szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A különleges olasz sportkocsit a magyar rendszerváltáskor vette át osztrák tulajdonosa.

A Ferrari 1987-ben dobta piacra az akkori kor egyik leggyorsabb közúti sportkocsiját, az 1992-ig mindössze 1 311 példányban gyártott F40-et.

A középmotoros olasz csoda 2,9 literes duplaturbós erőforrása egy ötsebességes kéziváltón keresztül nem kevesebb mint 478 lóerős teljesítményt szabadít rá a hátsó kerekekre. Az 1350 kilogrammos járgány 4,8 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 313 km/h.

Az olasz legenda jobb állapotban lévő példányai mostanság 1 millió euró (330 millió forint) körüli áron cserélnek gazdát, most azonban felűnt a színen egy F40-es, melyért nem véletlenül kérnek ennél is többet. Íme:

DK Engineering

A mellékelt fotókon látható, 1990 januárjában átadott példány eddig mindössze 22 800 kilométert hagyott maga mögött, de nemcsak ez, hanem a különleges kivitel is indokolja az 1 199 945 fontos, vagyis átszámítva mintegy 465 millió forintos árat.

DK Engineering

Ez a kocsi egyike annak a mindössze 50 darab F40-esnek, melynek nem hagyományosan fel-le mozgó, hanem oldalra csúsztatható plexi oldalablaka van. Illetve ez még egy olyan F40-es, melyben nincs katalizátor és állítható felfüggesztés.

DK Engineering

 

DK Engineering
DK Engineering
DK Engineering
DK Engineering
DK Engineering

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!