szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Kulturális együttműködéssel magyarázza a debreceni városvezetés, hogy kínai akkuipari központokkal lép testvérvárosi kapcsolatra.

Testvérvárosi kapcsolatról állapodott meg Debrecen és Tiencsin, illetve a szintén kínai Ningtö – írta meg a Népszava. Mindkét város fontos központja a kínai akkumulátoriparnak: Ningtö a Debrecenben is akkugyárat építő CATL egyik székhelye, Tiencsinben pedig nemrég írt alá a cég megállapodást, hogy bővíti az ottani jelenlétét.

A lapnak a debreceni városvezetés tagadta, hogy az akkuipar miatt léptek volna testvérvárosi kapcsolatra, inkább kulturális és oktatási együttműködésről beszéltek.

Szintén a Népszava számolta össze, hogy a kormány 2020 óta körülbelül ezer milliárd forintot költött el akku- és autógyárak támogatására. Ebből 328 milliárd forint volt az 53 beruházásra adott állami támogatás, erre jön rá az összes olyan közvetett támogatás, amely a beruházások infrastruktúrájának megteremtésére járt, ráadásul május óta, amikor a Külgazdasági és Külügyminisztérium utoljára frissítette a hivatalos listájára, több új, nagy tételt is nyilvánosságra hoztak.

Más kérdés, hogy a terv nem nagyon jön be eddig: a magyar ipar gyengélkedik, és ezen belül is csúnya számokat hoz az autó-, valamint az akkumulátorgyártás. Eközben kínai cégek hétről hétre alapítanak olyan leányvállalatokat Magyarországon, amelyek Ázsiában partnerei a nagy gyártóknak.

Kiszorítják a magyar cégeket a kínaiak: Magyarország meghódítására is kiadta a parancsot a Kínai Kommunista Párt

Tucatjával alapítanak kínaiak olyan vállalatokat Magyarországon, amelyek láthatóan arra készülnek, hogy a kínai nagybefektetők, például a CATL vagy a BYD beszállítói lesznek, miközben a tevékenységet akár magyar cégek is elvégezhetnék. A kínai tőke pontosan követi a pekingi pártközpont elvárásait.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!