szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nincs menetrendje 2008-ra a vasútnak, a MÁV és a gazdasági tárca arról vitázik: melyikük jelölje ki, hol ne közlekedjenek a vonatok – írta a hétfői Népszabadság.

Két hónap múlva menetrendváltás, a júliusban életre hívott MÁV Start Zrt.-nél azonban még mindig nem tudják, hogy hány vonalon hány személyszállító vonatnak kell közlekednie jövőre.

A napilap szerint a gazdasági tárca és a MÁV egymásnak dobálja a labdát: illetékeseik leveleznek, ám nem mernek javaslatot tenni arra, hogy a tavaly év végén 14 mellékvonal forgalmának leállításával megindult helyközi személyszállítási reform hol szedje következő áldozatait. A kormányzati oldal arra vár, hogy majd a vasút új személyszállító cége magára vállalja az újabb forgalomszüneteltetések következményeit. Az állami vasútnál viszont azt gondolják: illő lenne, ha a közszolgáltatások megrendelője, azaz a kormány eldöntené, milyen menetrendet finanszírozna.

A döntés halogatása nem pusztán azért okoz problémát, mert a 2008. évi menetrendkönyvek később kerülhetnek a nyomdába. Ennél nagyobb baj, hogy ha az idő szorításában végül úgy döntenek: a MÁV Start a mostani menetrendjével kezdi meg az új évet, az lényegében egyet jelent a helyközi személyszállítási reform bukásával. Ha viszont a döntéshozók mégis újabb vasútvonalak forgalmának szüneteltetése mellett foglalnak állást, a kapkodásban olyan vonalakat is halálra ítélhetnek, amelyeket valójában nem kellene – olvasható a Népszabadságban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A MÁV vesztesége is az államadósságot növelheti

Akár egy százalékkal is növelheti az államadósság kimutatott mértékét, ha a MÁV Start Zrt. - az uniós szabványoknak megfelelően - 2008 januárjától elszámolástechnikai szempontból az államháztartás része lesz - írta hétfőn Világgazdaság.

Itthon

Kormányzati negyed: hétmilliárdot kap a MÁV

A MÁV nettó 7,1 milliárd forinthoz jut a tulajdonában lévő, 16,6 hektáros terület átengedéséért, amelyen a kormányzati negyed épül. Az összeg harmada a vasúttársaság adósságát csökkenti - írta hétfőn a Napi Gazdaság.

Csikász Brigitta Itthon

A MÁV-ra hivatkozva csaltak ki több százmilliót

Ügyvédek közreműködésével csalt ki egy csoport több százmillió forintot a Magyar Külkereskedelmi Banktól a MÁV-nak elvégzett munkáról kiállított számla eladásával. Csakhogy a vasúti társaságnál nem létezik olyan egység, amely a pénzügyi papíron szerepel. A csalók akkor buktak meg, amikor a Raiffeisen Bankot is meg akarták károsítani. Hat ember került rendőrkézre, ellenük csalás és okirat-hamisítás gyanúja miatt indítottak eljárást.

Gazdaság

Fapadossá alakul a MÁV

Megtakarítási tervet készít a MÁV. A társaság három év alatt negyvenmilliárd forinttal tenné olcsóbbá a vasúti személyszállítást - írja a Népszabadság.

Hét nap

MÁV-diszkrimináció

Fejenként félmillió forint kártérítést, perköltséggel együtt 5 millió forintot kell fizetnie a MÁV-nak, amiért három...