Mutatjuk, mire figyeljen, amikor biztosítóhoz fordul az árvízkár miatt
A biztosítók elvárják, hogy a lehetőségek szerint óvjuk értékeinket.
Az egész országot sújtó természeti csapások idején fontos, hogy a károsultak pontosan tudják, mik a teendők egy káreset esetén, ezzel is gyorsítható az ügyintézés, a tájékozottság pedig a biztosítók munkáját is segíti. A CLB biztosítási alkusz cég összeszedte a kártérítés kifizetéséhez szükséges fontos tudnivalókat.
Fotózzunk le mindent!
Bizonyítékként szolgálnak az árvíz pusztításáról készült fényképek, ezért a szakemberek azt javasolják, örökítsük meg a legdrámaibb pillanatokat, például az ázó tárgyakat vagy a betört víz magasságát.
Menteni a menthetőt
A biztosítók elvárják, hogy a biztosítottak a lehetőségek szerint óvják értékeiket, ezért fontos, hogy a kármentést a lehető leggyorsabban megkezdjük, hogy a biztosítók ne merüljön fel a gondatlanság gyanúja. Az értéktárgyakat tehát amint csak lehet, ki kell vinni a víz által elöntött területekről, de persze csak akkor, ha ezáltal senkinek a testi épsége nem kerül veszélybe. Omladozó tető alatt vagy megroggyant épületben csak szakember végezhet mentést, ami bár több időt vesz igénybe, a szakemberre várakozás biztosítási szempontból sem minősül gondatlanságnak.
Bejelentés három napon belül
A dokumentálás és kármentés után fontos a részletes és viszonylag gyors, a kár észlelésétől számított három napon belüli kárbejelentés. Itt arra kell figyelni, hogy pontosan, érthetően kell fogalmazzunk és mutassuk be a kárról készült képeket is, hiszen a helyzet gyors és pontos átlátása segíti a biztosítási szakemberek munkáját, így a kártérítés is hamarabb megérkezhet.
A bejelentést követően pár napon belül sor kerülhet a helyszíni szemlére, ahol kiemelten fontos, hogy minden apró részlet bekerüljön a kárfelvételi jegyzőkönyvbe. Ha van rá lehetőség, érdemes lehet kihasználni a telefonos vagy online gyorsított kárbejelentést.
Mik a lehetőségeink?
Ilyen esetekben kétféle kártérítésre lehet számítani, számlás helyreállítás vagy egyezséges megállapodás. A számlás megoldásnál az ügyfélnek keresnie kell egy vállalkozót, aki felméri a javítási költségeket és árajánlat alapján végzi el a javítást, majd a biztosító a számla ellenértékét téríti meg.
Az egyezséges kártérítés esetén a biztosító felajánl egy összeget, amit, ha megfelelőnek tartunk, szinte azonnal elutalnak a számlánkra. Ebben az esetben mérlegelni kell azt, hogy bár a pénz gyorsan megérkezik, annak elfogadása lemondást jelent minden további, később kiderülő kár megtérítéséről, vagy a vártnál magasabb helyrehozatali költségek megtérítéséről – írja közleményében a CLB.
Mi a teendő, ha visszautasítják a kárpótlási igényt?
Az ügyfélnek lehetősége van arra, hogy részletes leírást kérjen az elutasító döntésről, amivel biztosítási szakértő segítségével újabb elbírálást, végső esetben akár az MNB ingyenes jogorvoslati vizsgálatát is kérheti.
Az árvízhelyzetről a legfrissebb híreinket itt olvashatja, percről percre frissülő közvetítésünk pedig itt érhető el.
A lakásbiztosításokról Kasszakulcs című pénzügyi podcastunkban beszélgettünk, az adást itt hallgathatja meg:
* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is
A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.