szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Egy kis csapóajtó lényegében a szabadalom, amelyen keresztül az oltóanyag bejuthat az akkuházba.

A Renault új innovációval rukkolt elő az elektromos autók akkumulátortüzeinek oltására, amelyet Fireman Access néven mutattak be. Az új megoldás lényege, hogy az akkumulátor házába egy speciális tűzoltó nyílást építettek be, amit oltás/hűtés közben a vízsugár nyomna arrébb, így az oltóanyag közvetlenül eljuthat a cellákhoz. Ezzel a módszerrel jelentősen csökkenthető az oltáshoz szükséges idő és vízmennyiség, így akár percek alatt eloltható a tűz.

Renault akkumulátornyílás
Renault

Az elektromos autók tüze különösen veszélyes, mivel az akkumulátorcellák gyulladása gyúlékony gázok felszabadulásával jár. A hagyományos módszer szerint az autót órákig víztartályba kellett meríteni, hogy a tűz teljesen megszűnjön. A Renault új technológiája azonban lehetővé teszi, hogy egy erős vízsugár a tűzoltó lyukon keresztül azonnal elérje a problémás cellákat, így drasztikusan lerövidítve az oltási időt.

Renault akkumulátornyílás
Renault

A Fireman Access már alapfelszereltségként elérhető a Renault, a Dacia és az Alpine elektromos és plug-in hibrid modelljeiben. A Renault hét szabadalomért folyamodott a rendszerrel kapcsolatban, de nem tartja meg magának az újítást. A francia autógyártó nyílt platformként bárkinek felajánlotta felhasználásra az ötletét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!