szerző:
Tetszett a cikk?

Megérkezett hazánkba a német, brit, osztrák és francia génekkel rendelkező kockaformájú terepjáró, a benzines/dízel BMW hajtáslánccal szerelt Ineos Grenadier vadonatúj platós verziója, a Quartermaster.

A BMW 1986-ban és 2011-ben készített egy-egy platós M3 prototípust és 2019-ben egy X7 pickuppal is előrukkolt, de – a Mercedestől eltérően – sorozatgyártású ilyen modellje sosem volt, és várhatóan nem is lesz a bajoroknak.

BMW
BMW
BMW

Mostantól azonban Magyarországon is kapható olyan pickup, melynek mozgatásáról remek 6 hengeres BMW-erőforrások gondoskodnak, íme az általunk az Ineos 350 négyzetméteres budapesti kereskedésében testközelből megtekintett Grenadier Quartermaster:

Akár egy Hummer is lehetne
László Ferenc
László Ferenc

Az újdonság nem más, mint a németországi székhelyű Ineos Automotive és az osztrák Magna Steyr által közösen kifejlesztett, az egykori francia Smart gyárban készülő és általunk nyáron kemény terepen is kipróbált Ineos Grenadier terepjáró új platós kivitele.

Az Ineos brit vegyipari vállalat első embere, Jim Ratcliffe által alapított márka legfrissebb modellje ötszemélyes duplakabinos kivitelű és 54,5 centiméterrel hosszabb, valamint 30,5 centiméterrel nagyobb tengelytávú, mint a terepjáró alapmodell.

A plató 1564 milliméter hosszú és 1619 milliméter széles, így minden további nélkül elfér rajta egy 1200x800 milliméter EUR raklap.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Az 1280 milliméter széles lehajtható hátsó ajtó 225 kilogrammal terhelhető, ezenkívül pedig az integrált rögzítősín és a négy kötőgyűrű mellett sem mehetünk el szó nélkül.

A 90 centiméter magasan található rakfelületre erős keret és vízálló ponyvás sátor vagy zárható görgős platófedél szerelhető, a tetőcsomagtartó növeli a szállítási kapacitást és számos rögzítést biztosí, többek között kannák, homoklétrák és ásók szállításához.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A 2,66-2,74 tonnás pickup 750-3500 kilogrammot vontathat. A vonóhorog rögzítési pontjának érdekessége, hogy mind a négy elterjedt szabványt támogatja és hogy függőlegesen akár 350 kilogrammal is terhelhető. Utóbbinak köszönhetően akár egy mobilkonyha vagy egy komolyabb motor is szállítható rajta.

A 26,4 centiméteres hasmagasságú, 80 centiméteres gázlómélységű Grenadier Quartermaster BMW gyártmányú 3 literes 6 hengeres turbódízel motorja 249 lóerős teljesítményű, illetve 550 Nm nyomatékú. A szintén BMW eredetű és ugyancsak 3 literes 6 hengeres turbós benzinmotor 286 lóerős, illetve 450 Nm-es produkciót ad elő.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A 0-ról 100-ra 8,8-9,8 másodperc alatt felgyorsuló újdonság végsebessége 160 km/h.

Az alapáron állandó összkerékhajtású és nyolcfokozatú ZF automata váltós új Ineos létraalvázas, merev tengelyes, tripla diffizáras és felezős, vagyis lényegében bármilyen terepakadály könnyedén leküzdhető vele.

László Ferenc
László Ferenc

Az 5,44 méter hosszú pickup 35,5 fokos első terepszöge megegyezik az alapmodellével, a nagyobb tengelytáv és a hosszabb hátsó túlnyúlás miatt a középső és hátsó terepszögek azonban némileg rosszabbak. Előbbi 28,2 helyett 26,2 fokos, utóbbi pedig 36,1 helyett 22,6 fokos. A fordulókör 13,5-ről 14,5 méterre nőtt.

A Trialmaster verzió kőkemény terepjárásra van kihegyezve, így például az alapfelszereltségéhez tartozik az az amúgy 850 ezer forintos csomag, melynek részét képezi egyrészt a 17 colos acélfelnire szerelt BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 terepgumi, másrészt a zárható első-hátsó differenciálzár, harmadrészt pedig a magasra helyezett légbeszívó.

László Ferenc
László Ferenc

A komfortra hangolt Fieldmaster bőrbelsővel és prémium kategóriás hi-fi-vel kényeztet, a tetején két Safari ablak nyitható fel, kerekei pedig 18 colosak. A Trialmaster és a Fieldmaster alapárai megegyeznek egymással, illetve a dízel és a benzines verziók is ugyanannyiba kerülnek.

Mint megtudtuk, a Grenadier külseje 10 évig egész biztosan változatlan marad, nem kap majd faceliftet, de a technikát időnként frissíteni tervezik.

A zuglói szalonban megtekintett platós példány már 2024-es évjáratú, ami többek közt a szélvédő tetejébe szerelt kamera által biztosított sávtartó rendszeren, illetve a mélynyomós JBL hangrendszeren érhető tetten – ezek a frissítések hamarosan az alapmodellbe is meg fognak érkezni.

László Ferenc
László Ferenc

A több, mint 2 millió kilométernyi kőkemény gyári teszten átesett "Gránátosra" 5 év kilométer korlátozás nélküli garanciát vállalnak. A pickup árcéduláján ugyanúgy mintegy 33,7 millió forintos összeg olvasható, mint a normál dobozosén, ami 26,5 millió forintos nettó árat jelent.

Idén, az első csonka évben közel 50 autó értékesítésével számol a hazai forgalmazó, jövőre ennek duplájával lennének elégedettek.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!