szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Nem úgy tűnik, hogy nagyon sokat használnák, igaz, még híján van a kereskedelmi hatósági engedélyeknek a Wizzair által üzemeltetett Airbus.

Összesen négy utat repült, és abból csak két alkalommal használták teherszállításra azt az Airbus A330-200F-et, amit még tavaly vásárolt a kormány a Qatar Airwaystől 17 milliárd forintért – írja az Airportal. Amikor a gép az első útjára indult december végén, Szijjártó Péter külügyminiszter arról beszélt, hogy gyorsabban lehet majd beszerezni a védekezéshez szükséges eszközöket.

Szijjártó: Vásárolt a külügy egy teherszállító repülőgépet

Kedden indult első útjára a gép, Pekingből fog antigén teszteket hozni Budapestre.

A külügyminiszter azt is mondta, hogy ha épp nem kormányzati célra kell, akkor a piacon tudják értékesíteni a gép szállítókapacitását. Ez most különösen jól jönne, mert a lap szerint nagy és jól fizető kereslet van légi szállításra.

Ez azonban egyelőre nem valósulhat meg. Az Airportal szerint ugyanis a gép nem teljesíthet kereskedelmi járatokat, mert az üzemeltető Wizzairnek nincs jogosultsága sem a géptípusra, sem pedig áruszállító kereskedelmi járatokra. A társaság azt írta a lapnak, hogy még dolgoznak a szükséges dokumentumok beszerzésén, igaz az is kiderül az Airportal cikkéből, hogy az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség még nem kapott ilyen kérelmet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Oroszi Babett Itthon

Kiderítettük, hova és mennyiért repült Áder és Pintér a "nem kormánygépekkel"

A Magyar Honvédség tavaly év végén tömbösítve küldte meg a hvg.hu-nak, hogy az állami vezetők közül kik és hova utaztak a honvédségi repülőgépekkel, ezért egyesével kikértük az adatokat a minisztériumoktól illetve a Köztársasági Elnöki Hivataltól. A Miniszterelnökség nem tudja, Orbán hova repült, a külügy húzza az időt, az Áder Jánosra és Pintér Sándorra vonatkozó adatokat viszont megkaptuk.