szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Lassul a diszkontok terjeszkedése, míg a bolttípus tavaly 48 új egységgel gyarapodott, addig az idén az első hét hónapban 17-tel - közölte az ACNielsen piackutató vállalat.

A közlemény szerint így is folytatódik a diszkont csatorna piaci részesedésének évi 1 százalékponttal való növekedése. A 2005 júliusa és 2006 júniusa közötti időszakban e bolttípusra értékben 15 százalék jutott az élelmiszer, a háztartási vegyi áru és a kozmetikum forgalomból, szemben a bázis 14 százalékával.

Különösen az élelmiszerek forgalmazásában erősítették pozíciójukat a diszkontok, s 17 százalékra növelték részesedésüket, az előző időszak 15 százalékával szemben. Olyan nagy forgalmú termékcsoportokban is magas a bolttípus piaci részesedése, mint például az ásványvíz, a sajt, a sör, az étolaj és a csokoládé.

A felmérés szerint a diszkontok kulcsszerepet játszanak a kereskedelmi márkás termékek további térnyerésében: míg 2004 júliusa és 2005 júniusa között a diszkontban eladott élelmiszerek értékének 27 százaléka jutott saját márkás termékeikre, egy évvel később már 43 százalék.

A háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál az egy évvel korábbi 9 százalékos részesedésről nem lépett előre a diszkont szegmens. Az élelmiszerhez képest az elmaradás fő oka, hogy a diszkontok erős versenyben állnak a vegyiáruknál a hipermarkettel: ez utóbbiakra az összes értékesített háztartási vegyiáru 38 százaléka jut.

A kereskedelmi márkák a non food kategóriákban is erősödtek. Értékben mért eladásuk a diszkontokban 2004 júliusa és 2005 júniusa között még 28 százalék volt, míg rá egy évre már 43 százalék. Egyes kategóriákban a saját márkák részaránya meghaladja a 85 százalékot is, ezek a papír, a pelenka, az arclemosó, a toalettpapír és a konyhai papírtörlő.

A felmérés szerint, ha a növekedés trendje nem lanyhul, akkor egy-két év múlva a diszkontok pénztáránál minden három forintból kettőt kereskedelmi márkás termékekért fizetnek ki a vásárlók.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Diszkontláncok magyarországi térnyerése

Újabb hazai vesztese van a multikkal folytatott árversenynek: a Fotex-tulajdonú Azúr februárban nyolc üzletét adja át a legnagyobb német diszkont-drogérialáncnak, a "bazárosabb" Schleckernek. Szakértők egyébként is a diszkontok hazai piaci részesedésének megduplázódását várják a következő években.

hvg.hu Gazdaság

Rekordévet zártak a diszkont közértek

2005-ben összesen 48 új üzletet nyitott a Lidl, a Penny Market, a Plus és a Profi. Így a vásárlókat országszerte összesen 434 – főleg lakóhely közeli – diszkont bolt várta 2005 végén. A láncok hasonlóan nagy arányban utoljára 1998-1999-ben, a piacszerzés kezdeti időszakában bővültek - állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat.

Gazdaság

Új diszkontlánc jön Magyarországra

Noha a szakma évek óta az élelmiszer-kereskedelmi piac telítettségéről beszél, a Lidlnél is nagyobb Aldi épp most készül Magyarország meghódítására. A két diszkontlánc áldozatai a belterületi kisvállalkozók lesznek.