szerző:
hvg.hu

A GT-R ötvenedik születésnapjára készített koncepcióautó végleges változata hamarosan gyártásba kerül, de nem túl gyakran jön majd szembe a forgalomban.

Az első Nissan GT-R a közelmúltban ünnepelte 50. születésnapját, és hasonlóképpen az Italdesign tervezőiroda is 5 évtizeddel ezelőtt nyitotta meg kapuit. A japán és olasz cégek tavaly nyáron közösen ünnepelték a jeles évfordulót, még pedig úgy, hogy készítettek egy "határok nélküli" GT-R sportkocsit.

Sokáig szinte teljesen biztosak voltunk abban, hogy ez a GT-R50-es fenevad megmarad egy egzotikus koncepcióautónak, de most ismételten megerősítést nyert, hogy a kocsi ténylegesen gyártásba fog kerülni. Konkrétan 50 darab készül majd belőle.

©

A Nissan és az Italdesign eddig még sohasem dolgozott együtt, de a mellékelt fotók alapján reméljük, hogy a jövőben többször is elő fog fordulni hasonló eset. Az újdonság a legkeményebb utcai GT-R-re, a GT-R Nismóra épül, de annál alacsonyabb, szélesebb, illetve extravagánsabb karosszériát virít.

Az Italdesign nemcsak a külcsínt, hanem az utasteret is jelentősen átalakította, ennek megfelelően belül rengeteg karbonszálas és Alcantara-bevonatú elemmel találkozhatunk.

©

A motorháztető alatt a normál GT-R-ben lévő 3,8 literes V6-os benzinmotor rejtőzik, melyre azonban felpakolták a GT3 sorozatban versenyző GT-R nagyobb turbóit és méretesebb intercoolereit. Ennek és a számos egyéb módosításnak köszönhetően a teljesítmény 720 lóerőre nőtt, a nyomatékcsúcs pedig eléri a 780 Nm-t.

©

A mérnökök ezenkívül megerősítették a váltót, a differenciálművet és a fékeket, illetve keményebbre hangolták a futóművet. A Michelin Pilot Super Sport gumikon gördülő Nissan GT-R50 menetteljesítményeit egyelőre sajnos sűrű homály fedi, azt viszont már tudni lehet, hogy az árcéduláján mintegy 1 millió eurós (330 millió forint) összeg lesz olvasható.

A nagyközönség a márciusi Genfi Autószalonon tekintheti meg testközelből a végleges változatot, az első példányokat pedig várhatóan 2020 végén vehetik majd át a vásárlók.

©

Az 570 lóerős normál Nissan GT-R-t a közelmúltban mi is alaposan leteszteltük és az elképesztő gyorsulásától alig kaptunk levegőt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Iratokat foglaltak le a balatonföldvári önkormányzatnál

Iratokat foglaltak le a balatonföldvári önkormányzatnál

Titániumból készült mancsokat kapott egy hóban összefagyott macska

Titániumból készült mancsokat kapott egy hóban összefagyott macska

Karácsony: Ha nincs pénz a szemétszállításra, nincs atlétikai vb

Karácsony: Ha nincs pénz a szemétszállításra, nincs atlétikai vb

Zürichben megcsinálták a "mesterséges testet", a gép egy hétig is életben tart egy emberi májat

Zürichben megcsinálták a "mesterséges testet", a gép egy hétig is életben tart egy emberi májat

Szijjártó: Magyarország összekötötte magát Indiával

Szijjártó: Magyarország összekötötte magát Indiával

Hann Endre: 500 millió forintba kerülhettek Rogánék közvélemény-kutatásai

Hann Endre: 500 millió forintba kerülhettek Rogánék közvélemény-kutatásai