szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Mercedes már közúton teszteli első szilárdtest-akkumulátoros elektromos autóját.

A BMW a napokban számolt be arról, hogy az elsőként Debrecenben gyártandó, henger formájú aksicellákat felvonultató új Neue Klasse villanyautói az elődeiknél 30 százalékkal nagyobb hatótávval kecsegtetnek, amit a Mercedes nem hagyhatott válasz nélkül.

A stuttgarti gyártó arról számolt be, hogy nemrégiben megkezdődött annak az EQS prototípusnak a közúti tesztelése, melyben már nem hagyományos lítium-ion, hanem vadonatúj szilárdtest-akkumulátor található.

Mercedes EQS prototípus
Mercedes

Az enyhén módosított EQS luxusszedán úgy rendelkezik mintegy 25 százalékkal nagyobb hatótávval, hogy közben újfajta akkumulátora körülbelül ugyanolyan méretű és ugyanakkora tömegű, mint a normál EQS-ben található elődje.

A prototípus hatótávja meghaladja az 1000 kilométert. Viszonyításképp, a 118 kWh kapacitású EQS 450+ hatótávolsága 800 kilométer magasságában alakul.

Mercedes EQS prototípus
Mercedes
Mercedes EQS prototípus
Mercedes
Mercedes EQS prototípus
Mercedes

Egyelőre nem tudni, hogy a szilárdtest-akkumulátor mikor kerülhet be sorozatgyártású Mercedesekbe.

A közelmúltban volt szerencsénk kipróbálni a Mercedes hatótávbajnok prototípusát, a 100 kWh kapacitású teleppel szerelt Vision EQXX-et, mely már a gyakorlatban is bizonyította, hogy egy töltéssel akár 1300 kilométert is képes megtenni.

Mercedes Vision EQXX
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!