szerző:
MTI/Népszava
Tetszett a cikk?

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) elnöke a Népszavának azt mondta, hogy nemcsak a jelzálogalapú lakás-devizahitelesek, hanem az autóvásárlás miatt eladósodott fogyasztók jelentős része is nagy bajban van.

A finanszírozási szabályozók és a megváltozott értékesítési körülmények miatt az autókereskedelemben eltűnhet a lízing és a hitel, helyükre pedig a tartós bérlet kerülhet - írta a pénteki Népszava.

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) elnöke a napilapnak azt mondta, hogy nemcsak a jelzálogalapú lakás-devizahitelesek, hanem az autóvásárlás miatt eladósodott fogyasztók jelentős része is nagy bajban van. Domonkos András, a Lombard Lízing Csoport vezetője ezzel összefüggésben közölte: általános tendencia, hogy az ügyfelek nem kérdeznek, vagy nem időben kérnek segítséget, pedig a késlekedés nemcsak jelentős többletköltséget, de akár az autó elvesztését is eredményezheti.

Erdélyi Péter úgy látja: a kiút az operatív lízing vagy tartós bérlet lehet. Annál is inkább, mert az alaposan megszigorított finanszírozási feltétek mellett egyelőre csak kevesen vághatnak bele hitel- vagy pénzügyilízing-konstrukcióba - mondta a lapnak.

Ezzel egyetértően nyilatkozott a Népszavában Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke is, aki hangsúlyozta ugyanakkor: ennek a finanszírozási formának a népszerűsítéséhez elengedhetetlen, hogy a pénzügyi kormányzat fellépjen az operatív lízinget terhelő magas áfatartalom mérséklése érdekében, és ezzel versenyképessé, vonzóvá tegye a konstrukciót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!