szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A GT-R ötvenedik születésnapjára készített koncepcióautó végleges változata hamarosan gyártásba kerül, de nem túl gyakran jön majd szembe a forgalomban.

Az első Nissan GT-R a közelmúltban ünnepelte 50. születésnapját, és hasonlóképpen az Italdesign tervezőiroda is 5 évtizeddel ezelőtt nyitotta meg kapuit. A japán és olasz cégek tavaly nyáron közösen ünnepelték a jeles évfordulót, még pedig úgy, hogy készítettek egy "határok nélküli" GT-R sportkocsit.

Sokáig szinte teljesen biztosak voltunk abban, hogy ez a GT-R50-es fenevad megmarad egy egzotikus koncepcióautónak, de most ismételten megerősítést nyert, hogy a kocsi ténylegesen gyártásba fog kerülni. Konkrétan 50 darab készül majd belőle.

©

A Nissan és az Italdesign eddig még sohasem dolgozott együtt, de a mellékelt fotók alapján reméljük, hogy a jövőben többször is elő fog fordulni hasonló eset. Az újdonság a legkeményebb utcai GT-R-re, a GT-R Nismóra épül, de annál alacsonyabb, szélesebb, illetve extravagánsabb karosszériát virít.

Az Italdesign nemcsak a külcsínt, hanem az utasteret is jelentősen átalakította, ennek megfelelően belül rengeteg karbonszálas és Alcantara-bevonatú elemmel találkozhatunk.

©

A motorháztető alatt a normál GT-R-ben lévő 3,8 literes V6-os benzinmotor rejtőzik, melyre azonban felpakolták a GT3 sorozatban versenyző GT-R nagyobb turbóit és méretesebb intercoolereit. Ennek és a számos egyéb módosításnak köszönhetően a teljesítmény 720 lóerőre nőtt, a nyomatékcsúcs pedig eléri a 780 Nm-t.

©

A mérnökök ezenkívül megerősítették a váltót, a differenciálművet és a fékeket, illetve keményebbre hangolták a futóművet. A Michelin Pilot Super Sport gumikon gördülő Nissan GT-R50 menetteljesítményeit egyelőre sajnos sűrű homály fedi, azt viszont már tudni lehet, hogy az árcéduláján mintegy 1 millió eurós (330 millió forint) összeg lesz olvasható.

A nagyközönség a márciusi Genfi Autószalonon tekintheti meg testközelből a végleges változatot, az első példányokat pedig várhatóan 2020 végén vehetik majd át a vásárlók.

©

Az 570 lóerős normál Nissan GT-R-t a közelmúltban mi is alaposan leteszteltük és az elképesztő gyorsulásától alig kaptunk levegőt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!