyünkön. ","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20241229_Elvitelre-ferj-ferfi-szorongas-munkahely-ferfiszorongas-sorozat-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"8f36c046-48f8-4f9a-a9a9-113faf2186c6","keywords":null,"link":"/itthon/20241229_Elvitelre-ferj-ferfi-szorongas-munkahely-ferfiszorongas-sorozat-podcast","timestamp":"2024. december. 29. 06:00","title":"Elvitelre #99: A férfiakat családapaként gyakran az nyomja előre, hogy mennyi pénzt kell hazahozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A szomszédok előtt nem nagyon lehet villogni egy ilyen relatíve alacsony presztízsű és konzervatív megjelenésű járgánnyal, de akinek nem pont ez a szándéka, az remek vételt csinálhat a dél-koreai kombival. A 7 év garancia pedig már csak hab a tortán.
Amennyiben valaki egy praktikus családi autót szeretne, de nem akar beállni a sorba és nem egy új divatterepjáróval képzeli el az életét , annak egyértelműen a kombik felé érdemes orientálódnia. A hamisítatlan német prémiummodellek, az Audik, BMW-k és Mercedesek a magas áruk miatt sokak számára megmaradnak álomkategóriás autóknak, a nagy többség pedig Passatba, Mondeóba vagy Insigniába pattan.
Alternatív megoldás lehet a hatalmas puttonyú kifutó Skoda Octavia, de ha ennél valamivel nagyobb utasterű és picit izgalmasabb kombira vágyunk, akkor érdemes egy pillantást vetni a nemrégiben megújult Kia Optimára. Íme:
László Ferenc
Távol-keleti üdvözlet
Az első körben Magentis, majd pedig Optima néven támadó Kia modell közel 20 éve van velünk, a 2015 végén, 2016 elején debütált negyedik generáció pedig nemrég esett át ráncfelvarráson. Hozzánk egy ilyen, már a facelift utáni hófehér kombi tesztautó érkezett.
Picit variáltak a lökhárítókon és a ködlámpákon, változott a hátsó lámpa rajzolata és új felnik is felbukkantak a kínálatban, de alapjában véve az Optima külseje nem sokat változott. Maradt ugyanolyan visszafogott külsejű funkcionális autó, mint amilyen eddig is volt. A dizájn, ha nem is unalmas, de attól nagyon messze van, hogy segítségével az Optima kitűnjön a szürkén hömpölygő hétköznapi forgalomból. Ez inkább az Alfa Romeo Giulia vagy a Peugeot 508 asztala.
László Ferenc
A frontrészt a márka összes mostani modelljén fellelhető egyen hűtőrács és a hullámosan sarkos fényszórók uralják. Utóbbiak Platinum felszereltségi szinttől már adaptív LED-es kivitelűek, a hátsó lámpák pedig a Gold szinttől felfelé világítanak apró LED-ekkel. Oldalt kevés az izgalmas részlet, talán a felfelé emelkedő övvonal és az első kerék feletti mini rácstól emelkedik meg minimálisan a pulzusunk.
Az igen jól felszerelt GT Line tesztautó hátsó traktusán egy kamu diffúzorra és egy páros kipufogóvégződésre lehetünk figyelmesek, de az óvatosan döntött hátsó szélvédő feletti kis légterelőn is megakadhat az ember szeme.
László Ferenc
Mekkora?
A szedánhoz hasonlóan 4,85 méter hosszú kombi 19 centiméterrel hosszabb egy Skoda Octavia kombinál és 3 centiméterrel rövidebb egy Passat Variantnál. Az utastér méretét azonban nem feltétlenül a kocsi hossza, hanem sokkal inkább a tengelytáv határozza meg, ami esetünkben 2,8 méteres. E tekintetben 14, illetve 1 centiméter a koreai versenyző előnye az említett Octaviához, illetve Passathoz képest.
Nem is lehet kérdéses, hogy az elöl ülők minden irányban komoly teret kapnak, az viszont már nem feltétlenül magától értetődő kérdés, hogy a hátsó utasok jól elférnek-e. Nos, a válaszunk egyértelműen igen, vagyis a jókora tengelytáv megteszi a hatását, ráadásul a hátul helyet foglalók nemcsak a lábtérrel, hanem a fejtérrel is maximálisan elégedettek lehetnek.
László Ferenc
A tesztautóba megrendelték az 500 ezer forintos bőrcsomagot, melynek részét képezik a látványos piros/fekete bőrülések. Ezekben az elöl hűthető/fűthető, hátul csak fűthető sportos hangulatú fotelekben helyet foglalva még a hosszabb utak sem igazán megterhelők. Az első ülések kellő oldaltartást biztosítanak, elektromosan állíthatók és memóriájukban két utas beállításait lehet eltárolni.
A szedán 510 literéhez képest a kombi Optima 552 literes csomagtartóval rendelkezik. A praktikus térelválasztó megoldással, manuális mozgatású kalaptartóval és szövethálóval, valamint szivargyújtós töltőaljzattal felvértezett puttony mérete korrektnek mondható, de messze nem rekordnagy.
Érdekesség, hogy az eggyel kisebb kategóriás Ceed kombi alaphelyzetben 625 litert képes elnyelni és egészen 1694 literig bővíthető a hátsó ülések ledöntésével. Utóbbi ülések természetesen az Optimában is dönthetők (a Sportage-től eltérően hátulról is), még pedig 40:20:40 arányban, és ily módon 1686 literre növelhető a térfogat.
László Ferenc
László Ferenc
Minőségi kérdés
A műszerfalon és környékén felhasznált anyagok, illetve az összeszerelés minősége nem sok kívánnivalót hagy maga után, de azért hajszálnyival több az egyszerű műanyag, mint a drágább német riválisokban. Az alul csapott bőrkormányon kiváló fogást lehet találni, a kormányzási érzet a kategóriaátlagnak megfelelően szintetikus. A fűthető kormányon lévő gombokkal számos különböző funkciót el lehet érni, a mögötte lévő fülekkel pedig az automataváltót lehet manuálisan kezelni.
Digitális műszeregység a legjobban felszerelt Optimákhoz sem rendelhető, e tekintetben tehát abszolút nem trendi a nagy koreai. A két analóg műszer alaphelyzetben egy 3,5 colos monokróm kijelzőt fog közre, ami a drágább modelleken már 4,3 colos és színes. A műszerfal közepén lévő érintőpanel alapáron 7, felár ellenében pedig 8 colos. A felhasználói felület grafikája elavult, azonban pozitívum, hogy a rendszer fürgén teszi a dolgát és sok jelentősen drágább japán riválistól eltérően Android Auto- és Apple CarPlay-támogatást is kapunk.
László Ferenc
Mivel hátrafelé korlátozott a kilátás, jó szolgálatot tesz a tolatókamera és a 360 fokos kamerarendszer, de a képminőség sajnos elmarad a várakozásainktól. A 10 hangszórós Harman Kardon hifi átlagos hangminőséget képvisel. Említésre méltó még a 300 ezer forintos panoráma napfénytető, a vezeték nélküli mobiltöltő, illetve a parkolósegéd.
A teszt során kiderült, hogy mind az ülések, mind a kormány gyorsan a kívánt hőmérsékletre fűthető, azonban az ezekhez szükséges gombok rossz helyre, a váltókar mögé kerültek. Emiatt egy pillanatra mindig le kell pillantanunk magunk mellé, ami annak ismeretében is furcsa, hogy a gyártó egyéb modelljeiben ennél sokkal ergonomikusabb helyre kerültek ezek a kezelőszervek.
László Ferenc
Mitől és hogyan megy?
A teleszkópos motorháztető alatt egy 1,6 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, ami 180 lóerőt, illetve 265 Nm-t szabadít rá az első kerekekre. Utóbbi már 1500-as percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll és egészen 4500-ig lehívható, vagyis a lendületes autózáshoz nem feltétlenül kell az egekig forgatni a motort.
A 0-100-as sprint 8,9 másodpercig (szedán: 8,7 másodperc) tart, vagyis messze nem egy sportautóhoz van szerencsénk, de a szürke hétköznapok során nem érződik alulmotorizáltnak az Optima. Aki ennél többre vágyik, annak a kizárólag a GT csúcsfelszereltséggel rendelhető 2 literes 4 hengeres benzinmotort kell választania, az ugyanis már 238 lóerős produkciót ad elő.
László Ferenc
A Comfort, Eco és Sport üzemmódok nem igényelnek különösebb bemutatást. Ezenkívül egy Smart opciót is kapunk, amit kiválasztva a kocsi mindig az aktuális felhasználási körülményeknek leginkább megfelelő üzemmódot választja ki. 300 ezer forint ellenében elektronikus szabályozású felfüggesztés is rendelhető, de sajnos csak az automataváltós 1,6 literes dízel Optimákhoz.
Vezetni körülbelül ugyanolyan a nagy Kiát, mint ahogyan kinéz. Az 1,5 tonnás tömege révén kellemesen könnyűnek mondható Optima biztonsági játékos minden fronton, a felfüggesztése se nem túl kemény, se nem túl puha, hétfokozatú duplakuplungos automataváltója finoman és közepes sebességgel vált. A hétköznapi gyakorlatban zseniálisan jól teljesít az autó, izgalmat viszont nem igazán érdemes keresni benne.
László Ferenc
A teszthét végén 8,8 literes fogyasztást mértünk, ami a 70 literes üzemanyagtartállyal kombinálva mintegy 800 kilométeres hatótávot jelent. Ennél egész biztosan kevesebbet fogyaszt a régi 1,7 literes olajkályhát váltó 136 lóerős új 1,6-os dízel, a turbót nem kedvelők számára pedig egy 163 lóerős 2 literes szívó benzinmotort kínál a Kia.
Utóbbihoz 400 ezer forintért rendelhető hatfokozatú normál automataváltó, a dízel mellé társítható hétfokozatú duplakuplungos egység felára 700 ezer forint. Az 1.6 T-GDI és a 2.0 T-GDI alapáron automataváltós, előbbibe hét-, utóbbiba hatfokozatú váltót szerelnek.
–: a fedélzeti elektronika lehetne modernebb, nem rekordnagy csomagtér, az adaptív futómű limitáltan rendelhető.
A Kia Optima kifelé nem sok érzelmet közvetít, de botorság lenne elintézni egy ásítással kombinált hanyag kézlegyintéssel. A dél-koreai gyártó nagyautója ugyanis parádésan jól teljesít a szürke hétköznapokban, remekül kiszolgál egy 4-5 fős családot és teszi mindezt a legnagyobb nyugalommal. Ugyancsak nyugtató hatású, hogy a többi Kiához hasonlóan erre a modellre is 7 éves, illetve 150 ezer kilométeres garancia vonatkozik.
Legolcsóbban 6,99 millió forintért lehet Kia Optimánk, mely összegért egy 2 literes szívómotoros benzines alapmodell vezethető haza. A kombi kivitel felára 300 ezer forint. A dízel alapára 7,79 millió forint, az 1,6 literes turbós benzines modellért pedig minimum 7,99 millió forintot kell fizetnünk. A fullextrás 1.6 T-GDI tesztautó árcéduláján 11,9 millió forintos összeg olvasható, és ennyi pénzből hajszál híján már egy 2.0 T-GDI is kijön.
Az eggyel kisebb kategóriában versenyző, de hatalmas csomagtartójú Octavia kombi alapára 6,6 millió forint. Az Opel Insignia kombi 7,3 millió forinttól indul 140 lóerővel, a Ford Mondeo kombi alapára 9,1 millió forint (165 lóerő), a sokak által etalonnak tekintett VW Passat kombiért pedig alaphangon 9,6 millió forintot kell fizetni (150 lóerő).
Mi lesz az orosz gázszállítással? Hogy került Elon Musk a Die Weltbe? Hogyan értékelik Putyin félig-meddig bocsánatkérését? Válogatásunk a világlapok írásaiból.
A világ több pontja is forrongott idén, elhúzódó konfliktusok, váratlan bukások és győzelmek kerültek a címlapokra. Képekben idézzük fel 2024 meghatározó pillanatait.