Az aktuálisan legdurvább gyári
Mercedes G-osztály, a közelmúltban
általunk is kipróbált AMG G63 motorházteteje alatt egy 4 literes lökettérfogatú V8-as biturbó benzinmotor található, mely nem kevesebb mint 585 lóerős teljesítményt ad le. Ezenkívül a 850 Nm-es nyomatékcsúcs mellett sem mehetünk el szó nélkül, ami ráadásul már 2500-as fordulatszámtól a sofőr rendelkezésére áll.
A 2,4 tonnás német gigász alig 4,5 másodperc alatt képes álló helyzetből 100-as tempóra gyorsítani, a végsebességét pedig 220 km/h-ra korlátozza az elektronika. Akinek ez esetleg kevés, az az AMG Drivers Package megrendelését követően akár 240-nel is repeszthet a G-osztállyal. Akinek pedig ez a teljesítmény kevés, az választhatja a Brabus legújabb tuning G-osztályát, íme:
A mellékelt fotókon a beszédes nevű Brabus 800 Black and Gold Edition látható, mely elsősorban fekete fényezéséről, aranyszínű 23 colos Brabus Monoblock Platinum Edition felnijeiről, illetve 10 centiméteres szélesítéséről ismerszik meg.
Az újdonság motorja 215 extra lóerőt és 150 Nm extra nyomatékot kapott, így a V8-as biturbó erőforrás immár kereken 800 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig eléri az 1 000 Nm-t.
Ennek köszönhetően a 0-100-as sprint szintideje 0,4 másodperccel csökkent, vagyis már csak 4,1 másodperc, a végsebesség viszont változatlanul 240 km/h-ra van korlátozva.
A limitált darabszámban gyártandó, egyedi utasterű Brabus 800 Black and Gold Edition alapára 380 672 euró, vagyis átszámítva mintegy 130 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.