szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán éledt újjá a személyautó-gyártás Magyarországon.

A Magyar Suzuki Zrt. fennállásának 30. évfordulóját ünnepli: a rendszerváltás után az 1991 tavaszán alapított esztergomi autógyár volt az első jelentős zöldmezős külföldi beruházás Magyarországon.

Működésének első évében, 1992-ben 1000 Suzuki készült az üzemben, és innen oda jutottunk, hogy ma már naponta mintegy 700 új autó hagyja el a gyártósorokat.

Itt készült a Swift 1992-es, 2005-ös és 2010-es szériája, a 2000-ben debütált Wagon R+, a 2003-as Ignis, a 2006-os SX4, illetve a 2008-as Splash.

Suzuki

Az első generációs Swifteknél még kézzel szerelték össze az autókat, mindössze 4-6 robot segítette a termelést a hegesztőüzemben, mára mindent ponthegesztést robotok végeznek. Az első autót 3 napig gyártotta a cég, ma viszont már 1 nap alatt készül el egy jármű.

Jelenleg a Vitara és az SX4 S-Cross készül a 2800 dolgozónak és 770 robotnak munkát adó esztergomi gyárban, mely szabadidőautó-kategóriás modellek egy ideje már csak és kizárólag lágyhibrid hajtáslánccal kaphatók.

Suzuki Vitara
László Ferenc

Eddig Vitarából készült a legtöbb, majd pedig az SX4, illetve az első generációs Swift következik a sorban.

A 123 ország számára szállító és eddig már mintegy 3,6 millió autót készített magyar üzemben teljes körű gyártótevékenység zajlik, ami azt jelenti, hogy az acéllemezek préselésétől és hegesztésétől kezdve, a karosszéria festésén és az autók összeszerelésén át egészen a kész autók minőségellenőrzésig minden helyben történik.

Suzuki SX4 S-Cross
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!