szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A prémium kategóriájú magyar pálinkák készítői szeretnének termékeikkel betörni az orosz piacra, ezért 11 magyarországi manufaktúra és cég mutatta be készítményeit Moszkvában és Szentpéterváron az utóbbi két napban. Az orosz fővárosban - folytatva az eddigi oroszországi borbemutatók hagyományát - a Tokaji borklub szervezésében zajlott a bemutató.

A gyulai, panyolai, ceglédberceli, agárdi, györkönyi, lajosmizsei, boldogkőváraljai manufaktúrák többsége csak néhány éve működik, és kevesen tudtak megjelenni eddig a külpiacokon.

A cégek képviselői azt remélik, hogy a Pálinka-fesztiválnak elnevezett rendezvény segítségével az orosz főváros és az északi nagyváros elit üzleteinek polcain, az éttermekben, szállodákban is kaphatóak lesznek a kiváló minőségű magyar pálinkák.

Tisztában vannak azzal, hogy ehhez összefogásra van szükség, hiszen hiába kiváló a termék, népszerűsítése, piacra juttatása költséges. Kiss Szilárd, a moszkvai magyar nagykövetség mezőgazdasági attaséja hozzátette, jogos az elvárás, hogy az Agrármarketing Centrum több segítséget, a mostanihoz hasonló lehetőségeket teremtsen a magyar pálinkamanufaktúráknak.

Az attasé elmondta, hogy Moszkvában a GUM, a Vörös téri luxusáruház, a Globusz-Gourmet elit oroszországi üzlethálózat, a francia nagykereskedelmi hálózat, valamint Ivanovo város magyar éttermének képviselői is megjelentek a Tokaji borklub rendezvényén.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!