szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Tesla nem adja fel, hogy övék legyen a leggyorsabb utcai autó a "Ringen".

Pár hónapja indult be igazán a Tesla versenyprogramja, mert megjelent a Porsche Taycan, ami a német márka első elektromos autója, és elég nagy időt ment azonnal az autós világban referenciának tekintett nürburgringi pályán.

Erre reagálva a Tesla már idén szerette volna elhódítani a leggyorsabbanak járó címet a 20 kilométeres pályán, aminek nagy erőkkel neki is fogtak szeptemberben. A projekt vége az lett, hogy konkrétan szállítóautóra kellett tenni az egyik "rekorddöntésre készülő" Teslát.

Egyébiránt, addig egészen jó időket mentek ők is, elvileg 20 másodperccel jobbat is, mint a Taycan, de nem hivatalosan. A programot akkor, szeptemberben egyik napról a másikra leállították, de azt ígérte a Tesla, hogy visszatérnek, amire úgy tűnik, most sor is került.

carpix

A napokban fotóztak az észak-németországi versenypályán pár Teslát, amelyek ráadásul láthatóan erősen átdolgozott modellek a korábbi változatokhoz képest. Mindkét modellt még lejjebb ültették az aszfalthoz, és olyan komoly aerodinamikai kiegészítőket kaptak, mint egy hátsó diffúzor elem a kocsik alján.

A speciális abroncsok is feltűnőek, ennek kapcsán pedig a karosszéria-szélesítések is. A fékhűtést is, úgy tűnik, még komolyan veszik, mint látni, az első sárvédőt megnyitották hátrafelé, vélhetően a levegő szabadabb áramlását segítve ezzel.

carpix

A köridőkről még nem érkeztek információk, de emlékeztetőül a Porsche Taycan 7:42-t ment, aminél a Tesla Model S 20 másodperccel jobbat, saját mérésük szerint. Meglátjuk, ha sor kerül végre a hivatalos mérésre, megfogja-e a Taycant a Tesla a Nordschleifén.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!