szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az idén sok minden változik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacon. A legfontosabb a törvény módosításából fakad, amely szerint 2010-től már nem a motor hengerűrtartalma, hanem a teljesítménye alapján történik a kategóriába sorolás. Az idei kampány során várhatóan mintegy egymillió ügyfél vált biztosítót. A váltások több mint fele az online piacon történik majd – jósolja Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója.

2001 novemberében lehetett először az interneten biztosítást kötni, akkor csupán pár száz ügyfél élt a világháló kínálta összehasonlítás- és biztosítóváltás lehetőségével. 2003-ban ez a szám már 25 ezerre emelkedett. A legkiemelkedőbb eredmény tavaly született, amikor is több mint fél millióan online felületen vásárolták meg a kgfb biztosításukat.

A legnagyobb változás a díjszabás területén történt: 2001-ben még átlagosan 45 ezer forintért köthettünk a gépkocsinkra éves kötelező felelősségbiztosítást, ugyanezért a szolgáltatásért 2009-ben átlagosan már csak 20 ezer forintot kellett fizetnünk.

Az online piacon is jelenlévő biztosítók száma folyamatosan változik. Kezdetben mindössze 6 szolgáltató kínálta termékeit. A biztosítást kínáló weboldalak száma 2008-ban volt a legmagasabb: ebben az évben 15 biztosító volt jelen az interneten. Az idén valószínűleg13 társaság vesz részt az ügyfelek megszerzéséért folytatott versenyben, a hazai biztosítók mellett egy román céggel is kiegészül a paletta – mondja Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója.

A gazdasági válság nem befolyásolta negatívan a piac alakulását, az óriási verseny, az internet kínálta összehasonlíthatóság és az online kötések elterjedése pedig garantálja a tartósan alacsony árakat. „A válság hatására csökkent az új autók vásárlásának száma: a tendencia szerint a gépkocsi-tulajdonosok spórolási szándékkal elhalasztották a használtautójuk lecserélését. Ám a kötelező felelősségbiztosítást a régi járművekre is évente meg kell kötni” – mondja a szakértő.

Az árakkal kapcsolatos kalkulációk megosztják a szakértők véleményét. Akad, aki a díjak fokozatos emelkedését tartja ésszerűnek, míg mások az árversenyből kiindulva, tartósan alacsony árakat jósolnak az idei, illetve az elkövetkezendő évekre. „Ennek oka, hogy a hengerűrtartalomról a gépjármű teljesítményére való áttérés sokak számára díjváltozással jár majd. Szélsőséges esetben akár több tízezer forinttal is drágább, vagy éppen olcsóbb lehet jövőre ugyanannak az autónak a kötelező biztosítása” – magyarázza Marosvölgyi Péter.

Mindez azért, mert egészen 2011-ig a gépjárműveket, azok hengerűrtartalma alapján sorolták be különböző kategóriákba. Minél nagyobb volt a hengerűrtartalom, annál magasabb díjat kellett fizetni a kocsi tulajdonosnak. Mivel 2011-től már a gépjármű teljesítménye alapján sorolják kategóriákba az autókat, így azon kocsik esetén, amelyek teljesítménye és hengerűrtartalma szélsőségesen eltér, elképzelhetőek lesznek óriási különbségek.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Kgfb: szabálytalanul rendezik a károkat a biztosítók?

Egyes magyar biztosítók nem adnak korrekt tájékoztatást a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) egyes kárrendezési eljárásairól, és emiatt sérülnek az ügyfelek jogai – állítják az autókereskedők szakmai szervezetei.

MTI Gazdaság

Kgfb: bekeményített a PSZÁF, nem trükközhetnek a biztosítók

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 10 pontba foglalta össze azokat az eseteket, melyek az elmúlt évek kampányaiban az autósok szabad biztosítóváltását, illetve a tarifák átláthatóságát nehezítették és jogszerű, kiszámíthatóbb tarifákat követel a biztosítóktól.

MTI Gazdaság

Kgfb-piac: az AIM kivonul, beszáll az Astra

Kivonul a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacról az AIM Általános Biztosító, viszont casco biztosítást továbbra is köt - közölte a társaság az MTI-vel hétfőn.