Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A magyar háztartások gyakrabban vásároltak 2006-ban, mint 2005-ben, egy-egy alkalommal azonban nem költöttek többet, mint az előző évben – mondta Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen piackutató vállalat igazgatója a vásárlási szokások változásait feltáró ShopperTrends című nemzetközi felmérés eredményeit ismertetve.
Hipermarket. Eggyel több betérés © hvg.hu |
Azok a háztartások, amelyek általában ugyanott vásárolnak, 2006-ban vásárlásonként 12920 forintot költöttek hipermarketekben, 5709 forintot szupermarketben, és a legnépszerűbb diszkont típusú üzletekben átlagosan 8069 forintért – ez utóbbi 18 százalékkal nőtt az előző évi vásárlásonkénti pénzösszeghez képest – vásároltak 2006-ban. Havonta átlagosan kilencszer vásároltak szupermarketekben, ötször hipermarketekben és 7 alkalommal diszkont üzletekben 2006-ban a magyar háztartások, ez mindhárom bolttípus esetében eggyel több alkalom a 2005-ben mért átlagos havi bevásárlásoknál.
A Nielsen felmérésének magyarországi kutatásaiból kiderült: 2006-ban a teljes forgalomnövekedés a vegyi áru kategóriában 5,4 százalék volt 2005-höz képest, és a teljes élelmiszer forgalom 8,8 százalékkal nőtt. A diszkont típusú üzleteknél a növekedés 14,7 százalék a vegyi áruk esetében, és 19,6 százalék és élelmiszereknél.
A piacvezető márkák nem vesztettek jelentőségükből 2006-ban az előző évi forgalmukhoz képest, ugyanakkor nőtt a kereskedelmi márkák aránya, kiváltképp a diszkont típusú üzletekben. A forgalomnövekedéshez hozzájárult az olcsó import termékek töretlen népszerűsége, így nemcsak forgalomban, darabszámban sem történt visszaesés.
Ha a Nielsen által felmért 85 élelmiszer kategória átlagos fogyasztó árszínvonalát országosan 100 százaléknak vesszük, akkor a diszkont üzleteké 81 százalék, a hipermarketek 102 százalékos, míg a szupermarketek a legdrágább, az átlaghoz képest 119 százalékos árakkal várják vásárlóikat.
A piackutató tapasztalatai alapján, a magyar vásárlók egyre tudatosabban választanak, határozottabb a döntési folyamat, amelyben az ár alapelvárás, de már a választék és az áru frissessége is jelentősen befolyásolja.
A Nielsen által megkérdezett magyar vásárlók 74 százaléka válaszolta, hogy a vásárlás során legfontosabbnak tartja, hogy az élelmiszer megéri-e az árát, 74 százaléka a tiszta és higiénikus környezetet említi elsőként, 73 százaléka pedig leginkább olyan élelmiszerboltban kíván vásárolni, ahol a legtöbb termék alacsony áron kapható.
Szalókyné Tóth Judit elmondta, a 2006-os negatív előrejelzések ellenére az idén az élelmiszerek forgalmának növekedésére számítanak. A növekedést a kereskedelmi márkák, a diszkont üzletek egyre növekvő jelentősége és olcsóbb termékek töretlen népszerűsége is jelzi, ugyanakkor a piacvezető márkák sem veszítenek majd részesedésükből, tette hozzá az igazgató.
A felmérés a felnőtt lakosságot reprezentáló, 1000 fős minta személyes megkérdezésével készült.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A szerző 10 éve jógázik a jóga őshazájában, mesterfokozatot is szerzett jógatudományból Indiában. Szeretettel Delhiből sorozatunk írása.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Nem ez az első eset, hogy a tiszásokat fenyegetik.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.
Bozó Szabolcsot a bátyja beszélte rá, hogy tegye fel a képeit az Instagramra – és csoda történt.