szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A robotok majdnem mindent meg tudnak majd csinálni helyettünk. Amiben nem helyettesítenek minket, az a kreativitás és a társas készségek. Ezek felépítéséhez van szükség széles alapokra épülő műveltségre és némi szaktudásra.

„Mit kezdünk azokkal a fiatalokkal, akik szellemi kövületek parancsára a 20. század eleji szemléletnek megfelelően rendkívül nagy szaktudással rendelkeznek majd egy-egy szakmában, és mire elhagyják a szakbarbárképzőt, már a robotok el is vették a munkájukat? Esetleg majd robotokat rongálnak, és tüntetnek, hogy azonnal álljon le a világ a robotok gyártásával?”- teszi fel a kérdést Gyarmathy Éva a Hivatlanul oldalán.


"A magyar iskola halott, és egyre több kárt okoz" - korábbi interjúnk Gyarmathy Évával itt olvasható.

A pszichológus leszögezi, hogy csak azoknak lesz értelmes munkája, akik tudnak megújulni, tanulni. Már a közeljövőben sem szakmák lesznek, hanem eladható tudások, és ezek a tudások folyton változóak lesznek.

Fülöp Máté

Majd a szakember kis segítséget ad az oktatásirányítás számára:

„Miért kell irodalmat és nyelvtant tanulni? Azért, mert az emberi lélek és elme a nyelven keresztül erősödik, és a társas működésünk alapja a kommunikáció, a nyelv használata. Miért kell természettudományokat tanulni? Azért mert ezeken alapul bármely szaktudás. Miért kell matematikát tanulni? Azért, mert a matematikai gondolkodás az ember szellemi működésének alapja, a mintázatok átlátása, az összefüggések felfogása. Miért kellenek a művészeti tárgyak? Azért, mert a művészet az idegrendszeri harmónia, a szellemi megküzdés és a tanulás agyi hátterét biztosítja.

Az talán már nem is kérdés, miért kell informatikát és idegen nyelveket tanulni. Ha mégis, akkor bármelyik huszonéves fiatal elmagyarázza, aki menő munkát szerzett magának.”

A teljes cikket itt olvashatja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!