Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A TV2 október végén kinevezett vezérigazgatója, Simon Zsolt a Heti Válasznak adott interjúban kifejtette, elég nagyok már hozzá, hogy ne akarjanak még nagyobbak lenni. Már nem az RTL legyőzése, hanem a portfólióépítés a céljuk, amit a digitális és küszöbön álló interaktív tévézés korában nem lehet elkerülni.
Helyre kell tenni a célokat. A TV2 elég nagy ahhoz, hogy ne legyen cél a még egy kicsivel nagyobbá válás. Korábban ugyanis az RTL Klub legyőzése volt a cél, ami a TV2-ben dolgozók gondolkodásmódját és önbecsülését is meghatározta – fejtette ki a Heti Válaszban a 37 éves, reklámügynökségi vezetőből médiairányítóvá átvedlett szakember Sümegi Noémi kérdéseire.
A változást jól szemlélteti a Megasztár esete az X-Faktorral. A Megasztár a vezérigazgató szerint jól működő márka, beszédtémát szolgáltat, amire rá lehet építeni műsorokat. A TV2-nek nyilvánvalóan nem volt jó, hogy az RTL Klub konkurens műsora, az X-Faktor magasabb nézettséget hozott. De a direkt verseny – azaz, hogy ugyanaznap, ugyanabban az idősávban vetítették mindkettőt – az RTL Klubnak sem volt jó. A reklámblokkok idejére olyan nagy volt az átkapcsolási arány, hogy a műsorok „kontaktusszállító képessége” a töredékére esett vissza. Üzletileg logikus lépés volt tehát, hogy a Megasztár sugárzását áttették péntek estére.
Simon Zsolt fontos kérdésnek nevezte, hogy kiszolgálják-e a mostani igényszintet és nézettséget produkálnak, vagy vállalják a veszteség kockázatát és missziót teljesítenek. Például az egészségtudatosságon vagy a digitális érettségen fontos volna javítani, de számos társadalmilag felelős cég állt a fenntartható fejlődés mellé is. Ha platformot teremtenének ezeknek az ügyeknek, akkor abban volna egy erős közszolgálat, de a cégeknek is jó lenne, mert hozzájuk kötődne a téma. Számos országban például az EU kezdeményezésére jönnek létre műsorok, amelyeket a televíziók is szívesen fogadnak, hiszen van mögöttük pénz. A külföldi televíziózásban sok a külső támogatás az ilyen jellegű programokhoz. Magyarországon viszont nulla. Pedig a közérdekű tájékoztató műsorokat támogatni kell, hiszen korántsem hozzák az elvárt nézettségi szintet.
Általános televízióként azokat a formátumokat kell megtartaniuk, amelyek általános érdeklődésre tartanak számot, minél több embert szórakoztatnak, mert a kereskedelmi célcsoport sajnos a 18-49 éves korosztály. Ha többet, specifikusabbat, értékesebbet akarnak, akkor nem a TV2-ben kell gondolkodni, hanem portfólióban. Kábelcsatornákat kell indítani, bele kell vágni a digitális átállásba, ami hosszú távon lehetővé teszi az interaktív televíziózást, ki kell alakítani a webcsatornás pluszszolgáltatásokat, elérhetővé kell tenni az „on demand” tartalmakat a műsorok visszanézhetősége miatt. „Ha mindez megvalósul, akkor tudom azt mondani a nézőnek, hogy ezt itt, amazt meg ott kapod meg” – fejtette ki a vezérigazgató.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Bár Donald Trump volt a házigazda, Vlagyimir Putyin tartotta kezében az amerikai és orosz elnök alaszkai csúcstalálkozóját. Moszkva helyzeti előnybe került, és korlátlanul folytathatja háborúját, amíg annak felelősségét Kijevre tudja hárítani.
Februárban a hírhedt, összeveszésbe torkolló találkozón a Fehér Házban szóvá tették, hogy az ukrán elnökön miért nincs öltöny.
Donald Trump a kritikusait szidja az oldalán, miközben készül a tárgyalásra Zelenszkijjel és az európai vezetőkkel.
„Állnak már az úttörősátorak, de ti mindig legyetek bátorak” – szóviccelt Geszti.
Tíz éve kapcsolták hálózatra az első piaci alapon, uniós támogatás nélkül épített napelemes erőművet.