szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A terv az, hogy egy megfizethető árú tömegmodellt kínáljanak.

A Dacia Sandero a negyedik generációja már egy tisztán elektromos meghajtású szupermini lesz, ami hű marad ahhoz a megfizethető árfekvéshez, amely Európa egyik legnépszerűbb autójává tette – árulta el az Autocar oldalnak a márka vezérigazgatója, Denis Le Vot.

A modell a hamarosan bemutatkozó elektromos Renault 5-ös alapjaira épül majd, és valamikor 2027-28 tájékán jelenhet meg. A Dacia-féle változat persze inkább a praktikumra helyezi a hangsúlyt, szemben a francia modell divatosságával. A romániai vállalat vezetője arra is utalt, hogy az elektromos Sanderót inkább a jelenlegi Stepway formájában kell elképzelni, ami egy némileg megemelt hasmagasságú modellt feltételez.

A világ legjobb pilótájával indul a Dacia a Dakar ralin

A kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb lesz a Dacia egyik pilótája.

A Le Vot kifejtette, hogy ahhoz, hogy a modell továbbra is az egyik legolcsóbb autó maradjon a szegmensében, nem az extrém lóerőadataival fog kitűnni. "Rövidebb hatótávolságot és hosszabb töltési időt fogunk kínálni", mint a B-szegmensbeli elektromos versenytársak, mondta, mert "kedvezőbb árakat akarunk kínálni". A saját tömeg minimalizálása is kulcsfontosságú a költségek alacsonyan tartásához, és akár arra is késztetheti a Daciát, hogy kisebb akkumulátort szereljen be, mint a legtöbb versenytárs.

Hangsúlyozta azt is, hogy a jelenlegi Sandero is forgalomban maradhat, mivel a belső égésű motoros autókat 2035-ig még kínálhatják az EU-ban, de már ezek is, a nemrég a Joggerben bevezetett hibrid technológiával fognak érkezni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!