Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ea6bcff5-873d-433c-b071-61da13b21ea4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mentő is érkezett a helyszínre.","shortLead":"Mentő is érkezett a helyszínre.","id":"20250522_Harom-auto-utkozott-Arpad-hid-budai-lehajto-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea6bcff5-873d-433c-b071-61da13b21ea4.jpg","index":0,"item":"eff673a0-c7af-43e7-9380-4b4fec740204","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Harom-auto-utkozott-Arpad-hid-budai-lehajto-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 09:50","title":"Három autó ütközött az Árpád híd budai lehajtóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között, mi pedig összehasonlítottuk a MÁV, illetve az ÖBB vonataival. Mind az árakon, mind a színvonalon meglepődtünk, pedig a MÁV-nak sem lenne lehetetlen adaptálni mindazt, amit a cseheknek már évekkel ezelőtt sikerült.","shortLead":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között...","id":"20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5.jpg","index":0,"item":"3f246b2b-4481-4884-8756-5703e6c7f77a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","timestamp":"2025. május. 22. 05:01","title":"Vonattal Budapestről Bécsbe: a cseh magánvasút nemcsak a MÁV-ot, de a Railjetet is lemosta a pályáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90ddb931-c8b3-418a-b36b-77a566cd3214","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szabó Bálintnak 23 napot kell a szombathelyi börtönben töltenie, amiért nem fizetett be egy 150 ezres bírságot, amit azért kapott, mert megpróbálta trombitaszóval megzavarni Hszi Csin-ping kínai elnök budapesti látogatását tavaly májusban. Elmondása szerint éhségsztrájkra készül a rácsok mögött.","shortLead":"Szabó Bálintnak 23 napot kell a szombathelyi börtönben töltenie, amiért nem fizetett be egy 150 ezres bírságot, amit...","id":"20250520_szabo-balint-trombita-borton-hszi-csin-ping-erdogan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90ddb931-c8b3-418a-b36b-77a566cd3214.jpg","index":0,"item":"5f8b7992-8869-4d34-bfb1-c841881cc32c","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_szabo-balint-trombita-borton-hszi-csin-ping-erdogan","timestamp":"2025. május. 20. 11:40","title":"„Önként és trombitaszóra” börtönbe vonul Szabó Bálint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eac11de1-9ca7-4d48-bdc2-08bca7c95ee2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A családi adókedvezménynek köszönhetően a gyerekes munkavállalók keresetének adóterhelése rendkívül alacsony Magyarországon, alig nagyobb, mint Üzbegisztánban vagy Kirgizisztánban. Cserébe a kézhez kapott kereseteket magas kulccsal adóztatja a kormány a fogyasztáson keresztül. Ráadásul a magyar keresetek a szűkebb régiót nézve inkább alacsonynak számítanak.","shortLead":"A családi adókedvezménynek köszönhetően a gyerekes munkavállalók keresetének adóterhelése rendkívül alacsony...","id":"20250521_A-magyar-csaladi-adopolitika-Uzbegisztan-es-Kirgizisztan-szintjen-van","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eac11de1-9ca7-4d48-bdc2-08bca7c95ee2.jpg","index":0,"item":"95b80b2d-c21a-4c85-b7b6-f5c347fc8ccb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_A-magyar-csaladi-adopolitika-Uzbegisztan-es-Kirgizisztan-szintjen-van","timestamp":"2025. május. 21. 14:21","title":"Megnézték, tényleg akkora adócsoda zajlik-e Magyarországon, mint mondják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9bee3792-9f3c-417e-b066-f4555fd414cc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az EP Magyarországgal foglalkozó jelentéstevője, Tineke Strik bízik benne, hogy az indítványa mögé be fog állni a szükséges többség.","shortLead":"Az EP Magyarországgal foglalkozó jelentéstevője, Tineke Strik bízik benne, hogy az indítványa mögé be fog állni...","id":"20250521_szerda-vita-ep-atlathatosagi-torveny-magyarorszag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9bee3792-9f3c-417e-b066-f4555fd414cc.jpg","index":0,"item":"dd205ab2-fec9-427a-9208-1d31c1a0dd5d","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_szerda-vita-ep-atlathatosagi-torveny-magyarorszag-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 10:08","title":"Már szerdán sürgős vitát tarthat az EP a magyar „átláthatósági” törvényről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","shortLead":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","id":"20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97.jpg","index":0,"item":"27ccd38d-f157-414a-92bc-fa2283523bef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","timestamp":"2025. május. 22. 07:21","title":"Itt a vadonatúj Nissan Micra, ami egy átmaszkolt Renault 5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Ha ez a névválasztás volt végül az a verzió, amit a tervezés során elfogadtak, akkor vajon mi lehetett a többi?! Harapós Nyuszik?” – írja az elemző.","shortLead":"„Ha ez a névválasztás volt végül az a verzió, amit a tervezés során elfogadtak, akkor vajon mi lehetett a többi...","id":"20250520_Racz-Andras-Harcosok-Klubja-logo-nyilaskeresztesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c.jpg","index":0,"item":"3312140b-eee7-4cfc-8925-47f8d79b0929","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Racz-Andras-Harcosok-Klubja-logo-nyilaskeresztesek","timestamp":"2025. május. 20. 11:07","title":"Rácz András szerint a Harcosok Klubjának logója kísértetiesen hasonlít a nyilaskeresztesek H betűjére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4f7fd90-dc31-4b1b-b809-2606f66bda82","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Láthatóan mindenkinek, még saját lányának is fel kellett vonulnia Orbán Viktor agresszív hangulatú show-ján a hétvégén. Ezúttal a Fideszhez kötődik a háborús narratíva, míg a budapesti balhékból szándékosan kimaradó Tisza Pártnak sikerülhet megszólítania a békére vágyókat. Mi az alapvető különbség a Békemenet közönségéből formált kommenthadsereg és Magyar Péter facebookozó hívei között? ","shortLead":"Láthatóan mindenkinek, még saját lányának is fel kellett vonulnia Orbán Viktor agresszív hangulatú show-ján a hétvégén...","id":"20250521_hvg-orban-viktor-azt-uzente-harcosok-klubja-tisza-part-elemzes-szuverenitasvedelem-komment-hadsereg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4f7fd90-dc31-4b1b-b809-2606f66bda82.jpg","index":0,"item":"8d9cd2e3-3bf1-40fe-bb79-e1094c36cc0d","keywords":null,"link":"/360/20250521_hvg-orban-viktor-azt-uzente-harcosok-klubja-tisza-part-elemzes-szuverenitasvedelem-komment-hadsereg","timestamp":"2025. május. 21. 16:53","title":"Magyar Péter a békések ligájával válaszol a Harcosok Klubjára, miközben a Fidesz rajongói és üzenetei vészesen fogynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.
Öt perc késéssel kezdődött el Lázár János közlekedésügyi sajtótájékoztatója, vagyis a MÁV statisztikai módszertana szerint még pontosnak számított, abban ugyanis hat perc késésig jár ez a besorolás. A miniszter arról beszélt, hogy „példátlan lejárató kampány zajlik” a MÁV és egyáltalán a magyar tömegközlekedés ellen, amilyenre az elmúlt 130 évben nem volt példa.
Pedig a MÁV, a Volán és a HÉV a rendszerváltás óta először átlépte az évi egymilliárd utazást. 2024-ben mintegy 10 millió bérletet adtak el (2019-ben még csak 5,5 millió volt ez a szám) – sorolta. 11,9-ről 13,5 millióra nőtt az eladott helyjegyek száma is. Az utasoktól származó bevétel is nőtt: 2024-ben január és november között volt annyi, 114 milliárd forint a bevétel, mint amennyi 2023-ban az egész év alatt.
Lázár tíz vállalást tett a közlekedés javítására:
Késési biztosítást vezetnek be, június 1-jétől a jegyár felét visszakapja az, akinek a vonata vagy a busza 20 percnél többet késik. Az utasnak nem kell semmilyen bürokratikus papírozáson átesnie ehhez: aki appon át vette a jegyét, az automatikusan kapja vissza a pénzt, mindenki más a pénztárban tudja átvenni a jegyár felét. Ez járni fog a bérleteseknek is: ha a havi bérletes legalább ötször késik 20 percet, akkor a következő havi bérletéből 10 százalék kedvezményt kap (azt az applikációban kell jelezni, hogy a késő vonaton ült).
2026. január 1-jére a MÁV és a Volán-csoport összes állomási WC-jét felújítják. A nagyobb pályaudvarokon fizetni kell a mosdóért, kivéve annak, aki jeggyel, vagy bérlettel rendelkezik, ők ingyen mehetnek be továbbra is.
Minden IC-járaton takarító személyzet fog dolgozni áprilistól.
2026. április 30-ig 1000 új autóbuszt vásárolnak.
40 új villanymozdonyt és 15 dízelmozdonyt bérelnek még idén, további 15 jármű pedig 2026-ban érkezik, ezzel a mozdonyok negyede helyett a fele lesz 40 évesnél fiatalabb.
Június elejére 50 új InterCity-kocsi és további 50 felújított kocsi áll a forgalomba – ez az a 100 jármű, amely már most is megvan, csak épp felújításra vár. Még nagyobb tétel lesz az a 285 kocsi, amelyet idén fognak megrendelni.
A magyar kormány felvásárolja a GYSEV-et: december végén egy újabb tőkeemeléssel az eddiginél is sokkal nagyobb lett a magyar tulajdonrész. Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala teljes hálózatát, és a Veszprém megyeinek egy részét átadják a GYSEV-nek üzemeltetésre, minden GYSEV-dolgozó MÁV-dolgozó lesz, a járműállományt pedig beforgatják az ország többi részére is, első körben a Békés InterCitykre is GYSEV-es mozdonyokat küldenek.
A nyári szezonban több száz buszt kap a MÁV, hogy csökkentsék a zsúfoltságot: ha betelik egy-egy InterCity, akkor ezekre szállhatnak fel, akik már nem kapnak helyjegyet.
Már a jegyvásárlásnál jelzik, hogy a vonaton van-e klíma, illetve külön jelzik a klímás járatokat és azokat, amelyeken csak légbefújó rendszer segít hűteni. Ha nem tudnak klímát biztosítani a nyári menetrendben, akkor oda buszt küldenek.
Áprilistól elindul a MÁV+ új applikációja, ennek az első fontos része az lesz, hogy a késés miatt visszafizetett pénzt ezen át lehet kérni, és azt is be lehet jelenteni, ha elromlik a klíma vagy koszos a wc.
Lázár azt ígérte, hogy a fővonalakon lesz látható eredmény, a mellékvonalakon nem biztos, ott a buszok segíthetnek.
Ami pedig a HÉV felújítását illeti: ezekre még idén ki kell írni a pályázatokat, 2026-ban pedig meg kell indítani a munkát, hogy ne bukjuk el az EU-pénzeket.
Mint mondta, január 31-ig várják a jelentkezőket, hogy kik üzemeltetnék a legnagyobb pályaudvarokat, de az ország tíz legnagyobb ingatlanfejlesztője már jelentkezett. Arról is beszélt, nem zárkózik el attól, hogy a Nyugati pályaudvar mögötti területből a VI. kerületi önkormányzat parkot alakítson ki, de nem érzi annyira tőkeerősnek egyetlen önkormányzatot sem, hogy egymagukban alkalmasak lennének egy pályaudvar üzemeltetésére.
Azt is elmondta, hogy a vonatok 200 km/órás sebessége Magyarországon nem reális, az összes nagy, nyugat, illetve kelet felé menő vonalat is úgy tudják tervezni, hogy sok felújítás után a 160-as sebességet elérhessék. Ez azt is jelenti, hogy a kormány a saját korábbi ígéreteitől is visszalép, eddig arról volt szó, hogy majd a Budapest-Kolozsvár gyorsvasúton elérhető lesz legalább 200-as, ha nem még nagyobb sebesség. (A 200-ashoz már teljesen zárt pályát kell építeni, nem elég a meglévőt felújítani.)
Amikor pedig arról kérdezték, hogy felelősséget vállal-e azért, mert decemberben több utas megsérült, amikor egy vonatot a Keleti pályaudvaron az ütköző fogott meg, azt megígérte, hogy ha egy ember meghal a MÁV hibája miatti balesetben, akkor ő le fog mondani.
Megerősítette, hogy március végére kész lesz a KRESZ új tervezete, és azt is elmondta, hogy a főváros kérése ellenére a gyorshajtásnak nem lehet büntetése az, hogy az autót elveszik a tulajdonostól.
A Közlekedési Múzeum tervezett Debrecenbe költöztetéséről is megkérdezték, erre pedig azt mondta: éves szinten tízmilliárd forintos alapot szeretne létrehozni, amelynek a fele a járműipari cégek járulékaiból állna össze, a másik felét pedig az állam tenné hozzá, és ebből lehetne egy új múzeumot építeni. Amikor ezt felvetette a kormánynak, akkor Orbán Viktor támogatta, de még nincs hivatalos döntés.
Lázár több olyan kérdést is kapott, amely nem a közlekedéssel foglalkozik.
„Örülök, hogy Magyarországon az jelenti a legnagyobb problémát, hogy hova utazott a miniszterelnök” – mondta Orbán Viktor indiai utazásáról. A miniszterelnöknek is kijár két hét szabadság, kereskedelmi járaton utazik és teljes mértékben ő fizeti az utat – tette hozzá.
Amikor pedig arról kérdezték, hogy mit szól a Rogán Antallal szembeni amerikai szankciókra, azt mondta: nem lehet komolyan venni a megbukott amerikai kormány lépését, de egy szövetséges államtól szokatlan és méltatlan az, hogy a magyar szuverenitásba így beavatkozik az Egyesült Államok. Ezen kívül „szemenszedett hazugságokra, föltételezésekre alapszik, amelyekből egy szó sem igaz”. Azt is hozzátette, azt javasolja David Pressmannak, hogy amikor lejár majd a nagyköveti mandátuma, akkor kerülje el Magyarországot. A magyar kormány nem készül válaszlépésre, mert „tudjuk értelmezni a nagyságrendi különbségeket”, de majd az új amerikai kormány hivatalba lépése után igyekeznek rendezni a helyzetet.
Megkérdezték arról az esetről is, amikor egy MKKP-aktivistának, aki a Lázárhoz köthető batidai kastélynál akciózott, egy szintén hozzá kapcsolódó portál kiírta a nevét és lakcímét is. Erről azt mondta Lázár: azt bezzeg eltűrik, amikor az ellenzéki médiában rendszeresen megjelennek a fideszesekkel kapcsolatos személyiségijog-sértések, pedig „amikor valaki elmegy dolgozni a kuplerájba, akkor nem kell csodálkozni azon, hogy megtörténnek bizonyos dolgok”.
A szabad sajtót törvényen kívül helyező abszurd jogszabályt nem lehet betartani, mert nem ír elő semmit, csak azt, hogy Lánczi Tamás és szuverenitásvédelminek nevezett csapata a kormánypárttal karöltve bármit megtehessen.