Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bd018083-210a-4e3a-b576-f30f260bd2d2","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"A modernitás és a technológia alapvetően szemben áll a hagyományossal és a természetessel. Ennek az évtizedes igazságnak a felszámolásában jelentős szerepe van a mesterséges intelligenciának, amely hatékonyan segítheti az embert az élővilág minden korábbinál jobban magával ragadó megismerésében.","shortLead":"A modernitás és a technológia alapvetően szemben áll a hagyományossal és a természetessel. Ennek az évtizedes...","id":"20250421_ai5-nepi-es-gepi-termeszetvedelem-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd018083-210a-4e3a-b576-f30f260bd2d2.jpg","index":0,"item":"4a504c5c-b4a8-4b13-bc5a-a5f4a89a6cee","keywords":null,"link":"/360/20250421_ai5-nepi-es-gepi-termeszetvedelem-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 21. 08:00","title":"A Fertő tónál azt csicsergik a madarak, hogy az ember már most elkezdte érteni az állatokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2e590a2-24c8-441d-84ec-609fa95ef809","c_author":"Balizs Benedek","category":"elet","description":"Összeszedtük a legérdekesebb idézeteket Cseh Lászlótól, aki Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással az önbizalomról (is) beszélgetett a Penge podcast új részében.","shortLead":"Összeszedtük a legérdekesebb idézeteket Cseh Lászlótól, aki Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással az önbizalomról (is...","id":"20250421_Penge-podcast-Cseh-Laszlo-legjobb-idezetek-Szilagyi-Aron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2e590a2-24c8-441d-84ec-609fa95ef809.jpg","index":0,"item":"b427be30-21a7-4600-bff5-e8d5d3b9a656","keywords":null,"link":"/elet/20250421_Penge-podcast-Cseh-Laszlo-legjobb-idezetek-Szilagyi-Aron","timestamp":"2025. április. 21. 07:30","title":"„Örültünk, ha az edző nem ordította le a fejünket” – Cseh László legerősebb mondatai a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"487adaff-a2cc-4574-9c70-5d2217604a61","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Benedetto Ceraulo egy veszekedés közben lőtt rá a fiára, aki szerencsére el tudott menekülni. ","shortLead":"Benedetto Ceraulo egy veszekedés közben lőtt rá a fiára, aki szerencsére el tudott menekülni. ","id":"20250422_Maurizio-Gucci-gyilkosa-ralott-a-fiara-majd-megprobalta-megolni-magat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/487adaff-a2cc-4574-9c70-5d2217604a61.jpg","index":0,"item":"4165e295-1fbc-4066-8c7a-9f6fedfa1061","keywords":null,"link":"/elet/20250422_Maurizio-Gucci-gyilkosa-ralott-a-fiara-majd-megprobalta-megolni-magat","timestamp":"2025. április. 22. 19:48","title":"Maurizio Gucci gyilkosa rálőtt a saját fiára, majd megpróbálta megölni magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58619075-3dab-448a-b497-61aabff35017","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A porschés több veszélyes helyzetet is teremtett.","shortLead":"A porschés több veszélyes helyzetet is teremtett.","id":"20250422_busz-feher-porsche-buntetofekezes-szabalytalansag-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58619075-3dab-448a-b497-61aabff35017.jpg","index":0,"item":"a8b65908-be72-4662-bb32-1491e25e278c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250422_busz-feher-porsche-buntetofekezes-szabalytalansag-video","timestamp":"2025. április. 22. 16:10","title":"Nem engedte ki a megállóból a buszt, majd büntetőfékezéssel idegesítette a rádudáló sofőrt egy Porsche vezetője – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98b14207-5eac-42f4-85e7-a107a5ba592e","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Öt autó ütközött össze a Budapest felé tartó oldalon.","shortLead":"Öt autó ütközött össze a Budapest felé tartó oldalon.","id":"20250421_Baleset-volt-az-M5-oson-Ocsanal-5-kilometeres-a-sor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98b14207-5eac-42f4-85e7-a107a5ba592e.jpg","index":0,"item":"e42c717c-aabe-4bf8-a768-65840c56cc0c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250421_Baleset-volt-az-M5-oson-Ocsanal-5-kilometeres-a-sor","timestamp":"2025. április. 21. 14:19","title":"Baleset volt az M5-ösön Ócsánál, 5 kilométeres a sor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd285c76-e2cc-42a2-ba51-f06e7f3e1e18","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Adnak pénzt a telepítéséhez, aztán azért, mert ott van, de hoz még sok egyéb hasznot is: már a termőtáblák mentén is támogatják az ökológiai szolgáltatásokat nyújtó, nem termelő mezőgazdasági beruházásokat. Az erdősávok szerepe fontos, de az sem mindegy, mit vetünk a sorok közé.","shortLead":"Adnak pénzt a telepítéséhez, aztán azért, mert ott van, de hoz még sok egyéb hasznot is: már a termőtáblák mentén is...","id":"20250421_hvg-agrarpolitika-mezovedo-erdosavok-sorok-kozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd285c76-e2cc-42a2-ba51-f06e7f3e1e18.jpg","index":0,"item":"26cf2c8d-3ec5-4da8-b137-e5a8bc27c26e","keywords":null,"link":"/360/20250421_hvg-agrarpolitika-mezovedo-erdosavok-sorok-kozott","timestamp":"2025. április. 21. 10:30","title":"Ez a beruházás nem termel, mégis támogatja a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ferenc átformálta az egyházat, de nem olyan mértékben, ahogyan remélte. A szegényeket képviselte, ám közben olyan eszméket támogatott, amelyek tartósították a nyomort. Vagyis hiába volt sok tekintetben az első, a mérlege kiábrándító. A bíborosokra nyomás fog nehezedni, hogy ne európai pápát válasszanak utódjának. Központi téma a világlapokban Ferenc pápa halála.","shortLead":"Ferenc átformálta az egyházat, de nem olyan mértékben, ahogyan remélte. A szegényeket képviselte, ám közben olyan...","id":"20250422_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"103858c6-c4c8-416a-ac6b-2dc8c6318915","keywords":null,"link":"/360/20250422_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 22. 11:02","title":"Ferenc pápa után nem kapcsolhat hátramenetbe egyház, mert akkor kettészakadnak a katolikusok – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0c50c4d-2ca3-4a33-860f-6b3d650a6774","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egyre magasabbak a bírságok, és egyre több a kamera is.","shortLead":"Egyre magasabbak a bírságok, és egyre több a kamera is.","id":"20250422_56-milliard-forint-birsagot-fizettek-tavaly-a-gyorshajtok-minden-korabbi-rekordot-megdontve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0c50c4d-2ca3-4a33-860f-6b3d650a6774.jpg","index":0,"item":"cf13ba12-0b5c-4752-80ba-d0a79fd2bff5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250422_56-milliard-forint-birsagot-fizettek-tavaly-a-gyorshajtok-minden-korabbi-rekordot-megdontve","timestamp":"2025. április. 22. 16:52","title":"Rekordösszeget termeltek a gyorshajtók, 56 milliárdot fizettek az államkasszába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Déli pályaudvarról átszállás nélkül eljuthatunk Rákoskeresztúrra, Gödöllőre vagy Csömörre, ha megvalósul az M2 és a HÉV összekötése, illetve kiépül egy új szárnyvonal, amelynek tervezésére most kapott megbízást a Főmterv.
A Budapesti Közlekedési Központ már 2013-ban a nagy múltú tervezőcéget választotta ki, hogy csaknem félmilliárd forintért megvalósíthatósági tanulmányt készítsen a 2-es metró és a gödöllői HÉV (H8) összekötéséről. A mostani tenderen ugyancsak a Főmterv győzött, ennek a feladatnak az elvégzéséért viszont már kereken 5 milliárd forint üti a mérnökök markát. Pedig ez még csak a tervezés.
A pályázat kiírása szerint a Főmtervnek felül kell vizsgálnia saját megvalósíthatósági tanulmányát, amelyet ki kell egészítenie az új ötlettel, a rákoskeresztúri szárnyvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányával. Az engedélyezési, majd a kivitelezési tervekben pedig ki kell találnia, merre vezessen, hogyan nézzenek ki a vasúti pályák, a peronok, a biztosító berendezések, a találkozások a közutakkal, közművekkel.
Az érintett agglomerációs települések (Gödöllő, Csömör, Kerepes, Kistarcsa, Mogyoród és Nagytarcsa) lakóinak száma az elmúlt 15 évben 150 százalékkal, autóik száma pedig 2000 óta 68 százalékkal nőtt. Ők adják a Budapestre a városkörnyékről érkezők 12 százalékát.
A két vonal, az M2 és a H8 az Örs vezér terén találkozik. A vasúti pálya a Pillangó utcai állomásnál süllyed a föld alá, majd a Körvasút megállóhelynél bukkan a felszínre. Az Örs vezér tere állomást a tervek szerint a Kerepesi út közepén, a jelenlegi gyalogosaluljáró alatt alakítják ki, a –2. szinten. Az új állomásról közvetlenül el lehet sétálni majd a két nagy bevásárlóközpontba, illetve a Kerepesi út és a Gyakorló köz lakótelepei felé. Az állomást mozgólépcsőn és lifttel is meg lehet majd közelíteni.
A rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításának terve azért merült fel, mert a belvárostól a XVII. kerület fekszik a legtávolabb, területének mindössze 25 százaléka közelíthető meg a belvárosból 45 percen belül, míg a metró kiépítésével ez az arány 45 százalékra változna.
Az elképzelés szerint a rákoskeresztúri szárnyvonal Rákosfalvánál, a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött M2-es metró és a H8-as hév nyomvonalából.
A „kiágazás” többnyire a felszínen vezetne egészen Akadémia-újtelepig, ahonnan föld alatt futna tovább. A XVII. kerületben 4 állomást terveznek. Rákoskeresztúr városközponttól a menetidő a jelenlegi 35 percről 23 percre csökkenne a belváros felé. A Déli és Gödöllő között az utazási idő egyharmadának a megspórolásával számolnak.
A Főmterv 1950-ben alakult, 1992-ben privatizálták, amikor dolgozói tulajdonba került, és azóta is 10 irodában 200 mérnököt foglalkoztat. Most két konkurenst utasított maga mögé, az Uvatervet és a Speciálterv-Ring Mérnöki Irodát.
A tervezés keretszerződése azonban (legfeljebb) 8 évre szól, úgyhogy még marad pár év, amíg az átszállások és a rákoskeresztúri dugók miatt hosszabb ideig utazhatunk.
Mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházása során jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), az Európai Bizottság pedig 76,6 milliárd forintos büntetés megfizetésére kötelezheti Magyarországot - közölte Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.
A Ferenciek terénél Szabó Bálint trollkodta szét Hadházy Ákos egyszemélyes demonstrációját, a momentumosok pedig a Szabadság hidat zárták le egy időre.