szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egyre kevesebb munkás van, aki fogadni tudja a csomagokat, így óriásit ugrott az áruszállítás költsége.

Óriásit nőttek a szállítmányozás költségei, ezt pedig egyre több vásárlásnál érezhetjük meg. Amikor arról esik szó, hogy a járvány miatt rosszabb a gazdasági helyzet, a legtöbb embernek valószínűleg nem a konténerárak jutnak eszébe elsőre, pedig a következményeket mindannyian láthatjuk.

Mivel Kína viszonylag hamar kilábalt a gazdasági válságból, 2020 nyarától beindította a nemzetközi forgalmat, de hiába indult el rengeteg konténer Európába, nehezebben tudják begyűjteni azokat. Sanghajból a hozzánk egyik legközelebb eső kikötőbe, Koperbe egy 40 lábas konténert eljuttatni normál esetben 1200-1800 dollárba (370-550 ezer forintba) kerül, most azonban 8500 dollár (2 és fél millió forint) az ár, januárban pedig 11 ezer dollárt (3 millió 300 ezer forintot) is elkértek érte – mondta Bakonyi Ádám, a Speed Line s.r.o nemzetközi fuvarozócég logisztikai munkatársa.

A járvány miatt sok rakodómunkást küldtek kényszerszabadságra vagy bocsátottak el, ezért most nincs elég ember, aki lepakolja a kikötőkben álló konténereket, és nincs elég sofőr, aki ezeket el- és visszaszállítsa az adott országba, illetve kikötőbe. A szakember úgy számol:

általában a kirakodást követően 2-3 nap alatt ki lehet üríteni egy konténert, most ez a folyamat több mint egy hétbe telik.

A fuvarozócégek pedig igyekeznek a konténerhiányból adódó költségeket a teherszállítás díjának emelésével kompenzálni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!