szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A jó orosz kapcsolatokkal is rendelkező Klaus Mangold német üzletember ad tanácsokat a magyar kormánynak németországi gazdasági ügyekben. Csak az elmúlt másfél évben 380 millió forint értékben kötöttek a cégével szerződéseket.

A kormány számára a német autóipar, illetve a német gazdasági kapcsolatok annyira fontosak, hogy ezek egyengetésére egy külön tanácsadót is alkalmaznak. Nem kellett sokat keresgélniük, hogy megtalálják a megfelelő embert erre, azt a Klaus Mangold német üzletembert bízták meg, aki korábban a paksi bővítés uniós elfogadtatásában is segítette a magyar kormányt – írja a Direkt36.

Mindez az oknyomozó portál által közérdekű adatigényléssel kikért tanácsadói szerződésekből derült ki, amelyeket az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a német üzletember Mangold Consulting nevű cégével kötött az elmúlt másfél évben. A lap megjegyezte, hogy online elérhető német cégadatbázisok korlátozott információkat tartalmaznak a vállalkozás tulajdonosi szerkezetéről, német médiumok szerint azonban a vállalkozás Mangoldé, amelyet tanácsadói szolgáltatások nyújtására hozott létre, kifejezetten a közép-kelet-európai piacra fókuszálva.

Verseny nem volt a megbízásokért, a céggel kötött hét szerződés összértéke 380 millió forint.

A tender elmaradását az ITM azzal indokolta, hogy a jogszabályok megengedik a minisztérium alaptevékenységével kapcsolatos tanácsadás esetén annak mellőzését.

Mangoldot Mr. Oroszországnak (Mr. Russland) is hívják, olyannyira bejáratos a Kremlbe, a magyar kormánynak 2013 óta ad tanácsokat, eleinte jellemzően orosz ügyekben segítette a kormányt.

A cikk szerint a Lázár János vezette Miniszterelnökség 2017 július és 2018 május közötti időszakra bruttó 650 ezer euró (akkori árfolyamon 201 millió forint) értékben szerződött Mangold cégeivel. A tanácsadó uniós költségvetéssel, energiapolitikával, digitalizációval, elektromos autók elterjedésével összefüggő kérdésekben segítette a magyar kormányt.

Miután a 2018-as választások követően Lázár kiesett a kormányból, az ipar- és az energiaügyekért is felelős Palkovics László innovációs és technológiai miniszterhez került a Mangolddal való kapcsolattartás.

A kikért szerződések szerint a Mangold Consulting háttérelemzéseket és háttérszámításokat készített az ITM-nek a német–magyar gazdasági együttműködésről, „különös tekintettel a németországi ipar magyarországi jelenlétére”, de a minisztérium szintén Mangold kapcsolatrendszerére számít abban is, hogy a Magyarország jövőre hangsúlyosabban tudjon megjelenni a világ egyik legnagyobb, Németoroszágban rendezett ipari vásárán, a Hannover Kiállításon.

A lobbista idehaza 2016-ban került az érdeklődés középpontjába, miután kiderült, hogy Klaus Oettinger volt uniós biztos az ő magángépével érkezett Budapestre hivatalos tárgyalásaira. Az Együtt akkori európai parlamenti képviselőjének, Jávor Benedeknek a kérdésére végül is elismerték a közös utat. A biztos azzal mentegetőzött, hogy a magyar kormány állta a költségeit.

A sajtóban azt valószínűsítették, hogy Mangold és Oettinger is közreműködött abban, hogy az Európai Unió ne akadályozza meg az orosz beruházásban megvalósuló atomerőmű-bővítést Magyarországon. Oettinger tagadta, hogy a budapesti útján Paksról tárgyalt volna Orbánnal, és azt állította, hogy a repülőutat a magyar kormány fizette.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Folyamatosan javul Zente állapota

Folyamatosan javul Zente állapota

50 év után leállíthatja a Boeing a 747-es, Jumbo Jet repülőgépek gyártását

50 év után leállíthatja a Boeing a 747-es, Jumbo Jet repülőgépek gyártását

Minden, csak nem visszafogott a Mugen-féle Honda Civic Type R

Minden, csak nem visszafogott a Mugen-féle Honda Civic Type R