szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A CLK GTR korának legdrágább legdrágább sportkocsija volt, és azóta csak felfele ment az ára.

A Mercedes a 90-es évek végén a szép emlékű FIA GT1 bajnokságban az utcai CLK modell kőkemény sportváltozatával állt rajtvonalhoz. És hogy ezt megtehesse, homologizációs okokból 25 darabot le kellett gyártania a Mercedes-Benz AMG CLK GTR versenyautó közútra szelídített változatából.

A szárnyasajtós típusból tehát alig több mint két tucat példány készült, és ezek közül az egyik igen keveset futott darabtól most megszabadulna jelenlegi tulajdonosa.

Gooding & Company
Gooding & Company

Az eddig kevesebb, mint 1500 kilométert maga mögött hagyott kocsit nemrégiben egy amerikai árverésen próbálták meg értékesíteni, azonban az érte kínált 7 millió dolláros (2,06 milliárd forint) összeget kevesellte a tulajdonos, aki így inkább megtartotta az autót.

Gooding & Company
Gooding & Company

A CLK GTR egykoron a világ legdrágább sportkocsija volt, melynek árcéduláján 3 millió német márkás összeg volt olvasható. Ez mai értékre átszámítva mintegy 2,2 millió eurót (765 millió forint) jelentene, a most eladó sorba került autó értékét pedig 8,5-10 millió dollárra (2,5-2,95 milliárd forint) becslik.

Gooding & Company
Gooding & Company

A 612 lóerős és 731 Nm nyomatékú 6,9 literes V12-es motorral szerelt, mindössze 1 140 kilogramm tömegű CLK GTR-rel alig 6 másodperc alatt tudható le a 0-160-as sprint, a végsebesség pedig 340 km/h felett alakul.

Gooding & Company

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!