Ahogy arról hétfőn beszámoltunk, idén az általunk korábban már alaposan letesztelt Toyota Yaris nyerte el az Év Autója díjat.
A normál benzines, illetve hibrid hajtásláncokkal, valamint szupersportos GR kivitelben is készülő japán kisautó 266 pontot zsebelt be, és ezzel maga mögé utasította a 240 pontos villanymotoros új Fiat 500-ast, illetve a 239 pontos Cupra Formentort.
Az Év Autója szavazáson évről évre két magyar autós szakújságíró képviseli hazánkat, az egyik Csikós Zsolt (Speedzone, korábban Totalcar), a másik pedig Gajdán Miklós (Totalcar, korábban Autó Magazin).
Gajdán a végül győztesként befutott Yarisnak adta a legtöbb, konkrétan 7 pontot, 5 ponttal jutalmazta a Fiat 500-ast és 4-gyel a Cupra Formentort. Csikós a kis Fiatnak adta a legtöbb, egész pontosan 5 pontot, illetve 4-4-4 ponttal jutalmazta a Yarist, a Formentort, illetve a hatodikként végzett Land Rover Defendert.
A magyar zsűritagoktól a hét finalista közül a Skoda Octavia (ötödik hely) és a Citroën C4 (hetedik hely) kapta a legkevesebb pontot.
A 2000-ben egyszer már Év Autójának megválasztott Toyota Yaris aktuális kiadása legjobban a lengyel Maciek Ziemeket nyűgözte le, aki 10 pontot adott a típusnak, a másik végletet pedig a Yarist 0 pontra értékelt belga Joost Bolle jelenti.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.