Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Más élelmiszerek is nagyot drágultak az eltelt hónapokban.
Novemberben – részben a bázishatás, azaz a 2020. novemberi alacsonyabb árszínvonal miatt – történelmi mértékű áremelkedést mért a Privátbankár az élelmiszerek piacán. A helyzet súlyát azzal igyekeztek bemutatni, hogy az Árkosár nevű sorozatuk közel 15 éves történetében még sosem fordult elő 17 százalékos ugrás egy év alatt.
A legjobb december eleji akciókat az almánál és az ásványvíznél mérték – ez a két termék 19, illetve 14 százalékkal olcsóbb volt most, mint egy hónappal ezelőtt. A legnagyobb havi áremelkedést a sajtnál tapasztalták (ez bő 26 százalékot jelent), de 10 százalékot meghaladó mértékben drágult egy hónap alatt
a banán, a kenyér, a tojás, a kávé, a tea, a chips, és egyes üdítők, gyümölcslevek is.
Ennél azonban – írták – jóval érdekesebb, ha az éves eredményt nézzük, vagyis, hogy mely termékek ára változott a legnagyobbat tavaly decemberhez képest. A lap szerint jelentősebb árcsökkenést ezúttal csak a jeges teánál és az ásványvíznél mértek: előbbi közel 17, utóbbi 14,4 százalékkal olcsóbban került most a polcokra, mint egy éve. A jelentősebb (10 százalékot meghaladó) éves áremelkedést mutató termékek listája ennél sokkal hosszabb, az élen a margarin áll 52 százalékos emelkedéssel:
Az év során – különösen a második félévben – az étolaj és a margarin egyébként is a legnagyobb áremelkedést mutató termékek voltak. A háttér a két termék esetében megegyezik: részben az időjárás kedvezőtlen alakulása, részben a takarmánynövények piacán a globális kereslet megugrása miatt bekövetkezett árrobbanás miatt drágulnak ilyen mértékben.
Tíz százaléknál is többet drágul idén a karácsonyi bevásárlás
Négy év alatt harmadával drágult meg karácsonyi menünk ára, a leggyorsabb áremelkedést pedig az elmúlt egy évben tapasztaltuk. Ami a legaggasztóbb: az alapvető élelmiszerek után a hús ára is jelentős drágulásnak indult. A hvg.hu ötödik karácsonyi bevásárlása.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.