szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Új részvények kibocsátásával 140 millió forinttal 1,88 milliárd forintra emelte tőkéjét a Csányi Pincészet Zrt. – mondta el a Világgazdaság csütörtöki számában Éder Tamás, a cég egyik tulajdonosa, a Bonafarm Zrt. igazgatója.

A Csányi Sándor közvetett érdekeltségébe tartozó Csányi Pincészet a friss forrás egy részét a saját szőlészetében tervezett szerkezetátalakításra fordítja, más részét pedig innovációra. Az idei erős közepes év volt, csaknem 1 940 tonna szőlőt dolgoztak fel, amiből 14 ezer hektoliter bor készül. A pincészet árbevétele tavaly 1,2 milliárd forint volt, és az idén is ekkora forgalom valószínűsíthető.

A Csányi Pincészet nem élt a lehetőséggel, hogy a rendkívüli időjárás miatt 1,5 helyett 2 térfogatszázalékkal növelje a borok alkoholtartalmát cukorral vagy mustsűríténnyel. Éder Tamás elmondta, hogy az európai uniós engedély a vállalatot nem érintette, mert a 1,5 százalékos lehetőséget sem használták ki.

A lap emlékeztet rá, hogy a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának felmérése szerint az idei évjárat mustfoka 13 körül lehet szemben a tavaly 16-17-tel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

A borforgalom csaknem fele számla nélkül zajlik

A borágazat egyik legsúlyosabb problémája jelenleg a számlázatlan forgalom, amely becslések szerint jelenleg eléri a borforgalmazás 45 százalékát. A témával foglalkozni kíván az Országgyűlés mezőgazdasági bizottsága szőlészeti és borászati albizottsága, amelynek elnöke, Tiffán Zsolt (Fidesz) a testület keddi alakuló ülésén hatékony, a problémákra érzékeny, a szakmai szervezetek véleményét figyelembe vevő bizottsági munkát ígért

MTI Gazdaság

A jövő héten befejeződhet a szüret

Az ország borvidékein a szőlő 80-90 százalékát már leszedték, így a jövő héten, de legkésőbb a hónap végére befejeződhet a főszüret országszerte - közölte Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkára.

hvg.hu Gazdaság

Hol issza meg a magyar a borát, és milyet? – felmérés

Tudatosan választanak a magyar borfogyasztók: vásárláskor a szőlőfajta és a pincészet játsszák a legfontosabb szerepet, míg a csomagolásra csak kevesen figyelnek – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös villámkutatásából.