szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Erre a kérdésre keresték ismét a választ.

Két német prémium autóval, egy hátsókerék-hajtású BMW 3-as sorozatot és egy elsőkerék-hajtású Audi A4-et néztek meg, hogyan boldogulnak a hóban. Mindkét autóra természetesen pontosan ugyanolyan gumiabroncsokat, Goodyear UltraGrip Performance 3-at raktak.

A videóban különböző helyzetekben tesztelik az autókat a gyorsulást és a tapadást vizsgálva, hogy kiderüljön, melyik autó gyorsabb havon.

A kipörgésgátló bekapcsolt állapotában az egyenes vonalú gyorsulási teszten a két autó a súlyeloszlásbeli különbségek ellenére szinte azonos teljesítményt nyújt. A BMW a kipörgésgátló kikapcsolt állapotában enyhe előnyre tesz szert az Audival szemben, az autó súlya gyorsításkor hátrafelé tolódik, így több tapadást biztosít a hajtott kerekeknek.

Az oldalirányú gyorsulási tesztben mindkét autó ugyanolyan teljesítményt nyújt, részben az azonos abroncsoknak köszönhetően.

A dolgok akkor válnak érdekessé, amikor a két autó havas pályán időre megy, kétféle üzemmódban. A BMW gyorsabb, ha a kipörgésgátló ki van kapcsolva, az Audi pedig gyorsabb, ha a kipörgésgátló be van kapcsolva.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!