szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jövő hétfőn megkezdődik a 4-es metró Gellért téri állomásának két évig tartó építése, ami miatt öt hónapig nem lesz lehetőség autóval közlekedni a Műegyetem előtti rakparton – közölte Demszky Gábor.

A főpolgármester elmondta, arra törekszenek, hogy a lehető legkisebb forgalomkorlátozást vezessék be. A közel fél évig tartó járműtilalomra azonban szükség van, mert csak így lehet elvégezni a rakpart alatt keresztben húzódó közművezetékek korszerűsítését. A munkálatok lezárulása után viszont két sávot biztosítanak a kétirányú járműforgalom részére – tette hozzá Demszky.

A gyalogosok mozgását nem fogják akadályozni, ők az építkezés közben mindvégig szabadon közlekedhetnek a Műegyetem rakparton. Demszky Gábor hangsúlyozta, hogy az állomásépítés során kiemelt figyelmet fordítanak a termálvizek védelmére. Ezért a téren lévő házasságkötő teremtől néhány méterre egy 250 méter mély figyelőkutat építenek.

A Gellért téri állomás építésével azonos időben kezdenek a 4-es metró Móricz Zsigmond körtéren, a Bocskai útnál és a Tétényi útnál tervezett állomásainál is dolgozni. A Fővám téri és a Kálvin téri megálló építése viszont csak a nyár végén kezdődik meg.

Az alagútfúró pajzs kelenföldi indítóaknájának építése már zajlik, ami annyit jelent, hogy ősszel megkezdheti munkáját a fúrópajzs. A tervek szerint az állomásokat mindenütt szerkezetkész állapotba hozzák akkorra, amikor odaér hozzájuk a fúrópajzs. Az alagútfúrás során kitermelt földet a Gellért tértől, uszályokon szállítják majd el.

Egy kérdésre válaszolva Demszky Gábor cáfolta azt, hogy a Szabadság hidat már szeptembertől lezárnák az állomásépítések miatt. Mint mondta, erre legkorábban az év végén kerülhet sor.

Aba Botond, a BKV vezérigazgatója szerint a következő időszakban a térségben csak a cég járműveivel lehet majd jól közlekedni. Ezért "az autósok jobban teszik, ha elkerülik ezt a környéket".

A Gellért téri állomás szerkezetét az alagútfúrási tendert elnyert Bamco Konzorcium építi. E projekt plusz költsége 53 milliárd forint.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Világ

Moszkva, Moszkvics, metró, metropolisz

Ha éjszaka kettőkor megszorulnak, és feltétlenül olyan avantgárd CD-t akarnak vásárolni egy klubban, amelynek szériatartozéka az örmény-orosz társalgási szótár, valamint egy adag fű, utazzanak Moszkvába, és menjenek el a legendás Projekt OGI-ba. Az orosz metropolisz emellett még számos meglepetéssel szolgál nekünk, begyepesedett ugarlakóknak.

MTI Itthon

Lerakták a 4-es metró alapkövét

Lerakták a 4-es metró alapkövét hétfőn Demszky Gábor főpolgármester és Medgyessy Péter volt kormányfő jelenlétében; egyúttal az Etele téren megkezdődött a majd szeptemberben munkába álló alagútfúró pajzs helyének kialakítása.

MTI Itthon

BKV: új villamos, új troli, új metró

Részben kormányzati támogatással a főváros idén 200 milliárd forintot fordít a tömegközlekedés fejlesztésére, hogy „a tömegközlekedéssel való utazás ne a szegénység szinonimája legyen”– jelentette ki Demszky Gábor.

Világ

A titkos metró nyomában

A moszkvaiak joggal lehetnek büszkék a városukat behálózó, több mint 270 kilométer hosszúságú metrójukra. Arról azonban viszonylag kevesen tudnak, hogy az orosz fővárosban egy közel hasonló hosszúságú titkos metró is létezik.

MTI Itthon

Demszky: a 4-es metró késedelméért Orbán a felelős

A főpolgármester szerint a 4-es metró megépítésének késlekedéséért Orbán Viktor a felelős. Demszky Gábor ezt a Baross téri építési helyszínen tartott sajtótájékoztatóján jelentette ki, annak kapcsán, hogy a Fidesz elnöke egy csütörtöki tévéinterjúban a metróvonal megépítését ígérte.