Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8ef3990b-517a-4abf-a7fc-6b75d94c60fb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Felemásra sikeredett a SpaceX legújabb tesztje, amelyben a Starship űrhajó képességeit igyekezett próbára tenni a vállalat.","shortLead":"Felemásra sikeredett a SpaceX legújabb tesztje, amelyben a Starship űrhajó képességeit igyekezett próbára tenni...","id":"20250528_spacex-starship-urhajo-teszt-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ef3990b-517a-4abf-a7fc-6b75d94c60fb.jpg","index":0,"item":"1c7438a0-5bf0-438a-aa5d-bb1007528a52","keywords":null,"link":"/tudomany/20250528_spacex-starship-urhajo-teszt-video","timestamp":"2025. május. 28. 09:02","title":"Felrobbant és az Indiai-óceánba hullott a SpaceX Starship űrhajója – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a666b44f-1105-4a6d-888d-d00a4ffef9c3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Lehet, hogy ma is sláger lenne.","shortLead":"Lehet, hogy ma is sláger lenne.","id":"20250528_Visszahozta-a-Skoda-a-Favoritot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a666b44f-1105-4a6d-888d-d00a4ffef9c3.jpg","index":0,"item":"87b16f6c-da65-43d2-952c-06f49e99c2ee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250528_Visszahozta-a-Skoda-a-Favoritot","timestamp":"2025. május. 28. 16:48","title":"Beindította a nosztalgiajáratot a Skoda is, visszahozták a Favoritot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8843d88-e0b2-405d-8de3-e33c6df84900","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Azzal már nagyjából tisztában vagyunk, hogy mennyire befolyásolhatják karbonlábnyomunkat közlekedési, hűtési, fűtési és fogyasztási szokásaink, viszont eddig kevés szó esett a digitális karbonlábnyomról. Pedig – mint Huszics György a Carbon.crane társalapítója és ügyvezetője, a zCast új adásának vendége mondja – hiába nincs mobilunknak kipufogója vagy kéménye, mégis kapcsolódik hozzá kibocsátás. De vajon mennyi?","shortLead":"Azzal már nagyjából tisztában vagyunk, hogy mennyire befolyásolhatják karbonlábnyomunkat közlekedési, hűtési, fűtési és...","id":"20250528_digitalis-karbonlabnyom-kibocsatas-fenntarthatosag-Huszics-Gyorgy-carboncrane-zcast-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8843d88-e0b2-405d-8de3-e33c6df84900.jpg","index":0,"item":"d044f632-67e9-43be-8b25-c767c38b6d33","keywords":null,"link":"/zhvg/20250528_digitalis-karbonlabnyom-kibocsatas-fenntarthatosag-Huszics-Gyorgy-carboncrane-zcast-podcast","timestamp":"2025. május. 28. 16:41","title":"zCast: Tudja, mennyivel nő károsgáz-kibocsátása, ha rákattint erre a cikkre? – itt a kellemetlen igazság a digitális karbonlábnyomról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bfceceb-4be9-4cfd-bf9c-4052849714a3","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"gazdasag","description":"Folytatódik a hűtlen kezelés és más bűncselekmények miatt indult büntetőügy Lukács Tamás, a végrehajtói kar korábbi alelnöke ellen, miután a pótmagánvádló sikeresen fellebbezett.","shortLead":"Folytatódik a hűtlen kezelés és más bűncselekmények miatt indult büntetőügy Lukács Tamás, a végrehajtói kar korábbi...","id":"20250527_Vadlott-Schadl-volner-alelnok-vegrehajto-birosag-birosag-exvegrehajto-lukacs-tamas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bfceceb-4be9-4cfd-bf9c-4052849714a3.jpg","index":0,"item":"329b7cee-825e-4aa2-ad5b-7abea54ce433","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250527_Vadlott-Schadl-volner-alelnok-vegrehajto-birosag-birosag-exvegrehajto-lukacs-tamas-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 05:20","title":"Vádlott marad Schadl György egykori alelnöke – nem adja fel a kifosztott exvégrehajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"143a5fed-96b1-4e95-a549-88381f74db3b","c_author":"Rossmann Magyarország","category":"brandcontent","description":"Más életkor, más életritmus és más bőrtípus – belevetettük magunkat az idén immáron kétnapos színes forgatagba, és most sem kellett csalódnunk: így láttuk a Beauty Expo-t.","shortLead":"Más életkor, más életritmus és más bőrtípus – belevetettük magunkat az idén immáron kétnapos színes forgatagba, és most...","id":"20250527_Rossmann-beauty-expo-mvm-dome-workshop-arcapolas-rendezveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/143a5fed-96b1-4e95-a549-88381f74db3b.jpg","index":0,"item":"2cb80e0f-2374-47bf-96e5-1557abc8c854","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250527_Rossmann-beauty-expo-mvm-dome-workshop-arcapolas-rendezveny","timestamp":"2025. május. 27. 13:30","title":"Két nő, két nézőpont, két élmény: ilyen volt az év legnagyobb beauty-rendezvénye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2751e35-ed43-4961-a749-47d6dc3cf37c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Viszont meg sem állt miatta.","shortLead":"Viszont meg sem állt miatta.","id":"20250527_Elfelejtette-lehajtani-a-darut-letarolta-a-vasuti-atjarot-Sopronnal-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2751e35-ed43-4961-a749-47d6dc3cf37c.jpg","index":0,"item":"cd18be56-2fe9-4d1a-834c-4f6932affa04","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_Elfelejtette-lehajtani-a-darut-letarolta-a-vasuti-atjarot-Sopronnal-video","timestamp":"2025. május. 27. 13:24","title":"Elfelejtette lehajtani a darut, letarolta a vasúti átjárót egy teherautós Sopronnál – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","shortLead":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","id":"20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f.jpg","index":0,"item":"39832c21-85d6-4bae-87b6-174e7898e559","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","timestamp":"2025. május. 27. 06:59","title":"Alonso száguldozott még egyet Monacóban, egy Aston Martin Valhallában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2211d9ae-d23d-4654-a649-78a899594faf","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A dolgozókat a SungEel évente szűri, de az előírt kontrollvizsgálatokat már nem végzik el, néhányan saját zsebből fizették a független vizsgálatot. A kormányhivatal szerint minden rendben van.","shortLead":"A dolgozókat a SungEel évente szűri, de az előírt kontrollvizsgálatokat már nem végzik el, néhányan saját zsebből...","id":"20250528_Tele-van-nikkellel-az-egyik-akkufeldolgozo-dolgozoinak-szervezete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2211d9ae-d23d-4654-a649-78a899594faf.jpg","index":0,"item":"80a4b45a-e515-4a8a-9b87-7b9f190abb0f","keywords":null,"link":"/kkv/20250528_Tele-van-nikkellel-az-egyik-akkufeldolgozo-dolgozoinak-szervezete","timestamp":"2025. május. 28. 15:13","title":"Tele van nikkellel a legnagyobb magyar akkufeldolgozó munkásainak szervezete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Új kgfb: több tízezerrel olcsóbb, de ennyivel drágább is lehet
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Az idén sok minden változik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacon. A legfontosabb a törvény módosításából fakad, amely szerint 2010-től már nem a motor hengerűrtartalma, hanem a teljesítménye alapján történik a kategóriába sorolás. Az idei kampány során várhatóan mintegy egymillió ügyfél vált biztosítót. A váltások több mint fele az online piacon történik majd – jósolja Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója.
2001 novemberében lehetett először az interneten biztosítást kötni, akkor csupán pár száz ügyfél élt a világháló kínálta összehasonlítás- és biztosítóváltás lehetőségével. 2003-ban ez a szám már 25 ezerre emelkedett. A legkiemelkedőbb eredmény tavaly született, amikor is több mint fél millióan online felületen vásárolták meg a kgfb biztosításukat.
A legnagyobb változás a díjszabás területén történt: 2001-ben még átlagosan 45 ezer forintért köthettünk a gépkocsinkra éves kötelező felelősségbiztosítást, ugyanezért a szolgáltatásért 2009-ben átlagosan már csak 20 ezer forintot kellett fizetnünk.
Az online piacon is jelenlévő biztosítók száma folyamatosan változik. Kezdetben mindössze 6 szolgáltató kínálta termékeit. A biztosítást kínáló weboldalak száma 2008-ban volt a legmagasabb: ebben az évben 15 biztosító volt jelen az interneten. Az idén valószínűleg13 társaság vesz részt az ügyfelek megszerzéséért folytatott versenyben, a hazai biztosítók mellett egy román céggel is kiegészül a paletta – mondja Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója.
A gazdasági válság nem befolyásolta negatívan a piac alakulását, az óriási verseny, az internet kínálta összehasonlíthatóság és az online kötések elterjedése pedig garantálja a tartósan alacsony árakat. „A válság hatására csökkent az új autók vásárlásának száma: a tendencia szerint a gépkocsi-tulajdonosok spórolási szándékkal elhalasztották a használtautójuk lecserélését. Ám a kötelező felelősségbiztosítást a régi járművekre is évente meg kell kötni” – mondja a szakértő.
Az árakkal kapcsolatos kalkulációk megosztják a szakértők véleményét. Akad, aki a díjak fokozatos emelkedését tartja ésszerűnek, míg mások az árversenyből kiindulva, tartósan alacsony árakat jósolnak az idei, illetve az elkövetkezendő évekre. „Ennek oka, hogy a hengerűrtartalomról a gépjármű teljesítményére való áttérés sokak számára díjváltozással jár majd. Szélsőséges esetben akár több tízezer forinttal is drágább, vagy éppen olcsóbb lehet jövőre ugyanannak az autónak a kötelező biztosítása” – magyarázza Marosvölgyi Péter.
Mindez azért, mert egészen 2011-ig a gépjárműveket, azok hengerűrtartalma alapján sorolták be különböző kategóriákba. Minél nagyobb volt a hengerűrtartalom, annál magasabb díjat kellett fizetni a kocsi tulajdonosnak. Mivel 2011-től már a gépjármű teljesítménye alapján sorolják kategóriákba az autókat, így azon kocsik esetén, amelyek teljesítménye és hengerűrtartalma szélsőségesen eltér, elképzelhetőek lesznek óriási különbségek.
Egyes magyar biztosítók nem adnak korrekt tájékoztatást a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) egyes kárrendezési eljárásairól, és emiatt sérülnek az ügyfelek jogai – állítják az autókereskedők szakmai szervezetei.
Jövőre nem a motor hengerűrtartalma, hanem a teljesítménye alapján sorolják csoportokba a biztosítók az autósokat a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításnál (kgfb), ez kockázatarányosabb díjakat eredményez, így a gyengébb autók tulajdonosai alacsonyabb díjakra számíthatnak – közölte a kotelezo.hu szakértői portál.
Rövidesen beköszönt a kgfb-kampány, de tízből négy autós nem tud arról, hogy 2010-től más szabályok szerint köthetik meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat. A BellResearch a kgfb-kötési és biztosítóválasztási preferenciákat elemezte.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 10 pontba foglalta össze azokat az eseteket, melyek az elmúlt évek kampányaiban az autósok szabad biztosítóváltását, illetve a tarifák átláthatóságát nehezítették és jogszerű, kiszámíthatóbb tarifákat követel a biztosítóktól.
Kivonul a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacról az AIM Általános Biztosító, viszont casco biztosítást továbbra is köt - közölte a társaság az MTI-vel hétfőn.