szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A sportos crossover sorozatgyártása a napokban kezdődött meg Romániában.

A Ford 1997 és 2002 között árulta Puma néven kompakt kupéját, mely az akkori Fiesta technikájára épült. Idén nyár elején pedig megérkezett a teljesen új fejlesztésű Puma, amely ugyancsak a gyártó említett kisautójára épül, de a mai kor elvárásainak megfelelően már divatterepjáró kialakítású. És amely mostantól hazánkban is rendelhető.

A Ford Puma Magyarországon jelenleg legolcsóbban 6,9 millió forintból úszható meg, ennyibe kerül ugyanis egy 125 lóerős 1 literes motorral szerelt, hatfokozatú kéziváltós Titanium felszereltségű modell. Ugyanezzel a hajtáslánccal, de már Titanium X felszereltséggel 7,9 millió forintba kerül a Puma. A csúcsot a 8,3 millió forintos alapárú ST-Line X jelenti, melynek 1 literes motorja 155 lóerős teljesítményű.

Ford

Az újdonság 4,19 méter hosszú, vagyis 14,5 centiméterrel hosszabb a Fiestánál, ezenkívül némileg magasabb és szélesebb is annál. A sportos külsejű Puma elején LED-es fényszórókra lehetünk figyelmesek, az oldalnézetet a lendületes ívek és a 16-19 colos kerekek határozzák meg, hátul pedig méretes Puma típusjelzést helyeztek el az ovális kék embléma alatt.

A kormány mögött egy 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, ami a Titanium felszereltség esetén opciós extra, az ST-Line Pumákban viszont már alapáras. A 8 colos központi érintőkijelzőn Sync3 rendszer fut, ezenkívül pedig az Apple CarPlay és Android Auto támogatásról, a vezeték nélküli mobiltöltőről, illetve az 575 W-os 10 hangszórós hifiről sem feledkezhetünk meg.

A többszintes csomagtartó maximum 456 liternyi csomagot képes elnyelni, és mivel az alján egy vízleeresztő is található, rendkívül egyszerűen tisztítható.

Ford

 

Ford
Ford

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Demeter Péter Autó

Kicsikét durvább: teszten a Ford Focus Active

Ha nem is a meleg vizet, de a langyosat megint fel akarják találni az autógyárak. A legeurópaibb autótípus az ötajtós kompakt, amelyekből most ügyes trükkökkel próbálnak crossoveres divatverziókat kreálni. Ilyen a Ford Focus Active is.