szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hamarosan külföldi rendezvényeken képviseli Magyarországot hat kiválasztott kézműves bor, hogy népszerűsítse, ismertebbé tegye borvidékeinket.

Bár vannak  tradicionális, nemzetközileg is számon tartott magyar bormárkák, és az utóbbi években több hazai bor is szép sikereket ért el rangos nemzetközi versenyeken, a magyar borok és borászat még mindig nem eléggé ismert-elismert a nagyvilágban, különösen a kontinensen kivül.

Ezen a helyzeten szeretne változtatni a Cégér Ab Ovo programja. Amint arról a VinCE magazin beszámol, az idén már harmadik alkalommal meghirdetett Cégér pályázat – borászok és grafikusok, dízájnerek egymásra találását hívatott segíteni – sikerét a szervezők nemzetközi "országmárkázáshoz" igyekeznek felhasználni a program keretében. Kisebb magyar borászatokat felkarolva próbálják a világ figyelmét a hazai borok értékeire és Magyarországra irányítani. Olyan kézműves magyar borászokat kutatnak fel, akik boraiknak legalább a felét ún. minimum lédigként értékesítik, s nem palackoznak több tizezer literes nagyságrendben, termékeik minősége alapján pedig érdemesek a nemzetközi bemutatkozásra. Tizenegy fős szakzsűri választja ki azt a hat tételt, amelyek a Magyarországot képviselő, hatos "nagyköveti" csomagba kerülnek. A tervek szerint az összeállítás minden olyan jelentősebb rendezvényen ott lesz, ahol hazánk hivatalosan szerepel.

Egyéni dízájnnal, hatpalackos összeállításban tavasszal New Yorkban debütál a Carton Hugaricum csomag.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!