Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Minden hajó után 1-3 millió dollárt szedne Trump, az elemzők szerint a lépés szétverné a ma ismert világkereskedelmi rendszert.
Az amerikai kormány új, Kína hajóépítési dominanciáját visszaszorítani kívánó javaslata jelentős zavart okozhat a globális kereskedelemben. A javaslat alapján több millió dolláros illetéket vetnének ki az Egyesült Államokba érkező kínai építésű hajókra, ami drámaian megnövelné a szállítási költségeket, és ellehetetlenítene számos üzleti megállapodást – írja a Bloomberg.
Egy 16 ezer tonnás acélcsőszállítmány, amelyet egy Louisiana állambeli energetikai beruházáshoz használnának fel, Németországban rekedt. A rakomány jelenleg egy német kikötőben vesztegel, a szállításhoz szükséges hajókat tulajdonló társaság ugyanis attól fél, hogy az amerikai behajózás esetén több millió dollár illetéket kell utánuk fizetni – a hajók ugyanis Kínában épültek. Ez 2-3-szorosára is növelheti a költségeket – mondja a lapnak Jose Severin, a szállításért felelős Mercury Group üzletfejlesztési vezetője.
Az össztömeget alapul véve Kína gyártja az új hajók felét (ez az arány 1999-ben 5 százalék volt), a fennmaradó 50 százalékon főként Japán és Dél-Korea osztozik, míg az amerikai műhelyekből mindössze az össztömeg 0,01 százaléka került ki.
Hosszú évekbe telhet tehát, mire az Egyesült Államok felépíti a saját kapacitásait, hogy érdemben Kína nyomába eredhessen. A tervezet célja ugyanis az amerikai hajóipar újraélesztése és Kína globális piaci erejének megtörése, ám szakértők szerint az intézkedés kontraproduktív lenne: emelné az amerikai exporttermékek árát, súlyos károkat okozna a kisebb amerikai kikötőknek, megzavarná az ellátási láncokat, és inflációs nyomást idézne elő. Az intézkedés az Egyesült Államokba érkező hajók több mint 80 százalékát érintené.
Bár az illetékek a becslések szerint 40-50 milliárd dolláros bevételt hozhatnának az amerikai államnak, az iparág képviselői szerint az intézkedés beláthatatlan károkat okozna a kereskedelemben. A tervezett illetékek ügyében hétfőn és kedden lesznek egyeztetések Washingtonban, ahol az értéklánc összes szereplője képviselteti magát, az amerikai szójatermesztőktől kezdve kereskedelmi lobbiszervezeteken át egészen a kínai hajóépítő vállalatokig.
A cél: lebeszélni Trumpot az ötletről, ugyanis minden szereplő úgy érzi, hogy sokkal károsabb lenne a vámháborúnál, hiszen az ellátási lánc minden részére kiterjedő károkat okozna. Az egyre szélesebb körben alkalmazott új amerikai bunkósbot, a megtorló vámok már eleve rontják a kereskedelmi lehetőségeket, ez az új lépés pedig az amerikai cégeknek is nagyon fájna. Ráadásul a globális tengeri logisztika költségei pedig a Covid óta meredeken megdrágultak, és már az inflációban is érezteti a hatását.
„Amit az amerikai kereskedelmi képviselet javasol – egy visszamenőleges hatályú, kikötőnként több millió dolláros illeték – nem fog működni” – mondta Joe Kramek, a World Shipping Council vezérigazgatója, aki hétfőn fog tanúskodni az ügyben. „Ez csak arra lesz jó, hogy büntesse az amerikai fogyasztókat, vállalkozásokat, és különösen a gazdákat, miközben növeli az árakat és veszélyezteti a munkahelyeket.”
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.