szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megkezdődött a Nio vadonatúj 150 kWh kapacitású SSB akkumulátorának a sorozatgyártása.

A Nio a közelmúltban azzal rúgta be az elektromos autók piacának ajtaját, hogy a szupergyors töltés helyett az akár 5 perc alatt cserélhető akkumulátorokra fókuszál.

Biatorbágyon 2022-ben nyílt meg a kínai vállalat új üzeme, mely 2025-ig ezer aksicserélő állomást készít az európai piacra.

A Nio villanyautóiban jelenleg kétféle akkumulátor található, melyek közül a kisebb 75, a nagyobb 100 kWh kapacitású. És most itt a 150 kWh-os új csúcsmodell, melynek már meg is kezdődött a gyártása.

Az ünnepélyes gyártás indítás
Nio

Az újfajta SSB (Semi-Solid state Battery) telep 575 kilogrammot nyom a mérlegen, vagyis csak 20 kilogrammal nehezebb, mint a 100 kWh kapacitású és megegyező méretű eddigi csúcsaksi.

Az egyelőre ismeretlen árú 150 kWh-s telep nemrégiben a gyakorlatban is bizonyította, hogy segítségével egy Nio ET7-es szedán akár bőven 1000 kilométer feletti hatótávra lehet képes.

A 150 kWh kapacitású új Nio akkumulátor
Nio

A Nio villanyautóinak érdekessége, hogy a vásárlóknak adott esetben nem kell kifizetniük a bennük lévő akkumulátort: a vevők dönthetnek úgy, hogy inkább havi díjat fizetnek az aksicsere szolgáltatásért.

A 69 900 eurós alapárú Nio ET7 75 kWh-s akkumulátora 12 000 euróba, 100 kWh-s telepe pedig 21 000 euróba kerül. Amennyiben ezeket nem kérjük, akkor az aksicsere szolgáltatásért havonta 169, illetve 289 eurót kell fizetnünk.

A Nio első európai akkumulátorcserélő pontja 2021-ben Norvégiában nyílt meg, Németországban jelenleg tizenegy helyen vehető igénybe a szolgáltatás. Európában jelenleg 40, világszerte pedig mintegy 2400 helyen érhető el a teljesen automatizált rendszer.

NIO ET7
NIO
NIO ET7
NIO
Nio ET7
Nio
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!