szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A 826 lóerős Ford Mustang GTD-t nem lehet csak úgy egyszerűen bármikor eladni.

Az általunk nemrégiben rendesen meghajtott új Ford Mustang 5 literes szívó V8-as benzinmotorral szerelt alapmodellje 446 lóerős teljesítményű, a szintén részletesen bemutatott sportos változat, a vadonatúj Dark Horse pedig 454 lóerőt állít elő egy hasonló erőforrásból.

A Le Mans-ban testközelből megismert abszolút csúcsmodell, a GTD kompresszorral megfújt 5,2 literes V8-as egysége nem kevesebb, mint 826 lóerővel gyötri a hátsó kerekeket, így nem csoda, hogy borsos ára ellenére is igen komoly érdeklődés mutatkozik iránta.

A Magyarországon 160 millió forintba kerülő őrült csúcs Mustangról most kiderült, hogy a vásárlók csak két év elteltével adhatják el a méregdrága portékát. Furcsa, de nem teljesen ismeretlen ez a megkötés, korábban a GT szupersportkocsi esetében is hasonló feltételeket kellett vállalniuk a Ford tehetős ügyfeleinek.

Nem tudni, hogy összesen hány GTD készül majd, mindenesetre évente várhatóan 300-700 darabot fognak gyártani a limitált szériás sportkocsiból.

A GTD több, mint hatszor drágább a normál Mustangnál
László Ferenc
Ford Mustang GTD
László Ferenc

A 900 Nm nyomatékú Mustang GTD nemrégiben az általunk a kis Toyota GR Yaris-szal meghódított Nordschleifét is megjárta, és a korábbi ígéreteknek megfelelően 7 perc alatti köridőt produkált.

Dirk Müller konkrétan 6:57.685 alatt ért körbe a Zöld Pokolban messze nem ideális körülmények mellett, és a gyártó a későbbiekben még mindenképpen javítani szeretne ezen az időn.

Jelenleg a Mustang GTD a Nordschleife leggyorsabb sorozatgyártású amerikai utcai sportkocsija, azonban megjegyzendő, hogy a Mercedes-AMG GT Black Series 6:48.047-es, a Porsche 992 GT3 RS pedig 6:49.328-as köröket futott korábban.

Ford Mustang GTD
Ford

Az aktív aerodinamikai elemekkel és állítható magasságú adaptív futóművel, illetve titánkipufogóval felvértezett izomautó transaxle hajtásláncában nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltó található.

A Recaro kagylóüléseket és 3D-nyomtatott titán váltófüleket felvonultató, opcionálisan magnéziumfelnis Mustang GTD főtengelye 7650-ig forgatható el, a végsebesség 325 km/h.

Az előző szériából készített egyik legdurvább változatról, a 771 lovas Shelby GT500-ról a közelmúltban részletes tesztben számoltunk be, illetve a Shelby Las Vegas-i központjában a 825 lóerős Super Snake-et is volt szerencsénk kipróbálni.

Shelby Super Snake
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!