Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cbd9ebc7-91f5-45b6-bddc-4b0f7d3b97c0","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"A Honor budapesti sajtórendezvényén több tíz millió forintos műalkotások között forgolódva vettük kézbe a kínai gyártó 400 és 400 Pro típusjelzésű legújabb okostelefonjait.","shortLead":"A Honor budapesti sajtórendezvényén több tíz millió forintos műalkotások között forgolódva vettük kézbe a kínai gyártó...","id":"20250520_honor-400-pro-200-megapixel-bemutato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbd9ebc7-91f5-45b6-bddc-4b0f7d3b97c0.jpg","index":0,"item":"a05eb774-f8bb-45a3-ae08-18e849b3428a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_honor-400-pro-200-megapixel-bemutato","timestamp":"2025. május. 20. 17:33","title":"Méregdrága Zsolnayk között tettük próbára az egész jó árú, 200 megapixeles új telefonokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a46371b-f4a8-4110-bd1a-aa4fe5b8202a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem akarnak asszisztálni az „áldemokratikus színjátékhoz”.","shortLead":"Nem akarnak asszisztálni az „áldemokratikus színjátékhoz”.","id":"20250520_Bojkott-DK-alkotmanybirok-megvalasztasa-parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a46371b-f4a8-4110-bd1a-aa4fe5b8202a.jpg","index":0,"item":"5b673540-7565-424f-bb75-24150f8e8b50","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Bojkott-DK-alkotmanybirok-megvalasztasa-parlament","timestamp":"2025. május. 20. 08:12","title":"Bojkottálja a DK az alkotmánybírók megválasztását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"731ba3d5-d76d-40a3-a1c4-379cc514cc3c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ez már a tizedik alkalom a sorban, és ugyan helyszín most más volt, a gyaloglás nem maradt el.","shortLead":"Ez már a tizedik alkalom a sorban, és ugyan helyszín most más volt, a gyaloglás nem maradt el.","id":"20250520_Ezuttal-a-Fovam-teren-tuntet-Hadhazy-Akos---elo-kozvetites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/731ba3d5-d76d-40a3-a1c4-379cc514cc3c.jpg","index":0,"item":"b0da6a91-ce5e-4587-8f6a-c41846cca26b","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Ezuttal-a-Fovam-teren-tuntet-Hadhazy-Akos---elo-kozvetites","timestamp":"2025. május. 20. 17:55","title":"A Fővám téren tüntetett Hadházy Ákos, majd az emberekkel elindult a Szuverenitásvédelmi Hivatalhoz, ám végül a Margit hídig jutottak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8490850-f703-4165-829a-bf8864333685","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Indiai kutatók egy újfajta nátrium-ion akkumulátorral álltak elő, amely olcsóbb és biztonságosabb, mint a jelenleg használt lítium-ion egységek. Sőt, még tartósabb is.","shortLead":"Indiai kutatók egy újfajta nátrium-ion akkumulátorral álltak elő, amely olcsóbb és biztonságosabb, mint a jelenleg...","id":"20250520_natrium-ion-akkumulator-tartossag-toltesi-ciklus-elettartam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8490850-f703-4165-829a-bf8864333685.jpg","index":0,"item":"92a60bf8-4a60-4dea-af7d-8e0c26674a10","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_natrium-ion-akkumulator-tartossag-toltesi-ciklus-elettartam","timestamp":"2025. május. 20. 13:03","title":"0-ról 80%-ra 6 perc alatt: itt az újfajta akkumulátor, erről mehetnek a mobilok és az elektromos autók is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c204716-e0ec-4bf7-b569-b86f0b7744b1","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A rakomány élelmiszer-biztonsági jelölései nem voltak megfelelőek, sem nyomon követhetőek, ezért tartalma nem alkalmas az emberi fogyasztásra – állapították meg a szakemberek.","shortLead":"A rakomány élelmiszer-biztonsági jelölései nem voltak megfelelőek, sem nyomon követhetőek, ezért tartalma nem alkalmas...","id":"20250521_nav-szegedi-vadaspark-szabalytalanul-szallitott-zoldseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c204716-e0ec-4bf7-b569-b86f0b7744b1.jpg","index":0,"item":"2c52fc87-ff42-414a-9b38-89a046e7f0dc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_nav-szegedi-vadaspark-szabalytalanul-szallitott-zoldseg","timestamp":"2025. május. 21. 11:17","title":"NAV: több mint 4 tonna szabálytalanul szállított zöldséget kaptak a Szegedi Vadaspark állatai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86603094-8d42-4738-8d1f-41c4b94bf550","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók 21 ezer ember viselkedését elemezték, hogy kiderüljön, ki és milyen gyakran használja a reggeli ébresztőkor a szundi gombot.","shortLead":"Brit kutatók 21 ezer ember viselkedését elemezték, hogy kiderüljön, ki és milyen gyakran használja a reggeli...","id":"20250521_alvas-pihenes-ebredes-ebreszto-szundi-gomb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86603094-8d42-4738-8d1f-41c4b94bf550.jpg","index":0,"item":"a9177b3d-ad49-4bf3-b396-d2ba33ac0578","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_alvas-pihenes-ebredes-ebreszto-szundi-gomb","timestamp":"2025. május. 21. 17:03","title":"Ezért nyomja meg ön is reggelente a szundi gombot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy miért nem helytállóak a villanyhajtású járművekkel kapcsolatos fenntartások – már ebben a szegmensben sem. ","shortLead":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata...","id":"20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed.jpg","index":0,"item":"8762f0c3-3db7-483b-8c51-1573a3dff78b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","timestamp":"2025. május. 21. 19:30","title":"Elektrifikáció a flottában? Mutatjuk a számokat és az érveket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"8bfa5f55-49c7-49d8-8567-8879d02e7471","c_author":"Somfai Dávid","category":"gazdasag","description":"A pénzügyi felelősséggel még csak ismerkednek, de a virtuális térben otthonosan mozognak, az online lehetőségeket pedig virtuóz módon használják a fiatal felnőttek. Nem sajnálják az energiát, ha arról van szó, hogy jó áron vásárolhassanak.","shortLead":"A pénzügyi felelősséggel még csak ismerkednek, de a virtuális térben otthonosan mozognak, az online lehetőségeket pedig...","id":"20250521_penzugy-fiatal-z-generacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bfa5f55-49c7-49d8-8567-8879d02e7471.jpg","index":0,"item":"f8586055-3a6a-4491-9c7c-513e258d41ce","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_penzugy-fiatal-z-generacio","timestamp":"2025. május. 21. 09:00","title":"Saját márkás cuccok és Youtube Prémium – tudatosan költik a pénzüket a fiatal felnőttek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Ferrari 296 GTB olyan új, hogy még csak előszériában gyártott darabok járják a bemutatótermeket. A "kismotoros" és hibrid autó megint egy olyan újdonság, ami feszegeti a márka hagyományos értékeinek határait.
Június közepén mutatta be a maranellói cég Ferrari 296 GTB néven azt az újdonságot, amelybe a 70-es évek Dino sorozata után először került hathengeres motor. Mindezt tetézték még azzal, hogy egy plug-in – vagyis konnektorról is tölthető – sportkocsit van szó.
A budapesti Ferrari-szalon a Szabadság téren, kedden igen mozgalmas napnak néz elébe, ugyanis nagyjából 80 fontos vendéget várnak több csoportban, hogy megmutassák nekik a jövő belépő szintű hibrid Ferrariját - amelyből mint megtudtuk - a szalon értékesítés vezetőjétől Csányi Róberttől, persze már látatlanban lefoglalóztak néhányat itthon is.
D.P.
A modell, mint említettük úttörő a maga vonatkozásában, és mint ilyennek meg is kell harcolnia az elismertségért. A Ferrari vásárlók szűk közönsége nem feltétlen rajongója bármiféle elektromosításnak, de „amikor lepadlózzák majd a 830 lóerős autót, nem lesz kérdés, hogy valódi Ferrarival van dolguk” – biztosak benne a gyáriak, akárcsak Csányi Róbert. A középmotoros autóban egy 2.9 literes, V6-os egység van – erre utalnak a nevében a számok is, míg a GTB a Grand Turismo Berlinetta – vagyis a zárt karosszériás utazó autót jelöli.
D.P.
Az egyedi sárgában kiállított modell megjelenésében egyébként inkább a selymesebb formákat követi, nem annyira nyers, mint akár a Ferrari 488 megjelenése volt. A modell megjelenése egyébiránt egyértelmű utalás a márka Le Mans-ban 1965-ben nyertes autójára a 250 LM-re, a hátsó sárvédőívek domborítása és az egész kocsi vonala megidézi a hatvanas évek hosszútávú versenyautóinak dizájnját. A motorteret felnyitva pedig egészen elképesztő, hogy milyen mélyen lakik a V6-os erőforrása, amely 663 lóerőt szabadít rá a hajtásra. Igaz, kétségkívül szokni kell a narancssárga és ujjnyi vastag vezetékeket a motortérben, amelyeken a nagyfeszültségű áram jut el az akkumulátortól a 167 lóerőt biztosító elektromos motorig.
D.P.
Egy-egy ilyen bemutató, amire igencsak ritkán kerül sor hazai szempontból, másik érdekessége az aktuális autó mellett a magyar Ferrari-tulajdonosokról és egy ilyen autó vásárlási folyamatáról megtudni valamit. A Ferrari hozzáállása alapvetően az, hogy egy évnél többet ne kelljen várni egy-egy autóra – mondja Erdős Gábor, a budapesti szalon marketing menedzsere.
Természetesen vannak különlegességek, mint a szuperexkluzív Monza sorozat, amilyennel például Zlatan Ibrahimovic közlekedik, amelyek esetében ez lehet több is lehet. A magyar Ferrari szerint egyébként az itthoni modellmixre igen büszkék lehetünk, mert minden termékből: a Ferrari Portofino,Ferrari Roma és az igazi nagyágyúkból, mint a 812 Superfast, a Ferrari SF90 hibrid, ami szintén világújdonság, és már magyar rendszámos is van belőle, vagy akár a LaFerrariból is volt idő, amikor hat darab volt magyar garázsokban. Jelenleg is nagyjából 200 olyan aktív ügyfél van az országban, aki aktuálisan rendelkezik Ferrarival – teszi hozzá Csányi Róbert.
D.P.
D.P.
Maga vásárlási folyamat alapesetben legalább két-három találkozást jelent és nagyon sok ügyfél végül a cége lehetőségei nyomán dönt, mikor vásárol. Az elmúlt év egyébként a Covid miatt – itt is hozott olyan attitűdöt, hogy „ki tudja meddig élünk”, aki csak tervezte sokáig, beleugrott egy Ferrari vásárlásba. A helyzet mostanra rendeződött, de a kereslet nagyon erős továbbra is.
Éves szinten egyébként mintegy 50 autót adnak el, ez már bőven az a szint, ahol megéri egy ilyen exkluzív márka szalonját fenntartani. Alapvetően a Ferrari a többi luxusmárkákhoz hasonlóan euróban ad meg árakat és egyre többen lízingelik is ezeket a jelentős értéket képviselő autókat, hasonlóan bármilyen céges autóhoz, kihasználva az ilyen pénzügyi konstrukciók adózási előnyeit.
D.P.
Képgaléria
D.P.
Egyébiránt az éppen aktuális darab a Ferrari 296 GTB is, a konnektoros hibrid hajtása révén akár zöld rendszámot is kaphat. A modell hivatalosan 25 kilométert képes villanyhajtással megtenni. Az alul elhelyezett 7,45 kWh-s akkumulátorral szerelt újdonság persze így is minden menetdinamikai paraméterében Ferrari: 2,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást és a 0-200-as sprintet is alig 7,3 másodperc alatt abszolválja. A végsebessége pedig 330 km/h.
Ráadásul még csak nem is egy nehéz autóról van szó az elektromos rendszer ellenére sem. 1470 kilogrammot nyom a mérlegen igaz ehhez meg kell rendelni a 33 000 eurós (11,6 millió forint) Assetto Fiorano karboncsomagot, ami hozzácsapódik azonnal az egyébként 269 ezer eurós (93 millió forintos) alapárhoz.