szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Év végéig Vásárosnaményig ér el az M3 autópálya, a folytatás M34 számozással Záhonyig fut tovább, a kormány uniós forrásból kívánja megépíteni a folytatást – az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlönyben jelent meg. A Vásárosnaményig futó új szakasz építésében a Simicska Lajos érdekeltségének számító Közgép is részt vesz.

A kormány felkérte a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon az M34 autópálya Vásárosnamény és Záhony közötti szakasza kiépítéséhez szükséges forrás tervezéséről, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretén belül – derült ki a határozatból.

A finanszírozás tervezését azt követően kell megkezdenie a tárcavezetőnek, hogy kialakul a 2014–2020 közötti uniós programozási időszakra vonatkozó jogszabályi és eljárásrendi környezet.

Az M3 autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény között két szakaszban épül. Az első 33,8 kilométer hosszú autópálya-szakasz Nyíregyházától a 49-es út mellett lévő Őr községig tart, ezt múlt év elejétől már használhatják a közlekedők. Ez a szakasz az Új Széchenyi-terv keretében, 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrás segítségével, nettó 31,9 milliárd forintért épült meg.

Kivitelezője a C-S-K-K 2009 konzorcium volt, amelynek vezető tagja a Colas Hungária Zrt. A konzorcium tagjai pedig a Strabag Építő Zrt., a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., és a Kelet-út Kft. voltak.

Az Őr-Vásárosnamény közötti második szakasz 11,9 kilométer hosszú. Az erre kiírt közbeszerzést az M3 Kraszna 2012 Konzorcium nyerte. A konzorcium vezetője a Magyar Aszfalt Kft., a tagjai pedig a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., valamint a Colas Hungária Zrt. A kivitelezés költsége nettó 15,4 milliárd forint lesz, a befejezése ez év végére várható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!