
Mit tud a 3,5 millió forintos Dacia Jogger? Kipróbáltuk a 7 üléses újdonságot
Nagycsaládos kedvezménnyel már-már pofátlanul alacsony áron a miénk lehet a 7 személyes Dacia Jogger, de vajon mennyi kompromisszumot kell kötnünk a megvásárlása esetén? Jövünk a válaszokkal.
3,5 millió forintból milyen autót lehet manapság vásárolni? Amennyiben használt autóban gondolkozunk, kijöhet az összegből mondjuk egy 150 ezer kilométert futott 10 éves dízel Nissan Qashqai, egy 220 ezret maga mögött hagyott szintén 10 éves dízel Opel Zafira, vagy például egy ugyancsak 10 éves és 300 ezer kilométeres futásteljesítményű dízel Passat kombi.
Az új autók 4 millió forinttól indulnak és ebben az árkategóriában még csak városi törpék érhetők el. A nagycsaládosok által a 7 személyes autókra igénybe vehető 2,5 millió forintos állami támogatással azonban egy tágas és praktikus Dacia Jogger is hazavezethető 3,5 millió forint magasságában.
A 7 üléses Dacia Jogger az Essential alapfelszereltség esetén alaphangon 6 019 000 forintba kerül, mely ily módon kedvezményesen legolcsóbban 3 519 000 forint ellenében állítható be a garázsba (a decemberi piaci rajtkor ez még 2,92 millió forint volt).
Kipróbáltuk, hogy mit tud 2022-ben egy ennyire olcsó új autó – a sok részletfotóért érdemes bepillantani a kattintható galériába.

Néhány extra
A romániai Pitestiben gyártott Jogger esetében csak a jégfehér fényezés jár ingyen, tesztautónk "meteor szürke" színéért 155 ezer forintot kérnek el. A lökhárítók minden esetben fényezettek, a kilincsek és a visszapillantók viszont csak a két magasabb felszereltségi szint, a Comfort és az Extreme esetében viselik a karosszéria színét.
Alapáron sajnos klíma sem jár, a tesztautóban tetten érhető manuális légkondicionáló 130 ezer forintba kerül, ezenkívül pedig a hátsó parkolóradart, a nemcsak magasságában, hanem mélységében is állítható kormányt, valamint a tempomatot magába foglaló 120 ezer forintos "Vezetés csomag"-ot is megrendelték a kocsiba.

Ily módon ennek a konkrét autónak a vételára 6 424 000 forint, ami a nagycsaládos támogatás levonásával 3 924 000 forintra szelídül. Tény, hogy ez már több, mint 3,5 millió forint, de alapvetően elmondható, hogy a Daciánál nem kérnek nagy összegeket az extrákért.
És ha még a fehér színnel ki is tudnánk egyezni, azt talán leszögezhetjük, hogy klíma (és tempomat) nélkül ma már lényegében senki sem vásárolna új autót. Vagyis a tesztautónk úgymond egy észszerűen felextrázott fapados modell.

Honnan jött, hova tart?
Nem árt tisztázni, hogy pontosan mire is hivatott a Jogger. A Dacia termékkínálatán belül három modellt is felvált, vagyis egy "személyben" tekinthető a Lodgy, a Logan MCV és a Dokker utódjának. Utóbbiak közül a Lodgy a raktárkészlet erejéig még kapható, a 115 lóerős dízelmotoros utolsó példányokat 6,7 millió forintos listaáron jegyzik.
És körülbelül így viszonyul egymáshoz a jó öreg Lodgy – pontosabban annak Stepway kivitele – és a vadonatúj Jogger:


Mivel a Jogger enyhén szabadidő-autós hangulatú, konkrétan a Lodgy Stepway legközelebbi leszármazottja. A legújabb Dacia 5 centiméterrel hosszabb, 3 centiméterrel szélesebb és 5 centiméterrel alacsonyabb az elődjénél, miközben a tengelytávolsága 8 centimétert gyarapodott.
A B-oszlopig a 4,4 millió forinttól és 65 lóerőtől induló Sanderoéhoz nagyon hasonló formatervet kapunk, ott azonban 4 centiméterrel megemelkedik a tetővonal, ami a nagyobb tengelytávolsággal kombinálva igen tágas utasteret eredményez.
Amennyiben minden ülés használatban van, a csomagtér mindössze 160 literes, de a 10 kilogrammos leghátsó ülések egyesével könnyen kivehetők.


Öt utas mögött 565 literes, kettő mögött pedig 1807 literes csomagtérrel gazdálkodhatunk. Ha esetleg többre vágyunk, 94 ezer forintért remek 400 literes tetőboxot vásárolhatunk a gyártótól, a vonóhorog 102 ezer forintba kerül.

Elöl és középen semmi panaszunk sem lehet a helykínálatra és leghátul sem kell nyomorognunk: 180-185 centiméteres magasságig mind a láb, mind a fejtér élhető.
Nem mondanánk, hogy leghátul ülve szívesen bevállalnánk egy 10 órás utat, de 100-200 kilométerre minden további nélkül elutaznánk akár a harmadik sorban is. A gyerekek pedig értelemszerűen még kevésbé fognak panaszkodni.


A hasmagasság 20 centiméter, vagyis sem a padkázástól, sem pedig a rossz minőségű földutaktól nem kell tartanunk, viszont összkerék-hajtás hiányában még véletlenül sem szabad terepjárónak gondolni a Joggert.
A kerekek minden esetben 16 colosak. Alapáron dísztárcsával ékesített acélfelniket kapunk, a jobban felszerelt kiviteleket pedig könnyűfém-felnik ékesítik.

Milyen belül?
Az alacsony ár ismeretében vélhetően senki sem lepődik meg azon, hogy az utasteret olcsó és sötét hangulatú műanyagok uralják, és hogy sem a kormány, sem az ülések nem bőrborításúak. A minőségérzet ezzel együtt messze nem mondható bántóan rossznak, amiben többek közt az egész modern vonalvezetés is szerepet játszik.
A multifunkciós kormány mögött két analóg műszert és egy kis monokróm LCD-t találunk. Középen semmilyen kijelző nincs, csak egy mobiltartó, melyben remekül elhelyezhető a simán a Waze-t, vagy akár a Dacia fedélzeti alkalmazását futtató mobilunk. A 8 colos érintőkijelző és a vezetékes mobiltükrözés 100 ezer forintba kerül, a magasabb felszereltségű Joggerek pedig gyári navigációval és vezeték nélküli telefontükrözéssel is rendelhetők.


Az első ablakemelők elektromosak, de nem automatikusak, a visszapillantó-tükröket belülről egy kis kar segítségével kézzel lehet állítani, és a hátsó ablakok is tekerősek.
Az alapmodellben nincs lehajtható könyöktámasz, és az első ülések hátán lévő tárolózsebek és lehajtható asztalkák is csak magasabb felszereltség esetén járnak. A kézifék hagyományos kivitelű, elektromos verzió csak a drágább Joggerekben található.


Alapáron jár a magasságban állítható vezetőülés, a műszerfali USB-port, a LED-es tompított fényszóró, az első ködfényszóró és az ablaktörlős fűthető hátsó ablak. Az LPG változathoz nem elérhető pótkerék 50 ezer forintba kerül, a magasabb felszereltségi szintekhez az automata klímával együtt rendelhető ülésfűtés ára 60 ezer forint.
Természetesen adott az ABS, a menetstabilizátor, az automatikus vészfékező, az első-, oldalsó- és függöny légzsákok, a minden sorban hárompontos biztonsági övek, illetve a középső szélső ülések ISOFIX rögzítési pontjai.
Gyalogosvédelem fronton nem túl erős a típus és a hátsó sorban ülőket nem figyelmezteti hang a biztonsági öv bekötésére, így az EuroNCAP teszten csak 1 csillagot sikerült elérni. Ez nem túl jó hír, mindenesetre sok kispénzű vásárló olyan régi autóról válthat Joggerre, melynek töréstesztje vélhetően mínusz 11 csillagos lenne.

László FerencJól megy?

A TCe 100 LPG alapmodell benzinnel 90, gázzal 100 lóerős teljesítményű, ami mellé 160-170 Nm-es nyomaték társul. Nem egy irdatlan erőmű az 1 literes 3 hengeres egység, de mivel csak 1,2 tonna a Jogger, a menetteljesítmények korrektek, és a motorhang sem túlságosan wartburgos.
0-ról 100-ra 12-13 másodperc magasságában gyorsulhatunk fel, a végsebesség 175 km/h. A hatfokozatú váltó rendben teszi a dolgát, egész pontosan kapcsolható, 110-nél 2500-at forog a főtengely. A fogyasztásról az első találkozás rövidsége miatt egyelőre nem nyilatkoznánk, de 6-7 liter körül vélhetően simán el lehet gurulgatni a Joggerrel.

A műszerfal bal oldalán lévő kapcsolóval bármikor gombnyomásra válthatunk a benzin és gáz között. Az 50+40 literes tartályok mintegy 1000 kilométeres hatótávot tesznek lehetővé, az LPG-tartályt 10 évente kell bevizsgáltatni.
120 ezer forint a csak benzinnel üzemelő, de kicsit erősebb TCe 110 kivitel felára. Ez a 110 lóerős és 200 Nm-es, szintén 1 literes 3 hengeres erőforrás 10-11 másodperc körüli 0-100-as szintidőt és 183 km/h végsebességet biztosít.
A futóművet tapasztalataink szerint sikerült úgy belőni, hogy se nem túl kemény, se nem túl bizonytalanul lágy, hanem körülbelül olyan, mint amit egy jó ár/érték arányú családi járgánytól elvárnánk. A tekintélyes tengelytáv miatt a fordulókör nem túl szerény, 11,7 méteres, a két végállás között 3,3-at kell tekerni a kormányon. A fékhatás rendben van, még akkor is, ha hátul dobfékek teljesítenek szolgálatot.

László FerencKonklúzió

+: szerethető formaterv, tágas utas- és csomagtér, remek ár/érték arány (főleg támogatással), olcsó extrák. –: alapáron fapados életérzés, gyenge törésteszt eredmény, nincs belőle dízel, a hibridre várni kell. |
Amennyiben a Dacia Joggert a helyén tudjuk kezelni, és az alapáras modelltől nem világmegváltást, hanem csak egy család korrekt szintű kiszolgálást várjuk el, akkor garantáltan nem fogunk csalatkozni. A belépőszintű modellbe néhány extrát mindenképpen érdemes megrendelni, ezek azonban szerencsére nem kerülnek sokba, és a nagycsaládos támogatással akár 3,5-4 millió forint magasságára szelídíthető vételár igen csábító.
Mint megtudtuk, az eddig itthon megrendelt Joggerek 98 százaléka 7 üléses kivitelű. A vásárlók 38 százaléka szavazott bizalmat az LPG motornak és 55 százalék a legmagasabb, Extreme felszereltséggel rendelte meg a kocsiját. Utóbbi nemcsak jól mutat, hanem tényleg szinte minden benne van, és 7 üléses változatban 6,97-7,09 millió forintba kerül listaáron.
Az 5 személyes Jogger indulóára 5,7 millió forint. A másik végletet a jövőre érkező normál hibrid kivitel jelenti majd, mely egyelőre ismeretlen árú csúcsmodell 140 lóerős teljesítményű és automata váltós lesz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.