szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az 50-es évektől kezdődően a plázák jelentették azokat a helyeket, ahová az amerikai tinik kimozdultak. A bevásárlóközpontok ugyanakkor hanyatlásnak indultak, a tinik harmadával kevesebbszer járnak bevásárlóközpontokba, mint korábban. Érdekes módon a tinik mindeközben már egyre kevésbé ruhára költenek a plázákban, inkább kajálásra.

Vége szakadhat a plázák korának az Egyesült Államokban. Egyre több bevásárlóközpont zár be, már külön weboldalakat is létrehoztak "halott plázák" számára – írja a Quartz. Emellett az 50-es évektől kezdődően a plázák jelentették azokat a helyeket, ahová az amerikai tinik kimozdultak.

Egy kutatás szerint a a tinik harmadával kevesebbszer járnak bevásárlóközpontokba, mint 2007-ben. Ha pedig járnak is a plázába, akkor sem a shoppingolás miatt teszik azt: a kutatás kezdete óta először fordult elő az, hogy többet költöttek étkezésre, mint ruha vásárlására.

Az éttermek szép lassan átvették a közösségi helyek szerepét, és egyre inkább az éttermi étkezést részesítik előnyben a közös shoppingolás helyet, és ez a tanulmány szerint egyre inkább így lesz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!