Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d143cf3f-3fee-4646-9049-87f864b78d2e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A békepárti miniszterelnök arról is beszélt, hogy harcolni fog az emberekért Brüsszellel szemben.","shortLead":"A békepárti miniszterelnök arról is beszélt, hogy harcolni fog az emberekért Brüsszellel szemben.","id":"20250609_Orban-Viktor-Franciaorszagban-Magyarorszag-Brusszel-remalma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d143cf3f-3fee-4646-9049-87f864b78d2e.jpg","index":0,"item":"877cd391-249a-4e60-82b5-2117e994fafe","keywords":null,"link":"/itthon/20250609_Orban-Viktor-Franciaorszagban-Magyarorszag-Brusszel-remalma","timestamp":"2025. június. 09. 15:43","title":"Orbán Viktor Franciaországban: Magyarország Brüsszel rémálma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29d2d3ff-c73d-46ca-842b-7060744a2160","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Statikai problémák miatt bezárták a Hévízi Tófürdő épületét. A létesítmény jövője kérdéses, a település polgármestere sem tud semmit, miután már a kórház egy egyedüli tulajdonos.","shortLead":"Statikai problémák miatt bezárták a Hévízi Tófürdő épületét. A létesítmény jövője kérdéses, a település polgármestere...","id":"20250609_Bezartak-az-ikonikus-tofurdo-epuletet-egymilliard-forintos-uszo-szigettel-potolhatjak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29d2d3ff-c73d-46ca-842b-7060744a2160.jpg","index":0,"item":"bddc9bdf-9167-4977-8f80-a3b2af4ca230","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250609_Bezartak-az-ikonikus-tofurdo-epuletet-egymilliard-forintos-uszo-szigettel-potolhatjak","timestamp":"2025. június. 09. 15:15","title":"Bezárták az ikonikus tófürdő épületét, egymilliárd forintos úszó szigettel pótolhatják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"562853d1-75e3-4a21-9340-870dc125a17f","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A MÁV-vezér szerint késő estére rendbe hozták a meghibásodott sorompót, de „valami biztosan nincs rendben”, ha fél napig tartott.","shortLead":"A MÁV-vezér szerint késő estére rendbe hozták a meghibásodott sorompót, de „valami biztosan nincs rendben”, ha fél...","id":"20250608_mav-balatoni-fovonal-vasuti-kozlekedes-vonat-busz-hegyi-zsolt-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/562853d1-75e3-4a21-9340-870dc125a17f.jpg","index":0,"item":"39e79641-83f0-4b92-be45-03e066d5796d","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_mav-balatoni-fovonal-vasuti-kozlekedes-vonat-busz-hegyi-zsolt-lazar-janos","timestamp":"2025. június. 08. 11:08","title":"Háromszáz klímás busz áll készenlétben arra az esetre, ha újra összeomlana a vasúti közlekedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f936646a-d303-41fc-bea0-154445a5a944","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"Mészáros Lőrinc nem fogja szégyellni, hogy úgy kell élnie, mint egy milliárdos, a kormány viszont épp újabb milliárdokat von el Budapesttől, hogy a Szerencsejátéknak kevesebb adót kelljen fizetnie. Eközben a lakossági megtakarítások ömlenek ki az országból, persze, akinek csak van, hiszen például a nyugdíjasok harmada a létminimum alatt él. Számukra már csak a a gyógyszertári árstop és kormány 30 ezres utalványa jelenthet megoldást, feltéve, hogy lesz mire elkölteniük, mivel ismét súlyos aszálya rémképe fenyegeti Magyarországot. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Mészáros Lőrinc nem fogja szégyellni, hogy úgy kell élnie, mint egy milliárdos, a kormány viszont épp újabb...","id":"20250608_Es-akkor-a-nyugdijasok-utalvanybol-vehetik-a-befagyasztott-aru-vegbelkenocsot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f936646a-d303-41fc-bea0-154445a5a944.jpg","index":0,"item":"352ebbb6-0c67-4fd0-8664-2880e853bf1c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_Es-akkor-a-nyugdijasok-utalvanybol-vehetik-a-befagyasztott-aru-vegbelkenocsot-ebx","timestamp":"2025. június. 08. 07:00","title":"És akkor Elon Musk lett Donald Trump Simicskája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5b491e3-013b-45d1-91ce-b4309c078218","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Több alkalommal is fiatal lányoknak tett szexuális ajánlatot, van aki bántalmazással vádolja.","shortLead":"Több alkalommal is fiatal lányoknak tett szexuális ajánlatot, van aki bántalmazással vádolja.","id":"20250608_szexualis-zaklatas-vad-kilenc-no-jared-leto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5b491e3-013b-45d1-91ce-b4309c078218.jpg","index":0,"item":"ec74678c-bae0-4241-9b46-ec896f38012f","keywords":null,"link":"/kultura/20250608_szexualis-zaklatas-vad-kilenc-no-jared-leto","timestamp":"2025. június. 08. 20:17","title":"Szexuális zaklatással vádolja kilenc nő Jared Letót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39eb50b6-af0f-4f74-aacc-27aa3f818771","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Minden kapcsolatot megszakít a Fradi Orbán Viktor kedvenc lapjával.","shortLead":"Minden kapcsolatot megszakít a Fradi Orbán Viktor kedvenc lapjával.","id":"20250609_Homokszem-a-partallami-gepezetben-a-Magyar-Nemzet-azon-csamcsog-hogy-Kubatov-Gabor-megsertodott-a-Nemzeti-Sportra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39eb50b6-af0f-4f74-aacc-27aa3f818771.jpg","index":0,"item":"efb2122d-0bcc-4cd8-9a4d-f7312e2cc526","keywords":null,"link":"/kkv/20250609_Homokszem-a-partallami-gepezetben-a-Magyar-Nemzet-azon-csamcsog-hogy-Kubatov-Gabor-megsertodott-a-Nemzeti-Sportra","timestamp":"2025. június. 09. 12:45","title":"Kubatov Gábor megsértődött a Nemzeti Sportra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250608_tupoljev-ukranok-telekom-5g-atomok-foto-termeszetes-atomreaktor-robbanas-vilagur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2.jpg","index":0,"item":"970988b9-54b6-4cc5-a4ce-ab21521b9cea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250608_tupoljev-ukranok-telekom-5g-atomok-foto-termeszetes-atomreaktor-robbanas-vilagur","timestamp":"2025. június. 08. 12:00","title":"Ez történt: Betörtek az oroszok rendszerébe az ukránok, és vittek mindent, amit csak találtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71322ca5-f795-4938-b393-fa5b43933db6","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Visszavonulása után Gyurcsány Ferenc Minecraft-szerverét is lelövik.","shortLead":"Visszavonulása után Gyurcsány Ferenc Minecraft-szerverét is lelövik.","id":"20250609_Vege-Gyurcsany-virtualis-ingatlanbulijanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71322ca5-f795-4938-b393-fa5b43933db6.jpg","index":0,"item":"fbec7184-3f3b-4729-8855-0330fa369e58","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250609_Vege-Gyurcsany-virtualis-ingatlanbulijanak","timestamp":"2025. június. 09. 10:56","title":"Vége Gyurcsány virtuális ingatlanbulijának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyedi arcvonások, kupé crossover karosszéria, tisztán elektromos hajtáslánc és franciás kényelem. Megérkezett Magyarországra az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új Citroën ë-C4, amit Budapesten gyorsan ki is próbáltunk.
A Citroën 2004-ben a Xsara utódjaként dobta piacra az első C4-est, melynek nem titkoltan olyan nagyágyú riválisokkal kellett felvennie a harcot, mint például a Golf, az Astra vagy a Focus. 2010-ben aztán kijött a második generáció, amely 2014-ben a Cactus "személyében" egy szabadidőautós testvérmodellt is kapott, és aztán 2018-ban mindkét típus eltűnt a süllyesztőben.
Nem véletlen, hogy a tisztán elektromos MX-30 is említésre került, ugyanis a hagyományos hajtásláncú C4-ből villanyautó változat is érkezett, és mi most egy ilyen zöld rendszámos modellt mutatunk be részletesen.
László Ferenc
Egyedi formaterv
A szépség megítélése ugyebár meglehetősen szubjektív dolog, így az új C4 külseje felett sem törnénk pálcát. A frontrész viszonylag kaotikusnak mondható a maga osztott kisebb-nagyobb fényszóró-elemeivel és különböző betéteivel, illetve az összevissza kaszabolt hátsó lámpa, valamint a spoilerszerű képződmény miatt a hátsó fertály sem mondható egyszerűnek.
Talán nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy a tervezőknek az oldalnézetet sikerült leginkább eltalálniuk. Az enyhén emelkedő övvonal és a kupésan lejtő tető szinte csak úgy vezeti a szemünket, ezenkívül az oldalra vasalt kerékjárati ívek és a karosszéria bátor benyomódásai, kitüremkedései is jól állnak a C4-esnek.
László Ferenc
A 156 milliméteres hasmagasság nagyobb az átlagnál, de messze nem egy kőkemény SUV-ról, hanem sokkal inkább egy kompakt crossoverről van szó. A PSA-konszern, illetve most már Stellantis arra a CMP-platformra építette a modellt, melyre a Peugeot 208 és az Opel Corsa is épül. A C4 tehát kisautó alapokra építkezik, de a moduláris platformot ez esetben a legnagyobbra méretezték.
Elöl kiválóan el lehet férni és a lehetőségekhez képest hátul is korrekt a helykínálat, bár az átlagnál magasabbak már panaszkodhatnak a fejtérre. A csomagtartó 380 literes, ami a kompakt kategóriában átlagosnak mondható.
Aki ennél nagyobb puttonyra vágyik, annak a cég kínálatán belül inkább az 580 literes csomagtartójú C5 Aircross felé kell kacsintgatnia. Utóbbi SUV egyébként 14 centiméterrel hosszabb a C4-nél, de például a tengelytávja csak 6 centiméterrel nagyobb.
László Ferenc
Francia hangulatban
A kellemes fogású, nagyon könnyen tekerhető, az útról kevés visszajelzéssel szolgáló kormány mögött egy relatíve kicsi, 5 colos digitális műszeregység található. A HUD nem a szélvédőre, hanem egy kis átlátszó lapkára vetít, a középső érintőkijelző 10 colos képátlójú.
A különböző funkciók minden korábbinál könnyebben elérhetők, ugyanis a klímarendszer végre dedikált kezelőszerveket kapott, ezenkívül a jobboldali tekerőgombbal nemcsak a sofőr, hanem az utasa is bármikor egyszerűen állíthatja a hangerőt. A hifi hangminősége viszont elmarad a várakozásainktól.
László Ferenc
Az utastérben tizenhat kisebb-nagyob rekeszt, illetve tárolóhelyet találunk, egyedi újdonság az első utasülés előtti tablettartó, melyet úgy alakítottak ki, hogy adott esetben ne zavarja a légzsák működését.
László Ferenc
A felhasznált anyagok közepes minőségűek, mindenesetre a különböző trendi betéteken érződik, hogy a tervezők igyekeztek egy kis francia életstílust vinni a plasztik unalomba. Az ülések minimális oldaltartásúak és az 1,5 centiméteres felső szivacsrétegnek köszönhetően nagyon kényelmesek.
Nemcsak az ülések puhák, hanem a felfüggesztés is, még ha talán annyira nem is, mint a C5 Aircross esetében. A progresszív hidraulikus ütközőelemes futómű remekül elnyeli az úthibákat, kis túlzással élve olyan érzésünk lehet a C4-esben, mintha egy varázsszőnyegen utaznánk.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
A kormánytól jobbra lévő indítógombbal kelthető életre a motor, az előre-hátramenet a középkonzolon lévő menetirányválasztóval kapcsolható. Utóbbi teljesen megújult, sokkal kisebb lett, viszont mintha a működése néha kicsit lassú lenne. Üzemmódokból a következők állnak rendelkezésre: normál, eco és sport.
Az általunk kipróbált Citroën ë-C4 orrában egy 136 lóerős teljesítményű, illetve 260 Nm nyomatékú villanymotor található, ami, ha nem is sportos vehemenciával, de alapvetően dinamikusan mozgatja az 1 540 kilogrammos autót. A 0-100-as sprint 9,7 másodperc alatt tudható le, az elektronikusan korlátozott végsebesség 150 km/h.
László Ferenc
László Ferenc
A korábbi PSA modellekből már jól ismert elektromos hajtáslánc egy bruttó 50 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. A hivatalos WLTP-hatótáv 350 kilométer, ami szokás szerint erősen optimista. Egyelőre csak rövid vezetési tapasztalatokat szereztünk, mindenesetre úgy gondoljuk, hogy télen 250, nyáron 300 kilométer lehet a gyakorlati maximális hatótáv.
Az otthon 31 óra-, gyorstöltővel akár kevesebb, mint 1 óra alatt teljesen feltölthető akkumulátorra 8 év, illetve 160 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó.
A normál C4-eseket az 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor 130, illetve 155 lóerős változatával szerelik, ezenkívül pedig egy 130 lóerőre képes 1,5 literes 4 hengeres turbódízel egység is elérhető a kínálatban. A kéziváltó 6-, az automata 8 fokozattal rendelkezik, a belsőégésű motoros C4-esek kiviteltől függően 240-340 kilogrammal könnyebbek az ë-C4-nél.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : egyedi formaterv, kényelemre hangolt futómű és ülések, praktikus utastér, szinte hangtalan suhanás.
–: nincs hibrid, kemény műanyagok az utastérben, a csomagtartó lehetne nagyobb, a hifi nem szól túl szépen.
A 20-féle vezetéstámogató rendszerrel felvértezett Citroën C4 egy egyedi megjelenésű kompakt crossover, amely elsősorban azok körében arathat sikert, akik szeretik az extravagáns formájú és kényelemre hangolt autókat. A Citroën ë-C4 pedig ennek a modellnek a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású, zöld rendszámos változata. A két világ között egyelőre nem lesz átmenet, vagyis a cég nem rövid távon tervez hibrid C4-est piacra dobni.
A Citroën C4 130 lóerős benzinmotorral és 6 fokozatú kéziváltóval szerelt alapmodellje 7,1 millió forintba kerül, az ugyanilyen erős dízelverzió automata váltóval 8,3 millió forinton nyit, az ë-C4 pedig minimum 10,8 millió forint ellenében vezethető haza. Összehasonlításképp, az eggyel nagyobb méretkategóriában támadó Citroën C5 Aircross alapára 7,4 millió forint.
A benzines riválisok közül a Kia Xceed 120 benzines lóerővel 6,1 millió forinton nyit, a 122 hibrid lóerőt felvonultató Toyota C-HR pedig minimum 9,3 millió forintba kerül. A 122 lovas benzinmotorral szerelt Mazda CX-30 8,1 millió forintos alapárral bír, a tisztán elektromos, de az ë-C4-nél szerényebb hatótávú Mazda MX-30 alapára pedig 10,4 millió forint.
Ha már unjuk a német autók rideg tökéletességét és a japán modellek sok esetben lélektelen karakterét, akkor érdemes lehet belevágni egy francia kalandba. Például egy kompakt SUV kategóriás Citroennel.
Végre egy divatterepjáró, ami nem szürkül bele a SUV-ok mindent elárasztó tengerébe. Ráadásul nem felesleges keménykedéssel, sokkal inkább kényelemre hangolva próbál meg pénztárcanyitogatásra csábítani.