Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2ed38a36-e017-4d28-8589-bf10d21355c5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Akad több olyan is, ahol a felnőttektől is csak ezer forintot kérnek el.","shortLead":"Akad több olyan is, ahol a felnőttektől is csak ezer forintot kérnek el.","id":"20250612_balaton-strand-belepo-dragulas-aremelkedes-furdozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ed38a36-e017-4d28-8589-bf10d21355c5.jpg","index":0,"item":"83706873-d3b1-4373-9ca2-3c626f0986a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_balaton-strand-belepo-dragulas-aremelkedes-furdozes","timestamp":"2025. június. 12. 06:48","title":"Van olyan balatoni strand, ahol 47 százalékkal kell többet fizetni a belépőért, mint tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c8435b4-c80c-4fd9-ada1-6ed4e0ea0b37","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Márciushoz képest nőtt, éves alapon enyhén visszaesett az építőipar termelése. A szerződésállomány jóval magasabb volt, mint egy évvel korábban.","shortLead":"Márciushoz képest nőtt, éves alapon enyhén visszaesett az építőipar termelése. A szerződésállomány jóval magasabb volt...","id":"20250613_Az-epitoipar-eletjeleket-mutat-de-odebb-meg-a-feltamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c8435b4-c80c-4fd9-ada1-6ed4e0ea0b37.jpg","index":0,"item":"1798f449-8cd2-4199-a43c-901ce03712d0","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250613_Az-epitoipar-eletjeleket-mutat-de-odebb-meg-a-feltamadas","timestamp":"2025. június. 13. 08:52","title":"Az építőipar életjeleket mutat, de odébb még a feltámadás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"755fe8a6-c1d6-44b8-b73e-b82ee8013234","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Irán, Irak és Jordánia mind lezárta saját légterét, de a legnagyobb légitársaságok is úgy döntöttek, hogy törlik vagy felfüggesztik közel-keleti járataikat.","shortLead":"Irán, Irak és Jordánia mind lezárta saját légterét, de a legnagyobb légitársaságok is úgy döntöttek, hogy törlik vagy...","id":"20250613_iran-izrael-tamadas-legicsapas-repulo-legter-elterites-jarattorles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/755fe8a6-c1d6-44b8-b73e-b82ee8013234.jpg","index":0,"item":"324f1ac7-ecbf-4087-a221-1419a6fa1f43","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_iran-izrael-tamadas-legicsapas-repulo-legter-elterites-jarattorles","timestamp":"2025. június. 13. 10:32","title":"Látványosan kiürült a Közel-Kelet légtere Izrael Irán elleni támadását követően","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcab224e-549b-4ffe-a9fe-4473534f4f4e","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Az üzleti világ számára értelmezhetetlen és ezért riasztó a kormány elhalasztott javaslata.","shortLead":"Az üzleti világ számára értelmezhetetlen és ezért riasztó a kormány elhalasztott javaslata.","id":"20250612_hvg-atlathatosagi-ellehetetlensegi-torveny-vallalatok-elorehozott-felelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcab224e-549b-4ffe-a9fe-4473534f4f4e.jpg","index":0,"item":"e58b421b-3b7d-42b4-a431-683a94735150","keywords":null,"link":"/360/20250612_hvg-atlathatosagi-ellehetetlensegi-torveny-vallalatok-elorehozott-felelem","timestamp":"2025. június. 12. 06:30","title":"„Azt is kérdezhetné, hogy főbe lőnek-e holnap!” – kiakasztotta a cégeket a Fidesz ellehetetlenítési törvénytervezete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1b3bd52-e4c4-4451-a6af-662a02e54e7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kovács Tamás világbajnok kardvívó korábban is gyakran fogalmazott meg kormánykritikát, korábban a magyar futballválogatott teljesítménye és Menczer Tamás is előkerült nála, legfrissebb posztjában pedig a kormánypárti ismerőseinek üzen.","shortLead":"Kovács Tamás világbajnok kardvívó korábban is gyakran fogalmazott meg kormánykritikát, korábban a magyar...","id":"20250611_Kormanyparti-ismeroseinek-es-Menczer-Tamasnak-is-uzent-az-olimpiai-bajnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1b3bd52-e4c4-4451-a6af-662a02e54e7b.jpg","index":0,"item":"a30e48a0-88af-4397-9065-1a18c5683667","keywords":null,"link":"/itthon/20250611_Kormanyparti-ismeroseinek-es-Menczer-Tamasnak-is-uzent-az-olimpiai-bajnok","timestamp":"2025. június. 11. 20:07","title":"Kormánypárti ismerőseinek és Menczer Tamásnak is üzent az olimpikon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e86399e6-5caa-4c47-9a44-fcd22563ca9f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Azt nem mondta az elnök, hogy megbocsát-e.","shortLead":"Azt nem mondta az elnök, hogy megbocsát-e.","id":"20250611_donald-trump-elon-musk-megbanas-szep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e86399e6-5caa-4c47-9a44-fcd22563ca9f.jpg","index":0,"item":"5c6e59ad-8bc8-4363-9b84-9156a692ce25","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_donald-trump-elon-musk-megbanas-szep","timestamp":"2025. június. 11. 19:01","title":"Trump szerint szép dolog, hogy Musk megbánta, amit róla mondott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"986ad60f-8677-43c1-b90a-4226e38f2a50","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Helyi ellenzéki képviselők szerint az intézkedéssel kár érte a várost.","shortLead":"Helyi ellenzéki képviselők szerint az intézkedéssel kár érte a várost.","id":"20250612_satoraljaujhely-bortemplom-felujitas-kozpenz-nemeth-szilard-okros-mariann-ellenzek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/986ad60f-8677-43c1-b90a-4226e38f2a50.jpg","index":0,"item":"fb98540e-25a5-41b0-b704-c76e27d851ad","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_satoraljaujhely-bortemplom-felujitas-kozpenz-nemeth-szilard-okros-mariann-ellenzek","timestamp":"2025. június. 12. 07:48","title":"1,8 milliárd forint közpénzből újították fel, most Németh Szilárd alapítványa rendelkezik a sátoraljaújhelyi Bortemplommal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e554d795-9c71-49d2-803c-eb6d7d2c3f9b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hamarosan több ezer magyar, amerikai és spanyol katona részvételével kezdetét veszi a Saber Guardian 25. Vasúton szállítják a Lynxeket a Dunántúlra.","shortLead":"Hamarosan több ezer magyar, amerikai és spanyol katona részvételével kezdetét veszi a Saber Guardian 25. Vasúton...","id":"20250612_Nagyszabasu-nemzetkozi-hadgyakorlatra-gyulik-a-haditechnika-Ferencvarosban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e554d795-9c71-49d2-803c-eb6d7d2c3f9b.jpg","index":0,"item":"54ad3876-b73f-479b-a6c7-b4e847fae7b7","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_Nagyszabasu-nemzetkozi-hadgyakorlatra-gyulik-a-haditechnika-Ferencvarosban","timestamp":"2025. június. 12. 16:59","title":"Nagyszabású nemzetközi hadgyakorlatra gyűlik a haditechnika Ferencvárosban – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyedi arcvonások, kupé crossover karosszéria, tisztán elektromos hajtáslánc és franciás kényelem. Megérkezett Magyarországra az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új Citroën ë-C4, amit Budapesten gyorsan ki is próbáltunk.
A Citroën 2004-ben a Xsara utódjaként dobta piacra az első C4-est, melynek nem titkoltan olyan nagyágyú riválisokkal kellett felvennie a harcot, mint például a Golf, az Astra vagy a Focus. 2010-ben aztán kijött a második generáció, amely 2014-ben a Cactus "személyében" egy szabadidőautós testvérmodellt is kapott, és aztán 2018-ban mindkét típus eltűnt a süllyesztőben.
Nem véletlen, hogy a tisztán elektromos MX-30 is említésre került, ugyanis a hagyományos hajtásláncú C4-ből villanyautó változat is érkezett, és mi most egy ilyen zöld rendszámos modellt mutatunk be részletesen.
László Ferenc
Egyedi formaterv
A szépség megítélése ugyebár meglehetősen szubjektív dolog, így az új C4 külseje felett sem törnénk pálcát. A frontrész viszonylag kaotikusnak mondható a maga osztott kisebb-nagyobb fényszóró-elemeivel és különböző betéteivel, illetve az összevissza kaszabolt hátsó lámpa, valamint a spoilerszerű képződmény miatt a hátsó fertály sem mondható egyszerűnek.
Talán nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy a tervezőknek az oldalnézetet sikerült leginkább eltalálniuk. Az enyhén emelkedő övvonal és a kupésan lejtő tető szinte csak úgy vezeti a szemünket, ezenkívül az oldalra vasalt kerékjárati ívek és a karosszéria bátor benyomódásai, kitüremkedései is jól állnak a C4-esnek.
László Ferenc
A 156 milliméteres hasmagasság nagyobb az átlagnál, de messze nem egy kőkemény SUV-ról, hanem sokkal inkább egy kompakt crossoverről van szó. A PSA-konszern, illetve most már Stellantis arra a CMP-platformra építette a modellt, melyre a Peugeot 208 és az Opel Corsa is épül. A C4 tehát kisautó alapokra építkezik, de a moduláris platformot ez esetben a legnagyobbra méretezték.
Elöl kiválóan el lehet férni és a lehetőségekhez képest hátul is korrekt a helykínálat, bár az átlagnál magasabbak már panaszkodhatnak a fejtérre. A csomagtartó 380 literes, ami a kompakt kategóriában átlagosnak mondható.
Aki ennél nagyobb puttonyra vágyik, annak a cég kínálatán belül inkább az 580 literes csomagtartójú C5 Aircross felé kell kacsintgatnia. Utóbbi SUV egyébként 14 centiméterrel hosszabb a C4-nél, de például a tengelytávja csak 6 centiméterrel nagyobb.
László Ferenc
Francia hangulatban
A kellemes fogású, nagyon könnyen tekerhető, az útról kevés visszajelzéssel szolgáló kormány mögött egy relatíve kicsi, 5 colos digitális műszeregység található. A HUD nem a szélvédőre, hanem egy kis átlátszó lapkára vetít, a középső érintőkijelző 10 colos képátlójú.
A különböző funkciók minden korábbinál könnyebben elérhetők, ugyanis a klímarendszer végre dedikált kezelőszerveket kapott, ezenkívül a jobboldali tekerőgombbal nemcsak a sofőr, hanem az utasa is bármikor egyszerűen állíthatja a hangerőt. A hifi hangminősége viszont elmarad a várakozásainktól.
László Ferenc
Az utastérben tizenhat kisebb-nagyob rekeszt, illetve tárolóhelyet találunk, egyedi újdonság az első utasülés előtti tablettartó, melyet úgy alakítottak ki, hogy adott esetben ne zavarja a légzsák működését.
László Ferenc
A felhasznált anyagok közepes minőségűek, mindenesetre a különböző trendi betéteken érződik, hogy a tervezők igyekeztek egy kis francia életstílust vinni a plasztik unalomba. Az ülések minimális oldaltartásúak és az 1,5 centiméteres felső szivacsrétegnek köszönhetően nagyon kényelmesek.
Nemcsak az ülések puhák, hanem a felfüggesztés is, még ha talán annyira nem is, mint a C5 Aircross esetében. A progresszív hidraulikus ütközőelemes futómű remekül elnyeli az úthibákat, kis túlzással élve olyan érzésünk lehet a C4-esben, mintha egy varázsszőnyegen utaznánk.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
A kormánytól jobbra lévő indítógombbal kelthető életre a motor, az előre-hátramenet a középkonzolon lévő menetirányválasztóval kapcsolható. Utóbbi teljesen megújult, sokkal kisebb lett, viszont mintha a működése néha kicsit lassú lenne. Üzemmódokból a következők állnak rendelkezésre: normál, eco és sport.
Az általunk kipróbált Citroën ë-C4 orrában egy 136 lóerős teljesítményű, illetve 260 Nm nyomatékú villanymotor található, ami, ha nem is sportos vehemenciával, de alapvetően dinamikusan mozgatja az 1 540 kilogrammos autót. A 0-100-as sprint 9,7 másodperc alatt tudható le, az elektronikusan korlátozott végsebesség 150 km/h.
László Ferenc
László Ferenc
A korábbi PSA modellekből már jól ismert elektromos hajtáslánc egy bruttó 50 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. A hivatalos WLTP-hatótáv 350 kilométer, ami szokás szerint erősen optimista. Egyelőre csak rövid vezetési tapasztalatokat szereztünk, mindenesetre úgy gondoljuk, hogy télen 250, nyáron 300 kilométer lehet a gyakorlati maximális hatótáv.
Az otthon 31 óra-, gyorstöltővel akár kevesebb, mint 1 óra alatt teljesen feltölthető akkumulátorra 8 év, illetve 160 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó.
A normál C4-eseket az 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor 130, illetve 155 lóerős változatával szerelik, ezenkívül pedig egy 130 lóerőre képes 1,5 literes 4 hengeres turbódízel egység is elérhető a kínálatban. A kéziváltó 6-, az automata 8 fokozattal rendelkezik, a belsőégésű motoros C4-esek kiviteltől függően 240-340 kilogrammal könnyebbek az ë-C4-nél.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : egyedi formaterv, kényelemre hangolt futómű és ülések, praktikus utastér, szinte hangtalan suhanás.
–: nincs hibrid, kemény műanyagok az utastérben, a csomagtartó lehetne nagyobb, a hifi nem szól túl szépen.
A 20-féle vezetéstámogató rendszerrel felvértezett Citroën C4 egy egyedi megjelenésű kompakt crossover, amely elsősorban azok körében arathat sikert, akik szeretik az extravagáns formájú és kényelemre hangolt autókat. A Citroën ë-C4 pedig ennek a modellnek a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású, zöld rendszámos változata. A két világ között egyelőre nem lesz átmenet, vagyis a cég nem rövid távon tervez hibrid C4-est piacra dobni.
A Citroën C4 130 lóerős benzinmotorral és 6 fokozatú kéziváltóval szerelt alapmodellje 7,1 millió forintba kerül, az ugyanilyen erős dízelverzió automata váltóval 8,3 millió forinton nyit, az ë-C4 pedig minimum 10,8 millió forint ellenében vezethető haza. Összehasonlításképp, az eggyel nagyobb méretkategóriában támadó Citroën C5 Aircross alapára 7,4 millió forint.
A benzines riválisok közül a Kia Xceed 120 benzines lóerővel 6,1 millió forinton nyit, a 122 hibrid lóerőt felvonultató Toyota C-HR pedig minimum 9,3 millió forintba kerül. A 122 lovas benzinmotorral szerelt Mazda CX-30 8,1 millió forintos alapárral bír, a tisztán elektromos, de az ë-C4-nél szerényebb hatótávú Mazda MX-30 alapára pedig 10,4 millió forint.
Ha már unjuk a német autók rideg tökéletességét és a japán modellek sok esetben lélektelen karakterét, akkor érdemes lehet belevágni egy francia kalandba. Például egy kompakt SUV kategóriás Citroennel.
Végre egy divatterepjáró, ami nem szürkül bele a SUV-ok mindent elárasztó tengerébe. Ráadásul nem felesleges keménykedéssel, sokkal inkább kényelemre hangolva próbál meg pénztárcanyitogatásra csábítani.