szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kék fényezés, erős motor, kéziváltó, hátsókerék-hajtás. Ilyen és ehhez hasonló ínyencségekkel szolgál ez a négykerekű bajor időgép.

A BMW-nél az 1988 és 1996 közötti volt a harmadik generációs, E34-es kódjelű 5-ös BMW időszaka. A több mint 1,33 millió példányban gyártott középkategóriás szedán/kombi csúcsmodellje könnyen kikövetkeztethető módon az M5-ös volt.

A jó állapotú E34-es M5-ösök ma már olyan ritkák mint a fehér hollók, mi azonban találtunk egy éppen eladó ilyen autót.

©

Ez a Mauritius Blue Metallic kék fényezésű, fekete bőr belsős példány 1991-ben hagyta el a gyártósort és azóta mindössze 10 ezer kilométert hagyott maga mögött. Így aztán nem meglepő, hogy jelenlegi tulajdonosa csak 24 millió forint ellenében válna meg tőle.

©

A motorháztető alatt egy 3 535 köbcentiméteres soros 6 hengeres 24 szelepes szívó benzinmotor található, mely egy ötfokozatú kéziváltón keresztül adja le 315 lóerős teljesítményét, illetve 360 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre.

©
©

A 0-ról 100-ra 6,3 másodperc alatt felgyorsuló eredeti állapotú sportszedán elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.

©
©

Az M5-öst 1992 után már 3,8 literes motorral szerelték, és ez a 340 lovas, 400 Nm-es kivitel már 5,9 másodperc alatt katapultál állóhelyzetből 100-as tempóra. A kombi változatból, az M5 Touringból mindössze 891 példány készült.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!