Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Rengeteg pénz jut a tokaji turizmusnak, de a Tokaj-Zemplén térség útjaira is sok tízmilliárdot költhetnek el.
Egy szerdai kormánydöntés alapján 149,5 milliárd forintot adnak Tokaj város és a Tokaj-Zemplén térség fejlesztésére – vette észre a 444.hu. Vagyis lényegében elárasztják közpénzzel azt a régiót, ahol októberben időközi választást nyert a fideszes Koncz Zsófia.
Csak kerékpárút-fejlesztésre 13 milliárd 350 milliót kapott Tokaj és környéke. Ez nagyjából a fele annak az összegnek, amit 2017 és 2019 között az egész ország bicikliútjainak fejlesztésére különítettek el. A hegyaljai dűlőutak fejlesztésére szintén adott a kormány 5 milliárd 750 millió forintot.
Közutakra 52 milliárdot költhetnek Tokaj környékén.
Egy nosztalgiagőzös indítására 1 milliárd forintot kap a régió, 2 milliárdot látogatói központra, szálláshely- és gasztronómiai fejlesztésre 12 milliárdot. Félmilliárd jut a Hernád folyó “vadvízi élményfejlesztésére” is, de ugyanennyiből tatarozhatják a tokaji református templomot.
Tokajon 22 és fél milliárd jut turizmusfejlesztésre, amiben nincs benne a gyermek- ifjúsági- és felnőtt szálláshelyek további 9,6 milliárdos fejlesztése. Városrehabilitációra 10,6 milliárd megy el, míg gasztronómiafejlesztésre 350 millió.
További 14,5 milliárd forintot "turisztikai szervezetfejlesztés és menedzsment" címen kap a térség.
13 milliárdot osztott ki a kormány vidéki sportfejlesztésekre
A nagy múltú Postás SE helyén és bázisán épít tornászakadémiát a kormány. 2017-ben a Mészáros Lőrinc ügyvédjeként is ismert Vörös József került az egyesület élére, amitől azt remélték, hogy anyagilag rendeződik a Postás helyzete, de három évvel később is csak annyit tudni, a kormány milliárdokat öntött bele.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.