szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új tulajdonosra vár egy az elmúlt 34 évben lényegében alig használt remek Porsche 959-es.

Az 1987-ben debütált F40 volt az utolsó olyan Ferrari, mely még a cégalapító Enzo Ferrari jóváhagyásával látott napvilágot. Ebből a 478 lóerős 2,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt, 0-ról 100-ra alig 4,8 másodperc alatt gyorsuló és 313 km/h végsebességű hátsókerékhajtású típusból 1992-ig alig 1 311 példány készült.

Classicdriver

De az F40 még így is sokkal gyakoribb, mint a legfőbb riválisának számító Porsche 959, melyből 1987-ben és 1988-ban összesen 292 darab hagyta el a gyártósort.

És ezek közül egy 1989 júliusában forgalomba helyezett, ezüstmetál fényezésű példány most eladósorba került Belgiumban.

Classicdriver
Classicdriver

Az 1,55 millió eurós, vagyis átszámítva mintegy 590 millió forintos áron hirdetett eredeti állapotú sportkocsival eddig mindössze 35 ezer kilométert tettek meg. A típus új korában mintegy 400 ezer német márkába került.

Classicdriver

A 2,85 literes léghűtéses 6 hengeres biturbó boxermotor 6500-as fordulatszámon 450 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 5500-tól lehívható 500 Nm-es csúcsnyomaték társul.

Classicdriver
Classicdriver

A hatfokozatú kéziváltós és összkerékhajtású 80-as évekbeli szupersportkocsi 3,9 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, ami még mai mércével mérve is igen komoly produkciónak tekinthető.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Az 1,45 tonnás Porsche 959 13,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 200-ra, és a német autópályákon adott esetben akár 315 km/h-val is lehet száguldani vele.

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!