szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A fogyasztóvédők szerint legyen mindig gyanús, ha már csak pár szabad szobából lehet választani.

A szállodafoglalási weboldalak hazudnak az ügyfeleknek a szabad szobák számáról, így veszik rá őket arra, hogy minél gyorsabban foglaljanak – állítja az egyik brit versenyfelügyeleti szervezet. A Competition and Markets Authority (CMA) szerint ezek az oldalak a helyett, hogy segítenék a fogyasztókat, csak megnehezítik a dolgukat. A szervezet szerint aggodalomra ad okot az információk tisztasága, pontossága és közvetítése is. A Booking.com, az Expedia és a Trivago oldalakon most vizsgálják a rejtett költségeket, a keresési eredményeket és az akciós ajánlatokat.

Az Expedia birtokában lévő Trivago közölte, hogy együttműködnek a CMA-val, a Booking.com egyelőre nem kommentálta a vizsgálatot.

A CMA adatai szerint a szállást kereső emberek 70 százaléka hasonló oldalakon keresztül intézi a foglalásait. A CMA szerint az oldalakon megjelenő ajánlatokat nem kizárólag a felhasználó által megadott kritériumok alapján listázzák, és a fogyasztók ezzel nincsenek tisztában. A fogyasztóvédők szerint előfordulhat, hogy az ügyfelek végül többet fizetnek a szobákért, mint amennyit kellene.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!