szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Az alacsony légellenállású és az elődjénél erősebb Hyundai Initium kipufogóján csak víz csepeg ki az útra.

A Hyundai 2018-ban dobta piacra üzemanyagcellás autóját, az általunk is kipróbált Nexót, mely a hasonló működési elvű Toyota Mirai szedánnal együtt 2021-ben érkezett meg Magyarországra.

A 28 millió forintos árának “köszönhetően” igen limitált mennyiségben értékesített Nexo hamarosan megkapja az utódját, melyet a most leleplezett Initium koncepcióautó vetít előre.

Hyundai Initium
Hyundai
21 colos kerekek a koncepcióautón, de a végleges verziót 18 colos felnikkel szerelik majd
Hyundai

A koreai gyártó legfrissebb designiskoláját képviselő, digitiális visszapillantós és süllyesztett kilincses újdonság sorozatgyártásba küldendő végleges verziója az ígéretek szerint 2025 első felében lát majd napvilágot.

Míg a Nexo 163 lóerős teljesítményű, addig az Initium már 204 lóerővel gyötri az első gumikat, a hatótávja pedig eléri a 650 kilométert.

Az utasteret egyelőre nem mutatták meg
Hyundai
Hyundai Initium
Hyundai

Az üzemanyagcellás autók működése roppant egyszerű: fordított vízbontással hidrogént és oxigént vegyítenek, ennek eredményeként áram és víz keletkezik. Előbbi hajtja a villanymotort, utóbbi pedig kicsöpög az útra.

Az egyik legfontosabb előny a percek alatt megejthető teletankolás, illetve a hatalmas akkumulátorral szerelt villanyautókénál szerényebb tömeg, jelentős hátrány viszont, hogy egyelőre csak nagyon kevés helyen lehet hidrogént tankolni.

Hyundai Initium
Hyundai
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!