Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09be980c-dc53-4b34-b4b4-74a891107af5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Jól ment a Dolomit Kft.-nek. A Gánt Kő is növelte a nyereségét, de ott milliárdok helyett százmilliós nagyságrendről van szó. Picit jobban ment tavaly Orbán Győző ingatlanos cégének is.","shortLead":"Jól ment a Dolomit Kft.-nek. A Gánt Kő is növelte a nyereségét, de ott milliárdok helyett százmilliós nagyságrendről...","id":"20250601_Orban-Viktor-apja-Gyozo-banyaceg-Dolomit-Gant-PSU-nyereseg-osztalek-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09be980c-dc53-4b34-b4b4-74a891107af5.jpg","index":0,"item":"be3daefd-3825-435c-9941-23a12a48526e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Orban-Viktor-apja-Gyozo-banyaceg-Dolomit-Gant-PSU-nyereseg-osztalek-profit","timestamp":"2025. június. 01. 10:20","title":"Nagyot nőtt a profit Orbán Viktor apjának fő bányacégénél, mind a 2,68 milliárdot zsebre is vágták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73164f42-0c43-420c-8d96-a6ee9eaf4ab2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Saját forrás híján a kormány a homokhátsági vízpótlás állami projektjére két fővárosi beruházástól vont el uniós forrást, utóbbiak ráadásul előkészítettek voltak, nem úgy, mint a kormányzati projekt – állítja Bardóczi Sándor. ","shortLead":"Saját forrás híján a kormány a homokhátsági vízpótlás állami projektjére két fővárosi beruházástól vont el uniós...","id":"20250531_Fovarosi-projektektol-vont-el-a-kormany-unios-penzt-a-sajat-otletere-a-budapesti-fotajepitesz-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73164f42-0c43-420c-8d96-a6ee9eaf4ab2.jpg","index":0,"item":"70e1c4af-db87-4ac9-8686-357b54b6e183","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Fovarosi-projektektol-vont-el-a-kormany-unios-penzt-a-sajat-otletere-a-budapesti-fotajepitesz-szerint","timestamp":"2025. május. 31. 13:35","title":"Fővárosi projektektől vont el a kormány uniós pénzt a saját ötletére a budapesti főtájépítész szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfc7da20-3450-4656-9dc9-597deed2dc92","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Nem a sznobok vesznek részt egy ilyen együttműködésben, mert elég nagy elkötelezettség és rugalmasság kell hozzá – mondja Dezsény Zoltán mezőgazdász, aki kaliforniai mesterdiplomával Nógrád megyében, a 400 lakosú Terényben visz egy Magyarországon nemigen ismert különleges gazdaságot. HVG-portré.","shortLead":"Nem a sznobok vesznek részt egy ilyen együttműködésben, mert elég nagy elkötelezettség és rugalmasság kell hozzá –...","id":"20250601_Dezseny-Zoltan-gazdalkodo-hvg-portre-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfc7da20-3450-4656-9dc9-597deed2dc92.jpg","index":0,"item":"15e0d623-b5f6-471d-b6f9-cf13312f55b2","keywords":null,"link":"/360/20250601_Dezseny-Zoltan-gazdalkodo-hvg-portre-interju","timestamp":"2025. június. 01. 10:30","title":"„Aki megtanulja a cukkinit sokféleképpen elkészíteni, az hosszú távon is elégedett” – így él egy hazai zöldségközösség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99234540-11e0-42eb-bdcc-ca1e5f41cbac","c_author":"Urzinol","category":"brandchannel","description":"Sok káros tévhit él a húgyúti fertőzéssel kapcsolatban. Érdemes tisztázni, mitől alakul ki, mit tehetünk vagy mit ne tegyünk ellene.","shortLead":"Sok káros tévhit él a húgyúti fertőzéssel kapcsolatban. Érdemes tisztázni, mitől alakul ki, mit tehetünk vagy mit ne...","id":"20250528_Mi-a-nulladik-lepes-ha-felfaztal-urzinol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99234540-11e0-42eb-bdcc-ca1e5f41cbac.jpg","index":0,"item":"c51c2721-52e1-499b-8eb7-665d5aaf2542","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250528_Mi-a-nulladik-lepes-ha-felfaztal-urzinol","timestamp":"2025. június. 02. 07:30","title":"Mi a nulladik lépés, ha felfáztál?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Urzinol","c_partnerlogo":"13bb1707-7561-455d-b384-3e2a71ec9e0f","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"Jelenleg gyakorlatilag döntetlenre áll a versengés.","shortLead":"Jelenleg gyakorlatilag döntetlenre áll a versengés.","id":"20250601_Lengyel-elnokvalasztas-trzaskowski-nawrocki-allas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f.jpg","index":0,"item":"bdfdd9ca-9c79-4362-bcaa-88ad5fb2dcee","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Lengyel-elnokvalasztas-trzaskowski-nawrocki-allas","timestamp":"2025. június. 01. 22:32","title":"Lengyel elnökválasztás: mindkét jelölt győztesnek hirdette magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8bfaf53-e94d-4b8b-a758-276b4aefa224","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250601_telekom-magenta-ai-csalo-hivas-atveres-samsung-account-torlese-agy-oregedese-streaming-uj-csomagok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8bfaf53-e94d-4b8b-a758-276b4aefa224.jpg","index":0,"item":"2f652615-00c7-42ab-bfd6-315b19527c5c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250601_telekom-magenta-ai-csalo-hivas-atveres-samsung-account-torlese-agy-oregedese-streaming-uj-csomagok","timestamp":"2025. június. 01. 12:00","title":"Ez történt: A Telekom mindenkinél bekapcsolt egy ingyenes új funkciót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ellehetetlenítési törvényről, vagyonának gyarapodásáról és a luxizásról is kérdezte az ország leggazdagabb emberét a portál.","shortLead":"Az ellehetetlenítési törvényről, vagyonának gyarapodásáról és a luxizásról is kérdezte az ország leggazdagabb emberét...","id":"20250601_Meszaros-Lorinc-munchen-444","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d.jpg","index":0,"item":"24771204-0e62-402e-a8c7-482a1077137d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Meszaros-Lorinc-munchen-444","timestamp":"2025. június. 01. 10:44","title":"Mészáros Lőrinc a 444-nek: „Maguk propagandisták, úgyhogy húzzanak haza”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: Kossuth, csalásfaktor, durrdefekt, stricitempó, sóvidék.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kérünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf499f93-adb9-4bae-805f-02e4256991bc.jpg","index":0,"item":"0710c3dd-6e47-46f8-9bae-38d2b81cc9d4","keywords":null,"link":"/360/20250601_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Krusovszky Dénes hete, amit túlharsogott a mi hetünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hány ezer tonnás présgépek dübörögnek a Suzukinál? Mennyi benzint tankolnak a 0 kilométeres autókba? Hány percig esőztetik a kocsikat? Jövünk a válaszokkal!
A Suzuki esztergomi gyárában 1992 kora nyarán készültek el az első autók, 2024. február 8-án délelőtt pedig legördült a gyártósorról a 4 milliomodik kocsi, konkrétan egy GLX-felszereltségű, elefántcsont-kozmikus, fekete gyöngyház fényezésű normál hibrid összkerék-hajtású Vitara.
A jubileumi példányt normál módon értékesítik
László Ferenc
A 32 éve üzemelő gyáregységet nemcsak a jubileumi modell miatt kerestük fel, hanem többek közt azért is, hogy testközelből ismerkedjünk meg a Suzuki gyártási folyamataival.
A megfelelő védőfelszerelések felvételét követően a présüzemben kezdtük a túrát, ahol először egy 3500 tonnával, majd pedig egy 5600 tonnával dolgozó kisebb hegyomlásnyi masinát tekintettünk meg. A beérkező acéllemezekből itt készülnek a különböző karosszéria elemek, így például a tető, az ajtók és a csomagtérajtó.
Az ütemesen dolgozó présgépek nem kis zajt csapnak, és ritmusos mini földrengést generálnak. A gigantikus Komatsu masinák által kiköpött alkatrészek minőségét javarészt szemrevételzéssel ellenőrzik, de folyamatosan dolgoznak a folyamatok automatizálásán, és mint megtudtuk, a selejtarány rendkívül alacsony.
A kisebbik présgép
László Ferenc
A nagyobb masina és az elkészült alkatrészek
László Ferenc
A présgépek cserélhető szerszámai
László Ferenc
Az évente maximum 300 ezer autó előállítására képes, 2200+900 főt foglalkoztató gyáregység hegesztőüzemében kevés alkalmazott tevékenykedik, ez itt sokkal inkább az 530 fürgén és szuperpontosan dolgozó robot terepe.
Praktikus és persze kötelező viselet a speciális védőszemüveg, ugyanis sok helyen repkednek a szikrák. Ezek igen látványosak, de alapvetően elkerülhetetlen rossznak tekinthetők, és a végeredményképp keletkező kisebb fémdarabokat nem sokkal később manuális porszívózással távolítják el a karosszéria aljából.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
A csavarozási munkálatok részben automatizáltak, a manuális csavarozást pedig olyan szupermodern behajtógépek segítik, melyeket vezeték nélküli módon számítógépek segítségével lehet beprogramozni a kívánt paraméterekre. Így a munkásoknak már nem érzésre kell eltalálniuk a meghúzáshoz optimális nyomatékot.
Smart csavarbehajtó, nem kapni hasonlót a helyi Aldiban
László Ferenc
A csavarozást mi magunk is kipróbáltuk
László Ferenc
A 600 magyar ajkú szlovákot foglalkoztató gyárban távol-keleti munkások is dolgoznak. A műszak előtti eligazításon maximális a rend és a fegyelem, olyannyira, hogy mindenkinek a saját felszigszalagozott helyén kell végighallgatnia a szükséges tudnivalókat.
Adott munkaállomásokon kötelező a füldugó használata, de a vezeték nélküli fülesek tiltott eszközök, a munka közbeni zenehallgatás nem engedélyezett. Mint megtudtuk, az alkalmazottakat próbálják arra ösztönözni, hogy időről időre rotálódjanak a monoton munkafolyamatok között, de a legtöbbjük inkább kitart a már alaposan begyakorlott tevékenységei mellett.
Mindenki tudja hol a helye
László Ferenc
Többek közt kamerákkal ellenőrzik a minőséget
László Ferenc
Míg korábban sokszor érkeztek japán mérnökök a gyárba, addig ma már szinte minden feladatot a hazai szürkeállományra bíznak, és a japán kollégák általában már csak az ünnepélyes pillanatokra érkeznek Magyarországra. A tavaly szeptembertől tizennégy hazai diáknak szakmai gyakorlatot biztosító vállalat többek közt a prototípusok fejlesztésében is kiveszi a részét.
Az elkészült karosszériákat nemcsak szemrevételezéssel, hanem kamerákkal, illetve szúrópróbaszerűen szuperpontos letapogató berendezéssel is ellenőrzik. Kényes feladat a biztonsági előírások miatt egy ideje már kamerát is felvonultató szélvédő beragasztása, az uretán felkenésének minőségét 600 pont/centiméteres pontosságú 3D-szkennerrel csekkolják.
A dugattyúkat tartalmazó motorblokk Japánból érkezik, az erőforrások végszerelése Esztergomban zajlik. Az elkészült motorokat az első felfüggesztéssel együtt szerelik be a készülőfélben lévő autókba.
Az Európán kívüli piacokra mind a mai napig gyártanak normál benzines kocsikat, ezek előállítása azonban pár hónapon belül le fog állni. Ezt követően már csak és kizárólag lágyhibrid és normál hibrid Vitarák és S-Crossok fogják elhagyni a gyártósorokat.
A magyar piacon 116-129 lóerős Suzukik kaphatók
László Ferenc
László Ferenc
A turbós benzines lágyhibrid modellek apró, kis túlzással élve powerbank kategóriás kiegészítő akkumulátora elfér az első ülés alatt, a szívó benzines normál hibridek komolyabb méretű telepét a csomagtér alá szerelik be.
László Ferenc
László Ferenc
A bal-, illetve jobbkormányos műszerfalakat emberi ellenőrzés és végszerelés mellett robotok segítségével emelik be a kocsikba.
László Ferenc
A gyártósor közepén lévő mini üzemanyagtöltő állomáson normál módon kézzel tankolják meg a kocsikat. Az európai piacos példányokba minimum 5, a távolra vonatoztatott, hajóztatott kocsikba maximum 9 liter 95-ös Mol benzint tankolnak, az átlag 5,8 liter.
A speciálisan megvilágított fényalagútban a legkisebb karosszériahibákat is könnyen ki lehet szúrni, végül pedig következik az esőztetés, ahol 2,5 percig minden autót mesterséges monszunnak vetnek alá.
László Ferenc
A dupla esőztető kabin
László Ferenc
Az elkészült kocsik a 7 ezer férőhelyes udvaron várnak szállításra, a világ 123 országába, így többek közt a Suzuki hazájába, Japánba is visznek innen autókat. Az esztergomi telep régiós logisztikai központként is funkcionál, ide érkeznek be a világ más tájain készülő modellek, így például az Ignis, a Swift és a Jimny, illetve az átbrandelt Toyoták, vagyis a Swace és az Across.
A jelenleg naponta mintegy 650 autót készítő esztergomi Suzuki gyár legolcsóbb hazai piacos modellje a Vitara, mely 7 millió forinton nyit, a fullos példányokat pedig 11,5 millió forintos áron jegyzik. A kicsit nagyobb S-Cross árcéduláján 7,5-12 millió forintos összeg szerepel.
László Ferenc
László Ferenc
Konkrétan ez a 4 milliomodik hazai gyártású Suzuki