szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jobban teljesít a vártnál a Tesco magyarországi webshopja, az üzletág indulása előtt a társaság jóval kisebb átlagos kosárértékkel számolt az internetes rendeléseknél – írta a Napi Gazdaság. A lánc elindította a drive-in szolgáltatását is, amelyben autóval lehet átvenni az előzetes megrendelés alapján összeállított bevásárlókosarat.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. előzetes kalkulációi az eddigi tapasztalatokra alapozva a nem élelmiszer termékekre számolt 7 ezer forintos kosárértékről szóltak, ehhez képest az új szolgáltatásban három-négyszer ekkora az egy rendelésre jutó átlagos érték – mondta a Napi Gazdaság szerint a márciusban indult Tesco online bevásárlás eddigi eredményeit ismertető Őri Gergely üzletágvezető.

Március óta 20 ezer regisztrált felhasználót gyűjtött a társaság és eddig 10 ezer kiszállítás történt. Az átlagos kosárértékből kiindulva az első három hónapban az üzletág nagyjából 240 millió forint forgalmat generált. Most 200 munkatárssal és 20 autóval szállítanak házhoz, ez "több milliárd forintot" igényelt – tette hozzá a lap szerint Őri.

A megtérülési adatokról az üzletágvezető nem beszélt, azt azonban elismerte, hogy szűk sávban mozog a ráfordított költség kontra megtérülési arány. A szolgáltatás élőmunka- és eszközigényes. Ha nem sikerül a kapacitásokat a legoptimálisabban kihasználni, a szolgáltatás profitabilitása gyorsan negatív tartományba billenhet. Most mindenesetre további 40 gépkocsit rendeltek, mert a tapasztalataik szerint a vártnál jobban sikerült a start – tette hozzá.

A cég elindult a drive-in szolgáltatással is, amely azokon a helyeken működik, ahonnan indulnak az online bevásárló kocsik. A szolgáltatás lényege, hogy a felhasználó neten megrendeli a kosarát, amit az autós ponton átvehet a számára megfelelő időpontban. A cél, hogy ezt a szolgáltatást mielőbb kiterjesszék a frekventált pontokon – közölte a lap.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!