szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A nemzetközi autóipari válság közepette a három szlovákiai autógyár már termékoffenzívára készül annak érdekében, hogy betölthesse majd a más országokban bezárt autógyárak által hagyott űrt.

A Volkswagen Slovakia termelésének 2011-ig duplájára, évi 400 ezer autóra való növelését jelentette be hétfőn. Igaz, egyelőre egyhetes bezárásra kényszerül szlovákiai telephelyein, ahol a jelenleg nehezen értékesíthető VW Touareg és Porsche Cayenne modellek készülnek. A szlovák VW leányvállalat bizakodására az ad okot, hogy az anyavállalat Pozsonyba telepíti a konszern új családi modelljének a gyártását. A 308 milliós beruházás 1500 új munkahelyet teremt a jelenlegi közel 8000 mellé. A mostani üzemleállást is a beruházás előkészítésére használja ki a vállalat.

A Peugeot-Citroën nagyszombati gyára egyértelmű nyertese lett a Németországban és más fő felvevő piacain bevezetett roncsprémiumnak. A francia autógyár szlovák leányvállalata csak túlórázással képes teljesíteni a megrendeléseket. A roncsprémium átmeneti hatása ellenére is a szlovák autógyár bízik abban, hogy a Peugeot 207 és a Citroën C3 Picasso megfelel a vásárlásoknál a takarékos fogyasztást előtérbe helyező, kialakulófélben lévő piaci trendnek.

A Kia autógyár az idei második félévben kezdi meg egy jövőre sorozatgyártásba kerülő új modelljének a próbaüzemét. A Kia éppen az autóipari krízis előtt kezdte meg a Cee'd sorozatgyártását, a válság ezért nem termeléscsökkenést, hanem a növekedés lassulását idézte elő nála: 2008-ban Zsolnán 38 százalékkal több autó készült mint 2007-ben, de kevesebb a tervezettnél.

A három szlovákiai autógyárban a világ legmodernebb és legrugalmasabb üzemei találhatók, ezért bíznak benne, hogy középtávon nyertesen kerülhetnek ki a jelenlegi válságból.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Németországnak van Opel-terve, ha a GM csődbe jut

Németországnak van terve az Opel vagyonának megvédésére a hitelezőktől, ha az anyavállalat General Motors a következő hónapban csődöt jelent. A GM csődje esetén az Opel vagyonát egy vagyonkezelőnek adnák át, amely biztosítaná a hitelezők érdekeit, miközben egy bankkonzorcium áthidaló hitellel segítené az európai járműgyártót - jelentette ki a német gazdasági miniszter a Der Spiegelnek nyilatkozva.