szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A 2,3 literes turbós benzinmotorral szerelt új ST a Hungaroringen bizonyította képességeit, ahol többek közt a dízel ST és az új Focus Active is felbukkant.

A Ford tavaly tavasszal leplezte le a negyedik generációs Focust, amelyből egészen a közelmúltig a 182 lóerős 1,5 literes benzinmotorral szerelt ST-Line volt a legsportosabb, 8 millió forintos alapárú változat.

Most azonban megérkezett hazánkba a közel 100 lóerővel erősebb ST, ami a készülőben lévő RS megérkezéséig a legerősebb Focus.

©

Míg az előd ST-ben egy 250 lóerős 2 literes motor volt, addig az új modellben már egy 280 lovas 2,3 literes egység rejtőzik. Nemcsak a teljesítmény nőtt, hanem a nyomaték is, így a korábbi 360 helyett immár 420 Nm áll rendelkezésünkre.

Ennek és a remek rajtelektronikának köszönhetően a 0-100-as sprint szintideje 6,5 másodpercről 5,7 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 248-ról 250 km/h-ra nőtt.

Összehasonlításképp, az elődből készített RS 2,3 literes motorja 350 lóerőt és 440-470 Nm-t tud, ami 4,7 másodperces 0-100-as gyorsuláshoz, illetve 268 km/h-os végsebességhez elegendő.

©
©

Első körben hatfokozatú kéziváltóval készül az új ST, ami az év vége felé már hétfokozatú automatával is elérhető lesz, 500 ezer forint felár ellenében. Tapasztalataink szerint a hatgangos manuál gyorsan kapcsolható, de lehetne egy kicsit határozottabb a megvezetése, illetve rövidebb a váltóútja. Ezzel szemben a kormányzásba nem lehet belekötni, a remek fogású kormánykerékkel pontosan az íven lehet tartani az autót és az útról is kellő visszajelzést kapunk.

A kipufogó durrogását és a váltások közötti automatikus gázfröccsöt mindenképpen üdvözölni tudjuk, azonban kár, hogy a motorhang egy része a hangszórókból érkezik és enyhén mesterkélt hatású.

Az összhatás mindenesetre egyértelműen pozitív, az alapmodellhez képest ültetett és keményített futóművű, 19 colos kerekű új Focus ST-vel igen komoly tempóval és élvezetesen lehetett venni a mogyoródi kanyarokat és egyeneseket. És ebben többek közt a kiváló oldaltartást biztosító Recaro sportüléseknek is komoly szerepe van.

©
©

A Ford egyébként most először alkalmaz egy elsőkerék-hajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja a kocsi ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

Legolcsóbban 9,94 millió forint ellenében lehet 280 lóerős Focus ST-nk, ennyi pénzért egy alapfelszereltségű 5 ajtós kéziváltós példány vezethető haza, a kombi felára 240 ezer forint. A 190 lóerős, illetve 400 Nm nyomatékú dízel verzió kéziváltós alapára 9,9 millió forint.

©

Utóbbi vegyes fogyasztása a gyártó szerint alig 4,8 liter magasságában alakul, szemben a benzines ST 7,9 literes értékével. A versenypályán természetesen nem pont ilyen fogyasztásokat mutatott a fedélzeti számítógép, a gyakorlati fogyasztásra a hamarosan készülő közúti tesztünk fog rávilágítani.

©

A riválisok közül a 245 lóerős Volkswagen Golf GTI 10,2 millió, a 275 lóerős Hyundai i30 N 9,3 millió, a 280 lóerős Renault Megane RS 9,3 millió, a 320 lóerős Honda Civic Type R pedig 12,1 millió forinttól indul.

©

Ugyancsak megérkezett hazánkba a nem annyira a sportosságra hangolt, hanem sokkal inkább az aktív életstílust folytatók számára szánt Focus Active. Az enyhén divatterepjárósra faragott újdonság futóműve 3 centiméterrel meg lett emelve, a kerékjárati ívek fényezetlen műanyag csíkot kaptak, a fedélzeti elektronika pedig kiegészült egy enyhe terepezésre és egy csúszós utakra optimalizált üzemmóddal.

©

Az 575-1620 literes csomagtartójú modell 1 literes benzines alapmotorja 125 lóerős, 1,5 literes testvére pedig 150-182 lóerőt tud. Dízel fronton egy 1,5 literes 120 lóerős és egy 2 literes 150 lóerős változat áll rendelkezésre. A Focus Active hazai alapára 6,9 millió forint, a csúcsdízel árcéduláján 8,72 millió forintos összeg olvasható.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MSZP: A Fidesz alamizsnát oszt, kifosztja a nyugdíjasokat

MSZP: A Fidesz alamizsnát oszt, kifosztja a nyugdíjasokat

A Mozilla szerint a Facebookon és a Twitteren múlik az amerikai elnökválasztás tisztasága

A Mozilla szerint a Facebookon és a Twitteren múlik az amerikai elnökválasztás tisztasága

Szokatlan baleset Csehországban: Egy rakomány cukorrépa temetett be egy autót

Szokatlan baleset Csehországban: Egy rakomány cukorrépa temetett be egy autót